خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
نمایش قدرت رهبر کره شمالی؛ لیموزین های مرسدس بنز «کیم جونگ اون» در سفر به روسیه

نمایش قدرت رهبر کره شمالی؛ لیموزین های مرسدس بنز «کیم جونگ اون» در سفر به روسیه

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، درزمان روزای گذشته ملاقاتی تاریخی و جنجالی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، داشت که اولین دیدار دو رهبر از دوران به قدرت رسیدن آقای کیم بوده.
روز چهارشنبه بود که کیم جوون با قطار شخصی و همیشگی خود به شهر ولادیووستوک رسید. اون در این شهر با ناوگانی از خودروهای زرهی که احتمال میره لیموزینای مرسدس بنز  S600 Pullman Guard بوده باشن به گشت و گذار پرداخت. اطلاعات بسیار کمی در مورد لیموزینای رهبر کره شمالی هست اما ظاهر اونا نشون میده که شایدً این خودروها به نسل W221 تعلق دارن که بین سالای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ به فروش رسیده و دارای روش صندلی سفید چرمی هستن.

هم اینکه دیده شده که رهبر کره شمالی از لیموزینای Maybach 62 که اونم واسه شرکت مرسدس بنزه استفاده کرده. دایملر که شرکت مادر مرسدس بنزه در بیانیه ای اعلام کرده که نمی دونه این لیموزینا چیجوری به کره شمالی راه پیدا کردن چون این شرکت رابطه تجاری مستقیمی با این کشور منزوی و تحت تحریم نداره. در بیانیه این شرکت اینجور اومده: «واسه دایملر، صادرات قانونی اجناس برابر با قانون یه اصل ریشه ای فعالیت کاری مسئولانه س. شرکت ما حالا بیشتر از ۱۵ ساله که هیچ رابطه دجاری با کره شمالی نداشته و شدیدا تحریمای اتحادیه اروپا و آمریکا رو رعایت کرده».

در ادامه این بیانیه اینجور اومده: «واسه جلوگیی از تحویل [اجناس] به کره شمالی و هر کدوم از سفارتای اون در سراسر جهان، دایملر یه روند کنترل صادرات کامل رو به اجرا گذاشته». با این وجودو، در بیانیه این شرکت اومده که دایملر هیچ کنترلی روی اعمال طرفای سمی و فروشندگان دست دوم نداره و به احتمال زیاد از راه این کانالا بوده که کره شمالی به این خودروها رسیده. تصاویر ناوگان لیموزینای مرسدس بنز رهبر کره شمالی واسه اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
براساس برآورده ها، در زمان خرید، هر کدوم از این خودروها بیشتر از یه میلیون دلار قیمت داشته.
سال گذشته کیم از همین خودروها واسه دیدار خود با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در سنگاپور استفاده کرد.

هر چند لیموزینای کیم جونگ اون جدیدترین و پیشرفته ترین مدلای لیموزین نیستن اما داشتن اونا واسه رهبری که کشورش تحت شدیدترین تحریما قرار داشته و شرایط اقتصادی پریشونی داره غیرمنتظره بوده و البته دوباره ثابت می کنه که آقای کیم بر خلاف مشکلات مردمش در تامین اصلی ترین مایحتاج زندگی خود، احتیاجی نمی بینه دست از زندگی لاکچری و لوکس برداره. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با مشخصات و قابلیتای خودرویی (هایی) که اون در سفر به روسیه به کار گرفت آشنا کنیم.

لیموزین مرسدس بنز S600 Pullman Guard واسه نسل W221  در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدل سال معرفی شد.
این مدل در سال ۲۰۱۰ با تغییراتی در ظاهر روبرو شد و تصاویر منتشر شده از رژه لیموزینای کیم در ولادیووستوک نشون میده که این خودروها از مدل پس از این تغییرات ظاهری (فیس لیفت) بوده که شایدً پس از سال ۲۰۱۰ سفارش داده شدن. جزییات کمی در مورد فضای داخلی لیموزینای کیم جوون در دسته اما W221 دارای صندلیای دارای پشتی متحرک و سیستم صوتی تصویری چندگانه س.

خودرو  W221 S600 Pullman Guards به یه موتور ۵٫۵ لیتری با موتور دوگانه V12 با قدرت تولید ۵۱۷ اسب بخار توان مجهز شده و در تزیینات داخلی اون از چرم بسیار مرغوب و گرانقیمت استفاده شده.
این خودرو حدود ۲۱ فوت طول (۶٫۴ متر) داره اما مطمئنا تغییراتی در فضای داخلی اون ایجاد شده که بتونه با نیازها و خواستای کیم جونگ اون متناسب باشه. امروز اگه بخواین چیزی مثل لیموزین کیم داشته باشین باید به سراغ Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard برید که واسه اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۶ رونمایی شد اما تحویل اون به مشتریان تا اواسط سال گذشته انجام نشده بود.

مطلب دیگر :   آداب زن بودن در اجتماع چیست؟

هر چند مرسدس-میباخ روزآمدسازی لیموزینای S650 Pullman خود رو سال گذشته اعلام کرد اما این مدل هنوز یه مدل زرهی Guard نیس و به خاطر همین اگه به دنبال یه خودرو لوکس مقاوم و ضد گلوله باشین باید به سراغ همون S600 برید. نسخه جدید لیموزینای Pullman Guard نسخه ای بلند شده و گرفته شده از سدان زرهی Maybach S600 Guardه که ۵۱۳٫۰۰۰ دلار قیمت داره.
این خودرو که کمی کشیده تر بوده و شکلای جور واجور سیستما و قابلیتای حفاظتی در برابر گلوله رو داره وزنی بیشتر از ۵٫۵ تن داره.
نیروی پیش برنده Pullman Guard از یه موتور بزرگ دبل-توربو شارژ V12 با توانایی تولید ۵۳۹۰ اسب بخار توان و با گنجایش ۶ لیتر تامین می شه.

سیستمای حفاظتی درون این خودرو شامل پنلای حفاظتی استیل در درون بدنه، همراه با پنلای حفاظتی دارای همپوشانی در مناطق حساس خودروه. هم اینکه راهروهای این خودرو واسه حفاظت از سرنشینان از انفجار بمب هم به طور کاملً زره دار ساخته شده.
علاوه بر این، خودروهای شیشه ای-لمینت شده و بسیار قطور این خودرو از درون با لایه ای از پلی کربنات پوشونده شده که از خرد شدن شیشه ها جلوگیری می کنه.
به ادعای شرکت مرسدس، Pullman Guard استانداردهای مقاومتی کلاس VR9 و استاندارد ضد گلوله ای ERV سال ۲۰۱۰ رو داراس. درون خودروی Pullman Guard به همون اندازه ای که از یه لیموزین میباخ توقع دارین لوکسه.

کابین این خودرو می تونه برابر با نیازها و خواستای هر مشتری به صورت سفارشی ساخته شه.
مسافران عقب خودرو از فضای باز واسه دراز کردن پاها و صندلی با پشتی متحرک مانند اون چیزی که در جتای خصوصی دیده می شه بهره مند هستن. کابین عقب Pullman Guard، هم اینکه می تونه به صندلیای رو به عقب مجهز شه که ظرفین نشستن واسه ملاقاتای درون خودرویی رو زیاد می کنه.
براساس قیمتای ارائه شده به وسیله مرسدس، لیموزین S600 Pullman Guard در بازار داخلی آلمان به قیمت ۱٫۵۷ میلیون دلار به فروش می رسه.

هم اینکه کیم جونگ اون از یه خودرو لیموزین مرسدس بنز دیگه استفاده می کنه که معمولاً Maybach 62 بوده.
مرسدس بنز این خودرو رو در سال ۲۰۰۲ و به عنوان رقیبی واسه رولز رویس Phantom و Arnage بنتلی معرفی کرد که خودروهای لیموزین کلاس S مرسدس-میباخ امروزی از نوادگان اون هستن. خودرو میباخ از سیستم صوتی و تصویری کابین عقب و صندلیای با پشتی متحرک برخورداره. این لیموزین با طول ۲۰ فوت (کمی بیشتر از ۶ متر) تا سال ۲۰۱۲ تولید شده و نسخه معمولی اون بدون تغییرات واسه روسای جمهور جهان، با قیمت ۵۰۰٫۰۰۰ دلار به فروش می رسید.