خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
آداب زن بودن در اجتماع چیست؟

آداب زن بودن در اجتماع چیست؟

شاید در دهه‌ های گذشته، زن بودن فقط در کنار مرد معنی پیدا می‌کرد. اما امروزه زنان بدون حضور و نقش مردان می تونن کارای بزرگی بکنن و واسه تصمیم‌گیری در زندگی خود به مشورت مردان احتیاجی ندارن.

زنان امروزی بیشتر جداگونه و بااراده هستن و به‌خوبی می‌تونن در موقعیت‌های جور واجور گلیم خود رو از آب بیرون بکشن. اما فارغ از نبود وابستگی به مردان، این سوال مطرح می‌شه که یه زن بالغ که شایسته احترامه، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟

در جواب به این سوال، می‌توان موارد زیر رو مطرح کرد که تقریبا کلی و عمومی هستن. واسه باخبر شدن از اونا همراهمون باشین.

معنی واقعی یه «خانوم» چیه؟

یه خانوم باید با وقار و متانت کامل واسه گرفتن شغل دلخواه خود رقابت کنه.
اون باید روش درست جواب دادن به سوالات گستاخانه و خالی از ادب رو بدونه و در آخرِ احترام، افراد مزاحم رو سرجایشان بنشاند.

خیلی از زنان از دوستی با ‌هم‌جنس خود لذت‌ بیشتری می‌برند و از این‌رو خیلی با اهمیته که همیشه پیگیری موفقیت‌ها و پیروزی‌های زنان دیگه باشن. هم اینکه باید مراقب فضای شخصی بقیه هم باشن و از حد و حدود خود بالاتر نرن.

وقتی شما به عنوان یه زن رفتار درست و مناسبی داشته باشین، شک نکنین که بقیه هم به‌همون اندازه به شما احترام می گذرن و کمترین مزاحمت‌ها متوجه شما میشه.

رفتار اجتماعی

هر زنی باید در زندگی خود قوانین مشخص خود رو داشته باشه. وقتی به هر دلیلی اشتباه می‌کنین یا رفتار اجتماعی نادرستی از شما سر می‌زند، باید بیاموزید که درگیر اون نشید. کاری که انجام شده دیگه قابل جبران نیس، فقط باید از اون به عنوان تجربه‌ای واسه آینده بهره بگیرین. به این صورت که در شرایط مشابه، دیگه هیچوقت فعالیت خطای خود رو دوباره تکرار نکنین.

تلاش کنین همیشه در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود با بقیه مهربون باشین. اگه یکی از همکاران در تکمیل پروژه‌ای به کمک شما نیاز داره، از کمک کردن بهش افسوس نکنین. اگه همسایه‌تون مریض می‌شه و کسی رو نداره، با گشاده‌رویی اونو به درمانگاه برسونین.

اگه خودتون قادر به انجام کاری هستین، از بقیه درخواست نکنین. شاید تصور کنین این فعالیت‌ها به طور کامل ساده هستن، اما مطمئن باشین جایگاه با ارزشی به عنوان یه زن واسه شما در جامعه می‌سازند.

همیشه رفتار مثبت و خیلی با احترام داشته باشین. واسه این باید تمرین و تلاش کنین. البته یادتون نره که بعضی وقتا لازمه مراتب ناامیدی و عصبانیت خود رو هم نشون بدین. اما جیغ و فریاد نکنین. به بقیه توهین نکنین. واسه بقیه‌ی افراد مزاحمت ایجاد نکنین. با قدرت اما با ادب در مورد هرآنچه ناراحتتان کرده صحبت کنین.

بی‌ادبی و بی‌احترامی نه فقط نتیجه‌ای بدنبال نداره، بلکه دلیل بدتر شدن شرایط و خدشه‌دار شدن وجهه اجتماعی شما می‌شه.

وقتی واسه آموختن

همه آدم‌ها در هر سن و شرایطی به خودشناسی و خودسازی نیاز دارن. آدم همیشه تشنه یادگیریه و چه بهتر که بخشی از این نیاز داخلی رو به بهتر شدن شخصیت و وجهه اجتماعی خود اختصاص بدین. بعضی از ساده‌ترین مسایلی که بهتره در زندگی به اونا به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین شامل موارد زیره:

  • همیشه مرتب باشین: از اینکه تیپ و لباس‌های جدیدی رو امتحان کنین، نترسین.
  • کوتاه و به درد بخور حرف بزنین: کوتاه حرف زدن رو بیاموزید. این موضوع واسه تقویت موقعیت اجتماعی و حرفه‌ای شما بسیار به درد بخور و موثر میشه.
  • مراتب احترام خود رو به بقیه نشون بدین: اگه می‌خواهید بقیه تحویلتون بگیرن، باید در اولین قدم خود شما احترامتان رو به اونا نشون بدین.
  • درست و متناسب لباس بپوشید: با در نظر گرفتن محیطی که قراره در اون حضور داشته باشین، لباس بپوشید و آرایش کنین. مطمئنا، لباسی که واسه جشن عروسی یا مهمانی‌های بزرگ و شلوغ انتخاب می‌کنین با لباسی که در دورهمی‌های دوستانه باید بپوشید، بسیار متفاوت میشه. یا به‌طور مثال، وقتی قراره به یه مکان آموزشی برید، بهتره محدودیت پوشش این مکان‌ها رو مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین و با حجاب کامل وارد این اماکن شید.
  • همیشه پول نقد کافی در کیف خود داشته باشین: هیچوقت بدون اینکه پول نقد در کیفتون باشه، جایی نرید.
  • همیشه حواس جمع و محافظه‌کار باشین: همیشه تلاش کنین حواستون به دور و برتون باشه و رفتاری انجام ندین که بعدا پشیمون شید.
  • خواسته‌هاتون رو به زبون بیارین: همیشه موضع خود رو مشخص کنین و انتظارات منطقی خود رو به‌زبون بیارین. این رو یادتون باشه که بقیه علم غیب ندارن که نیازها یا خواسته‌های شما رو حدس بزنن پس تا اونا رو به‌زبون نیارین، خواسته‌تون هم برآورده نمیشه.
  • با صدای بلند نخندید: خندیدن عالیست. همیشه بخندین اما نه با صدای بلند! قهقهه زدن تو یه مکان عمومی باعث جلب توجه بقیه می‌شه و چون اونا از اصل ماجرایی که دلیل خنده شما شده باخبر نیستن، ممکنه موجب سوءبرداشتشان بشه.
  • شوخ‌طبع باشین: باحال دیدن اتفاق‌های زندگی و انتقال تصویرهای ذهنی خود به بقیه می‌تونه بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشه. اما مراقب باشین که در این زیاده‌روی نکنین. با شخصیت افراد شوخی نکنین و احترام‌ها رو از بین نبرین.
  • خودتون باشین: هیچ‌کاری به اندازه «واقعی» بودن نمی‌تونه در جلب توجه دور و بریا اثر داشته باشه. وقتی بدون بزرگ نمایی و نقاب با بقیه هم‌کلام می‌شید، مطمئن باشین که صداقت و شفافیت رفتاری شما براشون جذاب میشه.
  • تشکر کنین: واسه الطاف، کمک‌ها و هدایای بقیه از اونا تشکر کنین. به‌طور مثال، بعد از شرکت تو یه مهمانی و یا مراسم خاص، از راه اس ام اس یا تماس تلفنی از میزبان تشکر کنین.