خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
کشورهایی که تمایلی به پذیرفتن گردشگران آمریکایی ندارند

کشورهایی که تمایلی به پذیرفتن گردشگران آمریکایی ندارند

صنعت توریسم می تونه حکم معدن طلا رو واسه یه کشور داشته باشه. به همین خاطره که بیشتر کشورای دنیا واسه جذب هر چی بیشتر گردشگران از سراسر دنیا، همه تلاش خود رو به کار می گیرن و امکانات لازم واسه آسایش و امنیت مسافران رو آماده می کنن.

اما با این وجود، بعضی از دولتا هستن که نه فقط به مزیت جذب گردشگر بی‌توجهند، بلکه خیلی هم دوست ندارن که مردم بعضی از کشورها از مناطق دیدنی کشورشون دیدن کنن. در این مطلب به طور خاص به معرفی کشورهایی پراختیم که رابطه خیلی خوبی با دولت آمریکا ندارن و ازاین رو، خیلی هم علاقه مند قبول کردن گردشگر از این کشور پهناور نیستن. یکی از این کشورها، ایرانه و شاید بخاطر این باشه که بیشتر توریستای میهن عزیزمون رو گردشگران اروپایی و آسیایی تشکیل دادن.

اگه کنجکاوین تا با بقیه کشورهایی که اینجور روشی رو در پیش گرفتن، آشنا شید، ادامه مطلب رو از نظر بگذرونین.

۱- عربستان سعودی

هیچ ضمانتی واسه تایید شدن ویزای گردشگران از طرف عربستان سعودی وجود نداره.

واسه رفتن به کشور عربستان باید تحت پشتیبانی دولت این کشور یا شهروندان قانونی اون قرار داشته باشین. حتی در صورت بهره مندی از این پشتیبانی هم باز هیچ ضمانتی واسه تایید شدن ویزای شما وجود نداره.

۲- ایران 

مسجد نصیرالملک در شیراز

واسه مسافران آمریکایی امکان بازدید از مناطق دیدنی ایران خیلی سخته. از اونجا که ایران در آمریکا سفارت‌خونه نداره، گردشگران باید به سفارت پاکستان در واشنگتن‌دی‌سی برن و پس از دریافت ویزا هم باید این اطمینان رو به دولت ایران بدن که با تورهای گردشگری وارد این خاک می شن و پس از بازدید از اماکن دیدنی، اینجا رو ترک می کنن.

۳- کره شمالی

کره شمالی در آمریکا سفارت نداره

گردشگران علاقه‌مند به بازدید از کره شمالی موظف هستن قبل از سفر خود، همه پکیجای گردشگری خود رو از قبل رزرو کنن. هم اینکه در طول گردش در این کشور، همیشه یه راهنما به صورت تموم وقت همراهمشان میشه. کره شمالی هم در آمریکا سفارت نداره و از این رو مسافران باید به چین سفر کرده و از اون جا تورهای مسافرتی به کره شمالی رو بخرن.

۴- سوریه

روند تایید ویزا در سوریه بسیار پیچیده س

با اینکه الان سوریه وضعیت خیلی مناسبی نداره و درگیر نزاعای داخلیه، اما بازم امکان دریافت ویزای گردشگری به اون هست.
اما از اونجا که روند تایید ویزا بسیار پیچیده س، بازدیدکننده در کمال ابهام و نامعلومی باید منتظر تایید یا رد شدن درخواست ویزای خود باشه.

۵- کوبا

دلایل گردشگران آمریکایی واسه سفر به کوبا باید از طرف مقامات این کشور تایید شه

با اینکه رابطه کوبا و آمریکا تا حدی بهبود پیدا کرده اما نمیشه خیلی راحت به اون جا سفر کرد.
دلایل گردشگران آمریکایی واسه سفر به کوبا باید از طرف مقامات این کشور تایید شه و ممکنه این روند زمان زیادی طول بکشه.

۶- سومالی

گردشگران نمی تونن بدون دلیل منطقی از نظر مقامات کشور سومالی، به اونجا سفر کنن.

با اینکه سومالی به داشتن دزدان دریایی زیاد مشهوره، اما گردشگران آمریکایی که دوست دارن به اونجا سفر کرده و از نزدیک تماشاگر دیدنیای این منطقه باشن، باید بدونن که دعوت نامه یا پشتیبانی دولت سومالی نیاز دارن. گردشگران نمی تونن بدون دلیل منطقی از نظر مقامات کشور سومالی، به اونجا سفر کنن.

۷- آنگولا

قبل از اقدام واسه دریافت ویزا، باید هزینه درخواست و هزینه دعوت نامه رو پرداخت کنه.

گردشگر آمریکایی اگه به هر دلیلی دوست داره به آنگولا سفر کرده و از جاذبه های اون دیدن کنه، باید پی بعضی از هزینه های اضافی رو به تن خود بمالد. قبل از اقدام واسه دریافت ویزا، باید هزینه درخواست و هزینه دعوت نامه رو پرداخت کنه.
بعد واسه رزرو بلیط هواپیما و هتل اقدام کنه.

۸- جمهوری مرکزی آفریقا

همه گردشگران آمریکایی باید از راه سفارت فرانسه ویزای سفر به آفریقا رو بگیرن

از سال ۲۰۱۴ میلادی تا حالا، دولت مرکزی آفریقا سفارتخانه آمریکا نداره. همه گردشگران آمریکایی باید از راه سفارت فرانسه واسه سفر به اونجا اقدامات لازم رو بکنن. البته باید اینم بگیم که که دولت این کشور هیچ علاقه ای به پذرفتن شهروندان آمریکایی نداره.

۹- لیبی

از سال ۲۰۱۴ سفارت آمریکا در این کشور بسته شد

لیبی و آمریکا هم خیلی روابط خوبی با هم ندارن. از سال ۲۰۱۴ سفارت آمریکا در این کشور بسته شده.
گردشگران آمریکایی بدون دریافت ویزا اجازه ورود به لیبی رو ندارن. البته جالبه بدونین که حجم نفرت از آمریکا در این کشور زیاد بوده و آمار جرم و جنایت هم در اون بالاست و کشور خیلی امنی واسه سفر به حساب نمیاد.

۱۰- الجزایر

الجزایر هم از  دیگه کشورهاییه که از گردشگران خارجی می خواد قبل از سفر، هزینه های مختلفی رو پرداخت کنن. در اولین قدم، شما باید هتل خود رو رزرو کرده و پس از پرداخت پول، تاییدیه اقامت بگیرین. پس از اون باید با یکی از آژانسای مسافرتی داخلی رابطه برقرار کنین تا از صحت دعوت نامه خود مطمئن شید. بعد می تونین واسه دریافت ویزا درخواست بدین.

مطلب دیگر :   ۱۲ اشتباهی که ذهن انسان هر روز مرتکب می شود