خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
عادات ناپسندی که موقعیت شغلی‎تان را به خطر می‎اندازد

عادات ناپسندی که موقعیت شغلی‎تان را به خطر می‎اندازد

اگه وظایف شغلی تون رو تموم و کمال انجام می دید اما هر کدوم از این عادات رو داره، باید بدونین که ندونسته موقعیت شغلی تون رو به خطر میندازین. از این عادتا دوری کنین.

نگاه منفی نسبت به کار و زندگی

وقتی کسی همیشگی در حال شکایته و در کل نگرشی منفی نسبت به کار و زندگی داره، این مسأله بر دور و بریا اون اثر میذاره، مخصوصا اینکه تحقیقات نشون میده این احساسات سرایت پذیر هستن. این نگاه منفی در آخر همکاران تون رو در برابر شما قرار میده و می تونه باعث از دست دادن کارتون شه چون مدیران تون دیگه حاضر به شنیدن حرفای منفی شما نیستن.

نبود رعایت بهداشت فردی

هممون در صبح روزای کاری دچار عجله هستیم اما این دلیل بر اون نیس که قبل از رفتن به سر کار، مسواک زدن دندانا یا به کار گیری دئودورانت رو از قلم بندازین. بوی بد دهن و بدن باعث دوری کردن بقیه از شما می شه.
رعایت بهداشت فردی نه فقط واسه حفظ سلامتی، بلکه واسه موقعیت شغلی شما لازمه.

از دست دادن مسئولیت پذیری

یکی از ویژگیای اصلی افراد خودشیفته  اون هستش که مسئولیت کارای خود رو قبول نمی کنن و اگه گروه با شکست مواجه شه، بقیه رو مورد حمله قرار میدن.
در اول بقیه این رفتار رو تحمل می کنن اما با گذشت زمان پی می برن مناسب کارتون نیستین و شما رو کنار می ذارن. اگه تقصیری به گردن شما هستش، اونو قبول کنین و از اون درس بگیرین.

پوشش ناجور

با اینکه امروزه شرکتای بیشتری قوانین سختگیرانه ای در مورد پوشش کارکنان خود ندارن اما این به معنی اون نیس که می تونین با شلوار جین پاره یا دمپایی به سر کار برید. پوشش رسمی و مناسب به شما اعتبار می بخشه و نشون میده با محیط کاری خود در تناسب هستین. طبق تحقیقات انجام شده، ۸۰ درصد از مدیران گفتن پوشش افراد بر انتخاب اونا واسه شغل و ترفیع شغلی موثره.

زیاده روی در به کار گیری عطر

بوهای جور واجور در محیط کار، از بوی غذا گرفته تا عطر کارکنان، می تونه آزاردهنده باشه یا حتی باعث حواس پرتی شه.
این مسأله می تونه باعث دوری کردن همکاران تون از شما شه یا موجب شه شخصی بی توجه به نظر بیایید. در بعضی  شرکتا به کار گیری عطر واسه کارکنان ممنوعه. پس از به کار گیری عطرهایی که بوی تندی دارن دوری کنین.

زیاده روی در جلب رضایت بقیه

اگه از اون دسته کسایی هستین که توانایی نه گفتن به بقیه رو ندارن، همیشه تلاش می کنین به خواسته های بقیه عمل کنین و متوجه نیستین چی واسه شما و کارتون اولویت داره، باید بدونین که این رفتار باعث می شه بقیه شما رو شخصی زودباور و گوش به زنگ و حرف گوش کن بدونن و مدیران تون تصور کنن شما خود رو درگیر کارای زیادی می کنین و وقت و انرژی تون رو هدر می دید اما کار مفیدی انجام نمی دین.

مطلب دیگر :   همه چیز درباره آزمون TOEFL IBT

نبود توجه به جزئیات

این مسأله می تونه به وجود اومده به وسیله تنبلی یا توجه به مسائل بی اهمیت در کارتون باشه. اگه حجم خیلی از یه گزارش رو مطالعه می کنین اما قادر نیستین اشتباهات اونو تشخیص بدین، کار خود رو به درستی انجام نمی دین.

تأخیر داشتن

شکی نیس که تأخیر همیشگی، موقعیت شغلی تون رو به خطر میندازه. اگه جایی که در اون مشغول به کارین تأکید زیادی بر وقت شناسی داره، به طور کامل مشخصه که تأخیر نشون دهنده بی توجهی به مقررات محل کارتونه. مدیران خیلی زود اینجور آدمایی رو اخراج می کنن.

زیاده روی در گفتن «ببخشین»

یادتون باشه که نباید بیشتر از اندازه از جمله «ببخشین» استفاده کنین. گفتن این جمله وقتی که ضرورتی نداره، باعث می شه به نظر برسه از نظرات خود مطمئن نیستین.

بی توجهی به اثرات کلام

روش صحبت کردن شما می تونه تصوری منفی یا مثبت از شما به وجود آورد. واسه اینکه صحبت هاتون تأثیرگذاری لازم رو داشته باشه از کلمات مناسب استفاده و با اعتماد به نفس صحبت کنین. وقتی جملات تون رو سوالی مطرح می کنین، این کار مهارت شما رو زیر سوال می بره و به اعتبارتان آسیب می زنه.

کمبود اعتماد به نفس

مردم از کسایی پیروی می کنن که اعتماد به نفس داشته باشن. پس نشون دادن اون اهمیت بسیار زیادی داره.
اما این کار رو چیجوری باید انجام داد؟ سفت دست بدین، پشت تون رو صاف و سرتون رو بالا نگه دارین، رابطه چشمی رو حفظ کنین و در تعامل با بقیه با انرژی رفتار کنین.

قدرشناس کمک بقیه نبودن

خیلی از افراد موفق با کمک بقیه به جایگاه فعلی شون دست پیدا کردن. اگه در مراحل ابتدایی کارتون کسی در محل کار به شما کمک کرده با اون مهربون باشین و با بقیه همکاران تون هم رفتار مناسبی داشته باشین. این کار روش خوبی واسه تشکیل رابطه س.

شرکت نکردن در فعالیتای گروهی

مدیران خواهان اون هستن تا کارکنان شون جزئی از گروه باشن؛ نه فقط واسه اینکه این کار باعث صمیمیت می شه، بلکه تیمی که اعضای اون به همدیگه نزدیک باشن به خاطر همدیگه می جنگن. ساعاتی رو با جمع همکاران تون بگذرونین و در کنار همدیگه تفریح کنین. این روابط وقتی که نیاز به کمک داشته باشین به کارتون میان.

انجام کارای شخصی در ساعات کاری

واسه هممون بعضی وقتا پیش میاد بخشی از ساعات کاری رو صرف مسائل شخصی خود کنیم، مثلا کمی زودتر از محل کار خارج میشیم تا به یه قرار شخصی برسیم یا به دوستان یا خونواده خود پیغامی می دیم. اما اگه این کارا رو مرتبا انجام بدین، نشون دهنده اون هستش که واسه کار خود یا زمان شرکت ارزشی قائل نیستین. می تونین تماسای شخصی تون رو به ساعت ناهار بندازین.