خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
با ۹ موتور سیکلت الکتریکی برتر حال حاضر جهان آشنا شوید

با ۹ موتور سیکلت الکتریکی برتر حال حاضر جهان آشنا شوید

پشرفت علم و فناوری بر خلاف راحت تر کردن زندگی بشر، مشکلاتی واسه اون به همراه آورده. از جمله مهمترین اونا میشه به گرم شدن زمین اشاره کرد.
اما یکی از مسائلی که زندگی امروزی رو شدیدا تحت تاثیر قرار داده، مطمئنا آلودگی هواست. نیاز روز افزون جوامع بشری به کالا، باعث شده که کارخانه ها بیشتر از قبل کار کنن و آلودگی بیشتری تولید کنن. به خاطر همین، راه های مقابله با آلاینده ها و کاهش اونا خیلی خیلی مهمه.

یکی از راه کارای اساسی واسه پشت سر گذاشتن این بحران، به کار گیری ماشینا و دستگاه های الکتریکیه. ما می تونیم با به کار گیری اینجور وسایلی، به مقدار زیادی تولید آلاینده ها رو کاهش بدیم. خودروا و موتورها از جمله وسایلی هستن که در حال حرکت به سمت الکتریکی شدن هستن.

همونطور که میدونید، حجم خیلی از آلودگی شهری به موتورا نسبت داده می شه.
به خاطر همین، موتورای الکتریکی بیشتر از قبل خودنمایی می کنن. حال سوال اینجاس که با در نظر گرفتن تنوع اجناس در بازار، کدوم موتور الکتریکی می تونه پاسخگوی نیازای ما باشه؟

ما در این مقاله می خوایم ۹ موتور الکتریکی برتر جهان رو به شما معرفی کنیم.

تا آخر مطلب همراه باشین.

موتور سیکلتای آلتا

موتورهای آلتا واسه تازه واردای بازار دو گزینه قابل دفاع داره.
مدل «Redshift SM» که تصویر اونو در بالا مشاهده می کنین، ۴۰ اسب بخار قدرت داره و گشتاور اونم به ۱۲۰ «ft.-lb» می رسه. شما واسه خرید این وسیله نقلیه باید ۱۵,۴۹۵ دلار تقریبا برابر ۵۹ میلیون تومن بپردازید. بیشترین حد سرعت این موتور به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسه و شارژ اون به وسیله شارژر درجه دوم (از نظر الکتریکی)، ۶ ساعت زمان میبره.

شما می تونین با «Redshift SM» تنها ۸۰ کیلومتر فاصله رو طی کنین، اما قدرت کافی واسه گردش در شهر رو دارین.

موتور آلتا «Redshift MX»

این موتور الکتریکی واسه کسایی مناسبه که می خوان «آفرود» رو تجربه کنن. قدرت و گشتاور این موتور دقیقا مانند نمونه قبلیه. قیمت «MX» کمی ارزون تر در نظر گرفته شده و خریدش واسه شما ۱۴,۹۹۵ دلار (۵۷ میلیون تومن) آب می خوره. عوضش شما می تونین در آخر با سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کنین. شرکت آلتا اعلام کرده که اندازه شارژ دهی «MX» براساس فاکتورایی مانند محیط زیست و سرعت، می تونه رِنجی بین یک تا چهار ساعت داشته باشه.

شما می تونین هر دو محصول آلتا رو به صورت اینترنتی با پرداخت ۱۰۰ دلار پیش خرید کنین. انتظار میره مدل «SM» در ماه جاری تحویل خریداران شه.
مدل دیگه هم باید تا حالا به دست مشتریان رسیده باشه. «مارتین ابرهارد» و «مارک تارپرینگ» دو تن از موسسان اصلی تسلا موتورز، روی آلتا موتورز سرمایه گذاری کردن.

موتور «Empulse TT» شرکت ویکتوری

این وسیله نقلیه ۵۴ اسب بخار قدرت داره و گشتاورش هم به ۶۱ «ft-lb» می رسه. شما می تونین به وسیله اون خیلی راحت سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت رو تجربه کنین. برد ۱۶۰ کیلومتری موتور هم دیگه برتری اون نسبت به «SM» هستش.
قیمت «Empulse TT» کمی بالاست و ۱۹,۹۹۹ دلار (۷۶ میلیون تومن) اعلام شده.
این موتور به وسیله شارژر درجه دوم فقط در ۴ ساعت شارژ می شه.

موتور «Zero SR» شرکت زیرو

این شرکت گزینه های زیادی پیش روی شما میذاره.

خریداران می تونن بسته به نیاز خود، تغییراتی در موتور الکتریکی بالا اعمال کنن. موتور یاد شده ۷۰ اسب بخار قدرت داره و گشتاور ۱۱۶ «ft.-lb» رو ارائه می کنه.
ضعیف ترین مدل اون یعنی «ZF6.5» با یه بار شارژ شدن شما رو تا ۱۳۲ کیلومتر همراهی می کنه.
اما «ZF13.0» میتونه در فاصله ۲۶۰ کیلومتری همراه شما باشه.

در صورت به کار گیری منبع قدرت یا «پاور تانک» برد موتور به ۳۲۵ کیلومتر زیاد میشه. قیمتا از ۱۰,۹۹۵ دلار (۴۲ میلیون تومن) شروع شده و تا ۱۴,۰۰۰ دلار (۵۳ میلیون تومن) بالا می رن. فناوری به کار رفته در «Zero SR» در مقایسه با نمونه های قبلی کمی پیشرفته تره. یه نمایشگر ال سی دی سرعت و شارژ باتری رو به شما نشون میده.

هم اینکه شما می تونین با همگام سازی (sync) به وسیله یه برنامه، داده ها رو جمع آوری کرده و فاکتورهایی مانند بیشترین حد سرعت درخواستی واسه روندن وسیله رو تنظیم کنین. اندازه زمان لازم واسه شارژ وسیله از طرف شرکت اعلام نشده. تنها گفته شده که لوازم مخزن شارژ می تونن زمان سوخت گیری در ایستگاه های انرژی رو ۲ تا ۳ ساعت کم کنن.

مطلب دیگر :   اولین تصاویر از عروسی باشکوه پریانکا چوپرا و نیک جوناس در مراسمی کاملاً هندی

موتور «LS 218» شرکت «لایتنینگ»

اگه به دنبال سرعت بیشتر هستین، به طور حتم باید به سراغ این وسیله نقلیه برید. این شرکت محصول خود رو سریعترین موتور سیکلت جهان می دونه. قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور «ft.-lbs» هم این مسئله رو ثابت می کنه.
«LS 218» تونسته در سال ۲۰۱۱ رکورد عجیب و غریب ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت رو به ثبت برسونه. شما می تونین با یه بار شارژ اون ۱۶۰ کیلومتر فاصله رو طی کنین.

البته قیمت اون بسیار بیشتر از نمونه های قبلیه. شما واسه خرید اون باید ۳۸,۸۸۸ دلار (۱۴۸ میلیون تومن) هزینه کنین. این موتور با شارژر درجه دوم فقط در ۲ ساعت به طور کمل شارژ می شه.

«Energica Ego» اولین موتور الکتریکی ایتالیایی

این موتور هم سرعت زیادی داره و قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ «ft.-lb» رو به شما ارائه میده. سرعت وسیله یاد شده تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت زیاد می شه و شما می تونین ۱۵۰ کیلومتر فاصله رو با اون طی کنین. زمان شارژ اون با شارژر درجه دوم ۳٫۵ ساعت اعلام شده، اما در صورت به کار گیری شارژر سریع «DC» این زمان به سی دقیقه کم میشه.

ارگو دارای صفحه نمایش رنگی ۴٫۳ اینچی واسه نمایش اندازه باتریه. هم اینکه اتصالات بلوتوث با برد کوتاه (۱۰۰ متر) هم واسه اون در نظر گرفته شده.
این وسیله ۳۴,۰۰۰ دلاری (۱۳۰ میلیون تومن) به زودی به دستیار پارک مجهز شده و قادر میشه شرایط اتصال به گوشی موبایل رو برقرار کنه.

موتور «Eva» شرکت «Energica»

این وسیله در مقایسه با محصول قبلی شرکت یاد شده قیمت کمتری داره و مهمترین فرق اونا در بخش قدرت رقم می خوره. موتور «Eva» قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵ «ft.-lb» رو واسه شما به ارمغان می آورد. بر خلاف اون که این موتور در مقایسه با «Ego» سرعت کمتری داره، اما بازم می تونه با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خریداران رو راضی کنه.

موتور الکتریکی نامبرده، ۲۶,۵۰۰ دلار (۱۰۱ میلیون تومن) قیمت داره و می تونه در حالت «ECO» شما رو در راه ۲۰۰ کیلومتری همراهی کنه.
شارژ «Eva» با شارژر درجه دوم حدودا ۳٫۵ ساعت زمان میبره.

موتور «J1» ساخت شرکت جوهامر

این موتور که به وسیله شرکت اتریشی ساخته شده، می تونه با یه بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر فاصله رو بپیماید. طراحی وسیله نامبرده بسیار خاص جلوه می کنه و مهندسی جوهامر رو به طور کامل نمایان می سازه. موتور الکتریکی و کنترل کننده درون چرخ پشتی قرار گرفتن و بدنه هم به شکلی ساخته شده که ضربه ها بهتر جذب گردند.

در این موتور الکتریکی، تماشاگر صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی هستیم که در آینها قرار داره و سرعت و اخطارها رو نشون میده. وسیله نقلیه یاد شده می تونه تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیره و میتونه فقط در ۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر سرعت برسه. الان تنها اروپاییا می تونن به این موتور الکتریکی دسترسی داشته باشن، اما به نظر می رسه شرکت می خواد بازارهای هدف اونو گسترش بده.

قیمت وسیله از ۲۶,۵۰۸ دلار (۱۰۰ میلیون تومن) شروع می شه.
هم اینکه شما می تونین با دادن هزینه اولیه ۷,۳۴۵ دلار (۲۸ میلیون تومن)، به صورت ۴ ساله هر ماه ۲۶۵ دلار  (۱ میلیون تومن) مبلغ رو پرداخت کنین.

موتور «V9» شرکت بروتوس

این موتور الکتریکی، ۱۲۵ اسب بخار قدرت داره و می تونه گشتاور ۲۷۷ «ft.-lb» رو جفت و جور کنه.
وسیله نقلیه یاد شده در دو نوع با باتریای ۱۸٫۸ و ۳۳٫۷ کیلو وات-ساعتی عرضه می شه و می تونه ۲۱۰ کیلومتر فاصله رو طی کنه.
بیشترین حد سرعت «V9» به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می رسه. شما می تونین اونو با قیمت ۳۲,۴۹۰ دلار (۱۲۴ میلیون تومن) بخرین.