خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
بازگشت «گروه خشن»؛ بازسازی شاهکار سینمای وسترن به کارگردانی مل گیبسون

بازگشت «گروه خشن»؛ بازسازی شاهکار سینمای وسترن به کارگردانی مل گیبسون

براساس گزارشای منتشر شده، مل گیبسون واسه کارگردانی و نویسندگی مشترک بازسازی «گروه خشن» (The Wild Bunch) یا اونطور که در ایران می شناسیم، «این گروه خشن»، استخدام شده.
اینجوری بعد از چند سال شایعه در مورد بازسازی یکی از بهترین، جذاب ترین و جنجالی ترین فیلمای وسترن تاریخ سینما می تونیم با خیال راحت از ساخت شاهکاری دیگه از مل گیبسون به صورت بازسازی صحبت کنیم.
فیلم اصلی به کارگردانی سام پکین پا با بازی ویلیام هولدن در نقش اصلی در سال ۱۹۶۹ ساخته شد، فیلمی که در ژانرهای جور واجور همیشه در میان بهترینا قرار داشته.

فیلم «گروه خشن» داستان یه گروه یاغی پا به سن گذاشته رو روایت می کنه که تغییر دوره باعث کسادی شغل اونا شده و آخرین پروژه ماجراجویانه و مشترک اونا به فاجعه ختم می شه.
هر چند محتوای پر از خشونت فیلم به محض اکران با مخالفتا و انتقادهای شدیدی روبرو شد اما به یه فیلم کالت سنتی در تاریخ سینمای هالیوود تبدیل شد.
در اول می گن که تونی اسکات بازسازی این فیلم رو میسازه اما در آخر مرگ اون در سال ۲۰۱۲ باعث متوقف شدن پروژه بازسازی «گروه خشن» شد.

بعد از اونم شایعه هایی مبنی بر حضور ویل اسمیت در نقش اول بازسازی این فیلم به گوش رسید که واقعیت نیافت. به گزارش هالیوود ریپورتر، این بازسازی با حضور مل گیبسون به عنوان شخصیت اول پروژه جون تازه ای گرفته. بر خلاف مهم بودن این بازسازی، مراحل تولید اون پس از پایان فیلم جدید مل گیبسون با عنوان «خراب کننده» (Destroyer) شروع می شه که خود یه درام پرهیجان در مورد جنگ جهانی دومه. این بازیگر و کارگردان سرشناس در دوران فعالیت حرفه ای خود فراز و فرودهای زیادی رو تجربه کرده اما در سالای گذشته با ساخت چندین فیلم فوق العاده دوباره به دوران بالاترین درجه گذشته برگشته.

مهم ترین اثر اون در سالای گذشته فیلم «ستیغ اره ای» (Hacksaw Ridge) در سال ۲۰۱۶ بود که نامزدی اسکار بهترین کارگردان، بهترین فیلم و چندین جایزه دیگه رو واسه گیبسون به ارمغان آورد. موفقیت این فیلم باعث شد که شرکت برادران وارنر اسم اونو در میان نامزدهای اصلی ساخت دنباله «جوخه خودکشی» (Suicide Squad) بذاره که در آخر به کارگردان دیگری رسید. باید گفت که فیلم «گروه خشن» تناسب خیلی بیشتری با دیگر آثار مل گیبسون و سبک کارگردانی خاص اون داره.
فیلمش معمولاً با عنصر خشونت در سطحی بسیار عمیق تر از فیلمای کمیک بوکی روبرو می شن و گیبسون هم خود قبلاً از تمایل خود به پرداختن به این موضوع در فیلم هاش سخن گفته.

مطلب دیگر :   با خیابان ها، بلوارها و محله های معروف مشهد آشنا شویم

بجای پرداختن به شخصتای بیروح کمیک بوکی، گیبسون به صرف وقت واسه شخصیتا و تاثیر خشونت روی اونا تمایل نشون داده، هر چند این راه و روش باعث شده که بسیاری اونو به داشتن تمایلات مازوخیستی در فیلم هاش متهم کنن. اینجور تمرکزی روی وجود و چهره بیریخت خشونت و تلاش واسه حفظ هویت انسانی در مقابله با اون درست همون چیزیه که سام پکین پا و مل گیبسون در آثار کلی خود به نمایش گذاشته ان.

هنوز خیلی زوده که در مورد راه و روش گیبسون در بازسازی «گروه خشن» صحبت کنیم اما ترکیب سبک کارگردانی ایشون و بن مایه ای از سام پکین پا مطمئنا واسه طرفداران وسترن و کسایی که میخوان ببینن اثر بعدی یکی از بزرگ ترین اسمای هالیوود چیجوریه هیجان انگیز میشه.

با بهترین فیلمای جنگی تاریخ سینما آشنا شید

بهترین فیلمای ژانر وسترن که از دیدن اونا پشیمون نمی شین

۲۰ عجیب؛ با بهترین فیلمای ژانر وسترن تاریخ سینما آشنا شید