خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
سمفونی دریاها: بزرگ ترین و مجهزترین کشتی تفریحی جهان به آب انداخته شد

سمفونی دریاها: بزرگ ترین و مجهزترین کشتی تفریحی جهان به آب انداخته شد

بعد از ۳ سال گذروندن مراحل ساخت، بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان از بندر بارسلونا در اسپانیا راهی اولین سفرهای خود به مقاصدی در دریای مدیترانه شد.
هر چند این کشتی، بزرگ ترین کشتی تفریحی جهان هستش اما این موضوع تنها موردی نیس که کشتی نامبرده رو رکوردار کرده. کشتی تفریحی «سمفونی دریاها» (Symphony of the Seas) بلندترین سرسره آبی رو در خود جای داده و دارای سریع ترین اینترنت دریایی و آثار هنری خیلی بیشتری نسبته به موزه لووره. بعد از ۳۶ ماه طولانی، مراحل ساخت این کشتی تفریحی در کارگاه کشتی سازی اس تی ایکس در سنت نازار فرانسه تموم شد که علاوه بر موارد گفته شده در بالا، دارای بیشترین رستورانا نسبت به هر کشتی تفریحی دیگه ایه.

سمفونی دریاها بیشتر از ۳۶۲ متر طول داشته و ۲۲ رستوران، ۲۴ استخر و ۲٫۷۵۹ کابین رو در خود جای داده. اینجوری این کشتی می تونه حدود ۶٫۶۸۰ مسافر رو داشته باشه که با احتساب ۲٫۲۰۰ نفر خدمه،تعداد کسایی که در این کشتی تفریحی جای می گیرن به ۹٫۰۰۰ نفر می رسه. ۸ مورد از ۱۰ کشتی تفریحی بزرگ جهان به وسیله شرکت رویال کاریبین ساخته شدن اما این یکی گل سرسبد همه اونا هستش.
با همه این شرایط و بر خلاف حضور تعداد زیادی مسافر روی این کشتی، به دلیل داشتن ۱۸ عرشه، ۲۴ آسانسور و ۷ بخش مسکونی-تفریحی بزرگ که هر یک ویژگیای منحصر به فرد خود رو دارن هیچ وقت احساس شلوغ بودن فضا به مسافران دست نمیده.

هم اینکه این کشتی دارای یه پارک مرکزی بسیار بزرگه که بیشتر از ۲۰٫۰۰۰ گیاه استوایی در اون کاشته شده و مراکز تفریحی متفاوت دیگری هم واسه اوقات فراغت مسافران تدارک دیده شده.
واسه کسایی که دنبال هیجان و ماجراجویی هستن امکانات زیادی در کشتی تفریحی «سمفونی دریاها» تدارک دیده شده که از اون جمله میشه به دیواره های سنگی مخصوص صخره نوردی، مثل سازه های موج سواری و یه زیپ لاین (zip line) بلند در نهمین عرشه اشاره کرد.
اما بزرگ ترین و منحصر به فردترین آیتم تفریحی این کشتی یه سرسره مارپیچ بسیار بزرگ به نام «آخر غمق» (Ultimate Abyss) است که با قرار گرفتن در ارتفاع ۴۶ متری از سطح دریا، بلندترین سرسره آبی در کشتیای تفریحی هستش.

مطلب دیگر :   هر آنچه لازم است در مورد عادت ماهیانه زنان بدانید

این سرسره مارپیچ از طبقه دهم کشتی و با شیب ۲۷ درجه ای به سمت پایین کشتی کشیده شده و همه فاصله از بالا تا پایین در عرض ۱۳٫۱۴ ثانیه طی می شه.
از دیگر امکانات تفریحی این کشتی میشه به سالنای رقص و موسیقی و هم اینکه سالن تئاتر و البته بخش شیرجه و حرکات آکروباتیک در قسمت عقب کشتی اشاره کرد.

بخش خانوادگی کشتی از دو طبقه با امکاناتی باورنکردنی ساخته شده که از اون جمله میشه به سرسره درون اتاق، سینمای خصوصی، میز پینگ پنگ و دیوار لگویی از کف تا سقف اشاره کرد.
علاوه بر این هر خونواده می تونه یه پیشخدمت اختصاصی داشته و یه نفر هم وظیفه عکاسی از خونواده در صورت نیاز رو رو دوش داره.
این کشتی در تابستون سال الان به رم و ناپل سفر می کنه.

۱۰ کشتی نفتکش غول پیکری که تا حالا جهان به چشم دیده

پروژه مرموز و عجیب «هاباکوک»؛ مروری بر داستان کشتی سری بریتانیا که از یخ ساخته شده بود

۲۹ کشتی و زیردریایی نظامی عجیب و قوی که آینده واسه اونا میشه

کشتی ای آویزون و الماس گون، بر فراز ساختمون شهری بندری؛ حاصل نبوغ زاها حدید