خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
باکس آفیس هفته منتهی به ۲۲ مرداد؛ شروع نسبتاً خوب «آنابل: خلقت» در فرو ریختن «برج تاریک»

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۲ مرداد؛ شروع نسبتاً خوب «آنابل: خلقت» در فرو ریختن «برج تاریک»

به لطف برگشت یکی از بهترین فرانچایزهای ترسناک یه دهه گذشته، تابستون سینمایی سرد این روزای گیشه در هالیوود کمی وضعیت بهتری پیدا کرد.
اما اتفاق غیرمنتظره و تعجب برانگیزی در باکس آفیس هفته رخ نداد و بازم فضای سردی بر سینماهای آمریکا حاکمه.

در رتبه اول باکس آفیس این هفته فیلم جدید «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation) قرار داره که در سه هفته اول اکران خود به ۳۵ میلیون دلار فروش رسید. این فیلم که به داستان قبل از قسمت اول این فرانچایز با نام «آنابل» (Annabelle) که در سال ۲۰۱۴ اکران شد می پردازه در مقایسه با بقیه فیلمای این فرانچایز نظرات مثبت تری رو از طرف منتقدین گرفت که مطمئنا در موفقیت تجاری اون در سه روز اول اکران نقش زیادی داشت. این فیلم هم مانند فیلم «احضار روح» (Conjuring) در زمان مناسبی اکران شده و همین موضوع باعث شد که با حریف چندانی در گیشه تابستون مواجه نشه. تعدادی از فیلمای بزرگ سال با شکستای بدی مواجه شدن که در واقع این موضوع باعث شد میدون واسه فیلم «آنابل: خلقت» ً خالی باشه.

البته باید بدونین که این اندازه فروش در سه روز اول اکران در مقایسه با بقیه فیلمای این مجموعه کمترین مقدار بوده اما به نظر نمی رسه که شرایط واسه فیلم «آنابل:خلقت» سخت باشه. هزینه ساخت این فیلم ترسناک تنها ۱۵ میلیون دلار بوده و با در نظر گرفتن فروش ۳۵ دلاری اون فقط در سه روز اول اکران و اونم در سینماهای داخلی آمریکا باید گفت که تا همین جا هم فیلم «آنابل: خلقت» دو برابر بودجه تولید خود فروش داشته.
الان فروش جهانی این فیلم ۷۱٫۷ میلیون دلار بوده پس خیلی راحت میشه گفت که سود خوبی از این فیلم در انتظار شرکت برادران وارنر میشه. از اون جایی که در چندین هفته روبرو فیلم خیلی معروفی هم وارد گیشه نمی شه انگار باید تماشاگر فروش تقریباً خوب «آنابل: خلقت» در ادامه ماه آگوست بوده و این فیلم بازم تا چند هفته در میان فیلمای برتر باکس آفیس هفته قرار داشته باشه.

در رتبه دوم باکس آفیس هفته فیلم حماسی تاریخی «دانکرک» (Dunkirk) قرار داره که بازم به فروش خوب خود ادامه میده. این فیلم در هفته گذشته ۱۱٫۴ میلیون دلار فروش داشته و رقم فروش کلی خود در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۱۵۳٫۷ میلیون دلار رسونده.

انیمیشن جدید «عملیات آجیلی ۲:طبیعت دیوونه» (The Nut Job 2: Nutty By Nature)  هم در رتبه سوم باکس آفیس هفته قرار داره که در هفته اول اکران خود ۸٫۹ میلیون دلار فروش داشته.
هر چند این اندازه فروش پایین تر از حد انتظار بود اما فروش تقریبا قابل قبولی به نظر می رسه. معمولاً فیلمای خانوادگی در باکس آفیس خوب عمل میکنن اما این یکی واسه تاثیرگذاری بر سینماروها کار سخت تری داره.
این انیمیشن در وقتی به روی پرده رفته که سینماروها دیگه شور و اشتیاق چندانی واسه دیدن فیلما ندارن و منتقدان هم نظرات خوبی در مورد این انیمیشن ارائه نداده ان.

مطلب دیگر :   آداب زن بودن در اجتماع چیست؟

فیلم «برج تاریک» (The Dark Tower) هم که در هفته اول اکران خود در بالاترین جایگاه باکس آفیس قرار گرفته بود در هفته دوم با تنها ۷٫۸ میلیون دلار فروش به رتبه چهارم سقوط کرده. جدید ترین فیلم اقتباسی از رمانای استفن کینگ، این هفته ۵۸٫۹ درصد کاهش در تعداد تماشاگران خود رو تجربه کرد.
این فیلم در دو هفته اکران خود در سینماهای داخلی آمریکا ۳۴٫۳ میلیون دلار فروش داشته و دلیل فروش ناامید کننده اون دستکم در هفته دوم رو میشه به تبلیغات منفی شخص به شخص کسایی دونست که از فیلم رضایت نداشتن. فیلم «برج تاریک» در خارج از آمریکا هم با استقبال چندانی مواجه نشده و در کل تونسته تنها ۵۳٫۶ میلیون دلار فروش داشته باشه.

با وجود اینکه بودجه ساخت این فیلم تقریباً پایین و تنها ۶۰ میلیون دلار بوده اما «برج تاریک» هنوز راه درازی واسه رسیدن به مرحله سودآوری در پیش داره و شرایط واسه سازندگان این فیلم الان مناسب به نظر نمی رسه.

در رتبه پنجم باکس آفیس فیلم انیمیشن «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) قرار داره که با فروش ۶٫۶ میلیون دلاری این هفته فروش کلی خود در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۶۳٫۵ میلیون دلار رسونده.

فیلم کمدی «سفر دختران» (Girls Trip) نبز بازم تاثیر گذاری خود رو بر سینماها نشون داده و ۶٫۵ میلیون دلار فروش در هفته چهارم اکران فروش داخلی خود رو به ۹۷٫۱ میلیون دلار رسونده.

در رتبه هفتم باکس آفیس هفته هم فیلم «مرد عنکبوتی: برگشت به خونه» (Spider-Man: Homecoming) قرار داره که با فروش ۶٫۱ میلیون دلاری خود در این هفته، فروش کلی خود در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۳۰۶٫۴ میلیون دلار رسونده.

فیلم جدید هالی بری با عنوان «آدم ربایی» (Kidnap) هم در دومین هفته اکران خود تنها ۵٫۲ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۱۹٫۳ میلیون دلار رسونده.

در رتبه نهم باکس آفیس هفته هم فیلم درام «قصر شیشه ای» (The Glass Castle) قرار داره که در سه روز اول اکران خود تونسته ۴٫۸ میلیون دلار بفروشه.

تریلر جاسوسی «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) با بازی شارلیز ترون هم در هفته سوم اکران خود ۴٫۵ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی داخلی خود رو به ۴۲٫۸ میلیون دلار رسونده.