خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
دانلود نمونه طرح بوم مدارس برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم , پنجم , ششم ,  هفتم , هشتم , نهم

دانلود نمونه طرح بوم مدارس برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم , پنجم , ششم ,  هفتم , هشتم , نهم

 

دانلود نمونه طرح بوم مدارس

 

همانطور که می دانیم تدوین  واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز سازمان توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است، محیط مناسبی در مدرسه جهت رسیدن به موفقیت توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است، ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است تایید می شود و فرضیه ی اصلی میزان تاثیر گذاری اجرای برنامه ویژه مدرسه بر اساس طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است تایید می شود پیشنهاد می شود در پژوهش های بعدی در ارتباط با تاثیربرنامه ی تدبیر بر کارایی مدارس مجری مقاله ای تنظیم شود.

برای دانلود جدید ترین طرح و برنامه ها ی سال 1400 روی لینک زیرکلیک نمایید.

طرح بوم | دانلود نمونه طرح بوم مدارس برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم , پنجم , ششم , متوسطه اول

دانلود طرح بوم مدارس

دنیایی که عمر گرانبهای خود را در آن سپری می کنیم جهانی بسیار پیچیده و دارای دو ویژگی عمده است که عبارت اند از نیازهای نامحدود انسان و منابع محدود. با شکل گیری آموزش و پرورش رسمی، مدیریت مدرسه در کانون توجّه برنامه ریزان، صاحب نظران و پژوهشگران   موجب بهبود کیفیت فرایندها در آموزش و پرورش می شود و زمینه ی  دستیابی به نتایج مورد انتظار جامعه و توسعه ی سرمایه ی انسانی را فراهم می سازداین در حالی است که همواره رویارویی با مسائل و مشکلات، عملکرد مدرسه را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش میزان کارآیی و اثربخشی مدیریت می شود و ایفای نقش، انجام مأموریتها و وظایف محوله را با مشکل روبه رو می کند .بدیهی است در چنین شرایطی اگرچه توجّه به عوامل گوناگون، متنوع و مؤثر از اهمیّت ویژه ای برخوردار است. برنامه ویژه مدرسه طرح بوم آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر عمل پاسخ گویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه سوق می دهد. سیمای مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ویژگی های مترقی آن با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدرسه و بهبود مدیریت آموزشگاهی هم چنین ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه وشکل گیری انتظارات جدید والدین نسبت به ماهیت وکارکردهای ما را از برای استقرار مدیریت برنامه محور، کیفیت مدار و تعالی بخش که در شکل گیری و هویت بخشی به مدارس نقش ایفا می کنند.

برای دانلود جدید ترین طرح و برنامه ها ی سال 1400 روی لینک زیرکلیک نمایید.

طرح بوم | دانلود نمونه طرح بوم مدارس برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم , پنجم , ششم , متوسطه اول

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه چیست؟

برنامه ویژه مدرسه طرح بوم  سعی دارد با تاکید بر سند تحول بنیادین و نگاه تعالی بخش مخاطب محور، جو مدرسه،مدرسه محور و کیفیت مدارس ضمن تمرکز بر فرایندهای مدیریتی شرایطی را فراهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر بر مدیریت مدرسه ضمن شناسایی مشکلات و ظرفیت ها برای ایجاد تغییر وتحول در آموزش و پرورش برنامه ریزی شود. همه ی سازمان ها در تلاشند تا شرایط کاری خود را به گونه ای فراهم آورند تا میزان  اثر بخشی سازمان وکارایی کارکنان آن بالاتر رود یکی از راه هایی که باعث می شود؛ میزان کارایی کارکنان جهت تحقق اهداف سازمان بالاتر رود تلاش برای مدیریت درست نیروی انسانی سازمان است، این مدیریت درست با برنامه ریزی های مثبت و میسری است که توسط مدیران سازمان برنامه ریزی می شود که بیشتر شامل کارگاه ها وآموزش های حین خدمت است که با هدف به روز بودن کارکنان یک سازمان انجام می گیردکارایی از نظر فنی عبارت است از نسبت خروجی نیرو به ورودی نیرو،این نسبت به صورت در صد بیان می شود،در تولید کارایی عبارت است از؛ میزان خروجی که در عمل از آن به دست می آید.کارایی از نظر فنی عبارت است از نسبت خروجی نیرو به ورودی نیرو،این نسبت به صورت در صد بیان می شود،در تولید کارایی عبارت است از؛ میزان خروجی که در عمل از آن به دست می آید.

نمونه کارهای طرح بوم

مدرسه کانون اصلی تحقق اهداف نظام آموزشی است و به عبارت دیگر  تعلیم و تربیت در این بستر شکل می گیردتربیت نسلی فکور،مومن،کار آفرین را می توان عصاره ای از شایستگی ها واهداف تعلیم و تربیت معرفی کرد دانش آموزان برای کسب شایستگی های لازم جهت درک و اصلاح موقعیت در معرض این فرصت ها قرار می گیردتا با تکوین و تعالی پیوسته ی هویت خویش در معرض این فرصت ها قرار می گیرد تا با تکوین وتعالی پیوسته ی هویت خویش مرتبه ی قابل قبولی به دست آورند.

  • آیا تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز سازمان توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است؟
  • آیا محیط مناسبی در مدرسه جهت رسیدن به موفقیت توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است؟
  • آیا ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است؟
  • آیا شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است؟

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه در چه زمانی انجام میشود؟

تدوین  واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز سازمان توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است.محیط مناسبی در مدرسه جهت رسیدن به موفقیت توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است.

ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است.شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است.

برای دانلود جدید ترین طرح و برنامه ها ی سال 1400 روی لینک زیرکلیک نمایید.

طرح بوم | دانلود نمونه طرح بوم مدارس برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم , پنجم , ششم , متوسطه اول

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه رایگان

طرح و برنامه بوم نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت جامع و سیستم خود ارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را فراهم سازد برنامه ویژه مدرسه طرح بوم آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر عمل و پاسخگویی می برد اجرای دقیق خود ارزیابی  و ارزیابی بیرونی بر اساس تعریف و شاخص های تعیین شده به مدیریت مدرسه فرصت می دهدتا با بهره گیری ازیک سیستم هوشمند و کارآمدشناسایی و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیت های موجودبهبود مستمر و تعالی فرایند آموزشی و تربیتی مدرسه را ممکن می سازد.

اهداف برنامه ی طرح و برنامه بوم مدرسه عبارت است از:

  • زمینه سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزشی و مدیریتی در مدارس زمینه سازی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس
  • حرکت به سوی نهادینه سازی نگاه تعالی بخش در فرآیندهای مدیریتی
  • ایجاد وفاق سازمانی از طریق توسعه ی فرهنگ کار گروهی در مدرسه
  • ترویج و تقویت سیستم خودارزیابی در راستای بهبود و تعالی عملکرد مدیریت در مدرسه
  • افزایش انگیزه ی مدیران و دیگر کارکنان برای بهبود عملکرد
  • توسعه و تقویت مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیا در امر راهبری و مدیریت مدرسه

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه معلمان ابتدایی

خانواده ها در برنامه ویژه مدرسه طرح بوم نقش بسیار مهمی ایفا می کنند،خانواده اصلی ترین خاستگاه فرد وتاثیر گذارترین نهاد تربیتی در پرورش سرمایه های انسانی و ترسیم کننده ی افق روشن فردای جامعه مهمترین عامل بیان عقاید ارزش ها ونگرش ها انتقال تجربیات وویژگی های فردی واجتماعی جامعه به نسل های آتی محسوب می شود از این رو تقویت بنیان خانواده، توانمند سازی والدین می تواند در همکاری والدین با مدرسه در راستای تحقق اهداف برنامه ی تعالی به شرط اینکه اولیا مدرسه را خانه ی دوم فرزندان خود بدانند میسر خواهد بود.یکی از راه هایی که سبب گسترش مشارکت و نقش خانواده در برنامه ویژه مدرسه طرح بوم و به طور کلی برنامه های مدارس می شود توجه به انتظارات اولیا از جمله برگزاری کلاس های آموزش خانواده،تداوم جلسات اولیا ومربیان،قدردانی از فعالیت ها و همکاری هایی که با مدرسه انجام می شود.

برنامه ویژه مدرسه طرح بوم

دنیا به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است و در حالی که رقابت در حال تبدیل شدن به یک مساله ی جهانی است؛ جهانی شدن و  تفکر در سطح جهانی کردن از تغییرات بسیار مهمی است که در محیط هر سازمانی به ویژه در محیط سازمان ها ی آموزشی رخ می دهدبرای مقابله با این محیط نامطمئن و تغییرات مستمر نیاز به افرادی در نقش مدیر احساس می شود تا با به کارگیری شیوه های نوین مدیریتی بتواند در افزایش میزان اثر بخشی وکارایی مدارس فعالیت مبصر ثمری داشته باشند. اندازه گیری کارایی مستلزم آن است که کیفیت محصول نیز مورد توجه قرار بگیرد اندازه گیری کارایی دارای صورت های مختلفی است.

دانلود نمونه طرح بوم مدارس

اهداف برنامه ویژه مدرسه

نسبت استفاده به دسترسی: در این روش می خواهیم ببینیم که تعداد استفاده از یک وسیله ودیگر تجهیزات نسبت به ساعاتی که از آن ها استفاده نمی شود چگونه است.

اثر بخشی نشان دهنده ی این است که یک سازمان تا چه اندازه توانسته است در تحقق اهدافی که برای آن ایجاد شده است موفق باشد.

کارایی دارای یک سری ابعادی است که این ابعاد عبارت اند از:

وجود یک فرهنگ غنی وقوی وجوی مساعد در سازمان

روحیه همکاری ووفاداری گروه ها به هم وتلاش برای ترویج کار مشارکتی

وجود اعتماد قوی ومتعاملانه در بین کارکنان

وجود ارتباط قوی بین ابعاد افقی عمودی سازمان

دادن پاداش به مدیران متناسب با کارایی وعملکرد آنان

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم ابتدایی

در ابتدای ورود دانش آموزان به فضای مدرسه، معلمان با مشکلات زیادی روبرو میشوند و این موضوع باعث میشود تا فایل های نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم دبستان کمی بیشتر از پایه های دیگر در مقطع ابتدایی باشد. به طور کلی بحث نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه در چهارم دبستان بسیار داغ است و معلمان به هیچ عنوان با کمبود موضوع برای ارائه نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه روبرو نمیشوند.

بررسی ضریب همبستگی بین مولفه ی شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی و میزان کارایی مدارس مجری

عامل ضریب همبستگی میزان معنی داری
شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی ۵۸۴/۰ ۰۰۰۱/۰

بین مولفه ی شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال  چهارم دارای جواب و فرضیه ی فرعی چهارم شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است است تایید می شود.

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه پایه پنجم ابتدایی

در سال پنجم ابتدایی نیز مانند سال قبل، مشکلات زیادی از طرف دانش آموزان، گریبان گیر معلمان عزیز میشود. قسمت اعظمی از این مشکلات مربوط مهارت های خواندن و نوشتن آنان است. علاوه بر این مشکلات رفتاری هم در دانش آموزان این سن موج میزند. از جمله گزارشات تخصصی پایه پنجم ابتدایی میتوان به گزارشات پایین اشاره کرد:

  • نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه جذاب کردن درس علوم برای دانش آموزان پایه پنجم دبستان
  • نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه حل مشکل غلط هایی املایی دانش آموزان پایه پنجم دبستان
  • نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه حل مشکل بی قراری دانش آموز کلاس پنجم دبستان

برنامه ویژه مدرسه بوم

بر اساس پژوهش انجام شده مدارس مجری برنامه ی تعالی با تمرکز بر اهداف سند تحول بنیادین وجلب مشارکت حداکثری استراتژی های مدرسه ی خود راتعیین می کند.

بر اساس پژوهش های انجام شده برنامه ویژه مدرسه طرح بوم با تکیه بر سند تحول بنیادین دارای ویژگی های زیر است.مخاطب محور، مشارکت جو،مدرسه محور، کیفیت مدار بر اساس مطالعات انجام شده بین برنامه ی تعالی مدریت مدرسه بر اساس پژوهش انجام شده جهت تعیین استراتژی های مدرسه بهره گیری از شرایط موجوداقتصادی، اجتماعی،فرهنگی لازم است.

مطلب دیگر :   آموزشهای حوزه فناوری اطلاعات: برنامه نویسی، لینوکس

ساحت های برنامه ویژه مدرسه

راهبرد مدرسه – محوری در نظام آموزشی ایران از سال  ١٣٧۶ به عنوان اصلی ترین عامل اصلاحات آموزشی به عنوان بستر تحقق مشارکت فراگیر و همه جانبه مردم در تعلیم و تربیت مطرح شده است (آقا زاده ،     ١٣٨۶). و به دنبال آن ، در آیین نامه ی اجرایی مدارس مصوب ١٣٧٩ در تعریف مدرسه محوری آمده است که مدرسه محوری راهبردی برای تسهیل دسترسی به اهداف تعلیم و تربیت از طریق واگذاری بخشی از اختیارهای تصمیم گیری به مدرسه می باشد.

ایده برای طرح بوم مدارس

١- پاسخگویی به نیازهای منطقه ای و محلی ناشی از تفاوت های محیط زندگی (شهری، روستایی، عشایری، فرهنگی، جغرافیایی …). جنسیتی و فردی دانش آموزان ٢- تنوع بخشی به محیط های یادگیری با بهره گیری از امکانات و فضاهای آموزشی داخل و خارج از کلاس و مدرسه و ایجاد فضای شاداب ، پرنشاط و لذت بخش برای دانش آموزان  ٣- ارتقای جایگاه مدرسه در اذهان عمومی به عنوان محور توسعه محله (مدرسه در افق ١۴٠۴، سند تحول بنیادین )

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه پایه ششم ابتدایی

در سال ششم ابتدایی، شخصیت دانش آموزان نسبت به قبل ثبات بیشتری پیدا کرده است و در این سن اهمیت شکل گیری شخصیت آنها بالاست. همینطور یکی از مشکلاتی که معلمان در دانش آموزان این سن، با آن روبرو هستند، مشکلات دستخط و نوشتاری آنان است. از جمله گزارشات تخصصی پایه سوم دبستان میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه حل مشکل کمبود اعتماد به نفس دانش آموز
  • نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه حل مشکل بدخطی دانش آموزان
  • نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه حل مشکل ناسازگاری دانش آموز

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی

در پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی، دانش آموزان دیگر آن کودکان سه پایه قبل نیستند. به مرور غرور نوجوانی در آنان شکل میگیرد و ممکن است در ارتباطات با معلمان و حتی با اولیا خود به مشکل بخورند. علاوه بر این، در این سن دانش آموزان بیش تر از قبل به وجود یک یا چند دوست صمیمی نیاز پیدا میکنند و انتخاب دوست از دیگر موضوعاتی است که بر روی رفتار آنان تأثیر میگذارد.

نمونه صورتجلسه برنامه ویژه مدرسه

معلمان فعال ترین گروه در برنامه ریزی درسی سطح مدرسه هستند. نقش آنان در تصمیمات برنامه درسی بر حسب آمادگی های مدرسه و زیر ساخت های آن متفاوت خواهد بود. آنان به دلیل تعاملات هر روزه و چهره به چهره با دانش آموزان ، شناخت خوبی از علایق ، نیازها و خواست های شاگردان خود دارند. به علاوه سال ها تجربه معلمی به آنان دانش عملی خوبی داده است که آماده مشارکت موثر در برنامه ریزی درسی سطح مدرسه هستند.

نمونه تقویم اجرایی برنامه ویژه مدرسه

در تقویم اجرایی برنامه درسی سطح مدرسه ، والدین در این موارد می توانند مشارکت کنند :

  • نظارت بر اجرای صحیح تکالیف فرزندانشان
  • حضور در فعالیت ها و مراسمی که فرزندانشان ، بیرون و درون مدرسه ، به عنوان ناظر در آن شرکت دارند
  • حمایت های مالی از فعالیت های مدرسه یا فعالیت های داوطلبانه در تامین لوازم یا خدمات مورد نیاز مدرسه
  • شرکت در شوراهای مدرسه و ایفای نقش سیاستگذارانه
  • دانلود نمونه طرح بوم مدارس

فرم واحد یادگیری برنامه ویژه مدرسه

انتخاب موضوعات و مسائل مورد علاقه دانش آموزان یا تشخیص نیازها و خواست های آنان در موفقیت برنامه های سطح مدرسه عامل کلیدی و اساسی است . به نظر می رسد ، حضور و ایفای نقش دانش آموزان در تصمیمات مربوط به برنامه درسی سطح مدرسه در ایجاد انگیزه و علاقه و احساس تعلق بیشتر به مدرسه و برنامه های درسی در آنها به شدت موثر باشد. مدرسه می تواند به گونه های مختلف نیازها، علائق و خواسته های دانش آموزان را برای تعیین موضوعات و شیوه آموزش تشخیص دهد از جمله پرسش مستقیم از خود آنها، نظر معلمان و کسانی که با دانش آموزان به طور مستمر و گسترده ارتباط دارند و نظایر آن .

دانلود رایگان برنامه ویژه مدرسه

برنامه ریزی درسی سطح مدرسه برای رسیدن به وضعیت مطلوب و اثر بخش با چالش های زیادی روبرو است که در پکیج زیر آن را می توانید دانلود نمایید.

نمونه طرح بوم پایه چهارم

در نمونه طرح بوم پایه چهارم حرکت تمرکززدایی و اجرای موفقیت آمیز برنامه ریزی درسی مبتنی بر مدرسه ، سرمایه گذاری انسانی قابل توجهی لازم دارد. در صورتی بی توجهی قطعا کیفیت برنامه ها و آموزش ها تنزل خواهد کرد و به شکست می انجامد.

نمونه طرح بوم پایه پنجم

در نمونه طرح بوم پایه  پنجم کاستی ها، بی کفایتی تخصصی، بی انگیزگی و بی تحرکی معلمان در استفاده از پژوهش ، بی تجربگی در طراحی و تولید مواد آموزشی ، فقدان مشارکت در تصمیم گیری ها و ادراکات معلمان از خود و محدود بودن آنها به کلاس درس و این که صلاحیت حرفه ای اکثر معلمان از خود و محدود بودن آنها به کلاس درس و این که صلاحیت حرفه ای اکثر معلمان در حوزه تدریس است و نه در نگارش سناریو و طراحی برنامه ی درسی، از بزرگ ترین موانع و مشکلات بر سر راه تمرکززدایی و تحول مدرسه محوری است . این تغییر نگرش و ایجاد مهارت های اساسی پژوهشی و برنامه ریزی درسی در معلمان ، کوشش زیادی را از یک نظام آموزشی متمرکز می طلبد و به اتخاذ راهبردهای مناسب در زمینه ی اعطای اقتدار به مدرسه و معلمان ، تقویت تمرکززدایی و سرمایه گذاری مادی و انسانی احتیاج دارد.

برای دانلود جدید ترین طرح و برنامه ها ی سال 1400 روی لینک زیرکلیک نمایید.

طرح بوم | دانلود نمونه طرح بوم مدارس برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم , پنجم , ششم , متوسطه اول

نمونه طرح بوم پایه ششم

در نمونه طرح بوم پایه  ششم تمرکززدایی و مدرسه محوری، برای معلمان و مسولان مدرسه مسولیت بیشتری به همراه می آورد. کادر مدرسه مشکلات بزرگ تری را در انجام دادن فرامین و پاسخ گویی سیاست های وزارت آموزش و پرورش خواهد داشت و فشارهای بی سابقه ای به مدرسه وارد می شود.تمایل نداشتن مدیران و تصمیم گیران سطوح گوناگون در نظام های آموزش متمرکز برای صرف نظر کردن از اقتدار سنتی خود کاملا مشهود بوده است .

نمونه طرح بوم مدارس متوسطه اول

در مدارس متوسطه اول اشکالات سیستمی و راهبردی در اجرای برنامه های تمرکززدایی، مانند سازماندهی نشدن کمیته های برنامه ریزی درسی، در ابهام ماندن و نداشتن انسجام درونی در مدارس ، نداشتن مشاوران متخصص در کار برنامه ریزی درسی، نبودن تصویر کلی از برنامه ریزی درسی مبتنی بر مدرسه ، نبود اعتماد حرفه ای و نگرانی در مورد تاثیر منفی بر دانش آموزان و نگرانی در مورد نگرش والدین به تحولات آموزشی از آن جمله است .

نمونه فرم تکمیل شده طرح بوم

بررسی در صد و فراوانی تاثیر گذاری مولفه های برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر میزان کارایی از نظر نمونه ی آماری

مولفه ها فراوانی درصد
تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز ۲۸ ۱۰۰
فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت ۲۰ ۸۰
ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی ۲۲ ۸۸
شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی ۲۷ ۴۲/۹۶

موثر ترین مولفه های طرح و برنامه بوم بر میزان کارایی مدارس مجری این برنامه عبارت است از تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز، با صد درصد نظرات، فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت ۸۰،ترویج و نهادینه سازی اخلاقی ۸۸،شرکت مدیران در فرایند مشارکتی با ۴۲/۹۶ درصد نظرات است.

پاورپوینت برنامه ویژه مدرسه

ملاک ها و شیوه های متعدد و مختلفی برای ارزیابی برنامه های مدرسه وجود دارد. چهار ملاک اصلی برای بررسی کیفیت برنامه های درسی مطرح می کند. این ملاک ها برای برنامه های سطح مدرسه نیز کاربرد و مو ضوعیت دارد

بررسی ضریب همبستگی بین مولفه ی فراهم کردن محیط مناسب در سازمان و میزان کارایی مدارس مجری

عامل ضریب همبستگی میزان معنی داری
فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت ۵۱۲/۰ ۰۰۰۱/۰

بین مولفه ی فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال  دوم دارای جواب و فرضیه ی فرعی  دوم فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت سازمان توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است است تایید می شود.

دانلود برنامه ویژه مدرسه بوم

برنامه ویژه مدرسه طرح بوم یکی از برنامه هایی است که در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های مدارس و حرکت آن ها در راستای اهداف سند تحول بنیادین طراحی و اجرا گشته است مدیریت مدرسه بسیار امر مهمی است بنابراین برای ارتقای فعالیت های مدرسه باید در وهله ی اول به کیفیت بخشیدن برنامه های مدیریتی مدارس توجه نماییم از برای تاثیر بخشی برنامه های تعالی مدیریت مدرسه بر کارایی آن باید بر موارد تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز، فراهم کردن محیط جهت رسیدن به موفقیت، ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی، شرکت مدیران در فرایند مدیریت مشارکتی توجه جدی نمود پیشنهاد می شود در پژوهش های بعدی در ارتباط با تاثیربرنامه ی تدبیر بر کارایی مدارس مجری مقاله ای تنظیم شود، همچنین پیشنهاد می شود در ارتباط با برنامه های مدیریتی مناسب جهت افزایش کارایی واثر بخشی مدارس مقالاتی تنظیم شود.

دانلود رایگان طرح بوم | فرم خام طرح بوم مدارس

فکر برنامه ریزی درسی  مدرسه محور در پاسخ به نیازهای متفاوت و فراوان مدارس و دانش آموزان در نقاط مختلف کشور مطرح شده است . برنامه های درسی ملی، بنا به ضرورت توجه به نیازهای مشترک و عام همه مدارس و دانش آموزان ، مجال پرداختن به اقتضائات محلی و بومی را ندارد.

بررسی ضریب همبستگی بین مولفه ی ترویج ونهادینه سازی ارزش های اخلاقی و میزان کارایی مدارس مجری

عامل ضریب همبستگی میزان معنی داری
ترویج ونهادینه سازی ارزش اخلاقی ۴۲۱/۰ ۰۰۰۱/۰

،بین مولفه ی ترویج ونهادینه سازی ارزش اخلاقی ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال  سوم دارای جواب و فرضیه ی فرعی   سوم ترویج ونهادینه سازی ارزش اخلاقی توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است است تایید می شود.

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه پرورشی

نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه پرورشی میتواند در مرحله اول برای آشنایی نوجوانان با ماهیت این درس و اهمیت آن باشد و سپس به مشکلات دانش آموزان در مورد نکاتی که در بالا گفته شد پرداخته شود. نمونه طرح بوم برنامه ویژه مدرسه درس پرورشی میتواند باعث افزایش کرامات انسانی و آموزه های دینی مورد نیاز یک انسان بالغ شود.

بررسی ضریب همبستگی بین مولفه ی تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز ومیزان کارایی مدارس مجری

عامل ضریب همبستگی میزان معنی داری
تدوین و اطلاع رسانی ماموریت ها وچشم اندازها ۶۲۱/۰ ۰۰۰۱/۰

بین مولفه ی تدوین واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز ومیزان کارایی مدارس مجری همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد بنابراین سوال اول دارای جواب و فرضیه ی فرعی اول تدوین  واطلاع رسانی ماموریت ها وچشم انداز سازمان توسط مدیر مدرسه مجری برنامه ویژه مدرسه طرح بوم بر کارایی مدارس مجری برنامه ویژه مدرسه و طرح بوم موثر است است تایید می شود.

برای دانلود جدید ترین طرح و برنامه ها ی سال 1400 روی لینک زیرکلیک نمایید.

طرح بوم | دانلود نمونه طرح بوم مدارس برنامه ویژه مدرسه پایه چهارم , پنجم , ششم , متوسطه اول

برچسب

نمونه کارهای طرح بوم , دانلود طرح بوم مدارس , طرح بوم پایه چهارم , طرح بوم پایه پنجم , طرح بوم پایه ششم , تصاویر طرح بوم , نمونه فرم نیاز سنجی طرح بوم , دانلود طرح بوم , نمونه طرح بوم مدارس متوسطه اول , طرح بوم آموزش و پرورش , پاورپوینت برنامه ویژه مدرسه , نمونه صورتجلسه برنامه ویژه مدرسه , دانلود برنامه ویژه مدرسه بوم , ساحت های برنامه ویژه مدرسه , نمونه برنامه ویژه مدرسه بوم , دانلود رایگان تقویم اجرایی برنامه ویژه مدرسه