خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
ترفندهای ساده آرایشی که با کمک آنها می توانید چهره خود را شاداب تر نشان دهید

ترفندهای ساده آرایشی که با کمک آنها می توانید چهره خود را شاداب تر نشان دهید

وقتی که صبح از خواب برمی خیزید و می خواین تموم خستگیا و شاید خواب آلودگیا رو واسه شروع یه روز جدید مخفی کنین و به ظاهر هم که شده خود رو کمی سرحال تر نشون بدین ممکنه به دنبال راه حلی آرایشی بگردین و به دلیل نبود اطلاع کافی، مناسب ترین راه حل رو به کار نبرین و چه بسا چهره خود رو خسته تر هم نشون بدین.

واسه رسیدن به این هدف می تونین از ترفندهای آرایشی و بهداشتی ای که در این نوشته واسه شما برشمرده شده استفاده کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این راهکارها به طور کامل نمی تونن خستگی رو از چهره شما بزدایند اما کمی هم که شده می تونن موثر واقع شده و حال خودتون رو بهتر کنن.

چای بابونه 

«آنجلا گیا کیم» یکی از موسسان سالن زیبایی «سیویِر» و اجناس مربوط به این مرکز زیبایی میگه: “هیچ چیزی نمی تونه بهتر از دم کردن چای اورگانیک بابونه و قرار دادن اون داخل یخچال و بعد به کار گیری اون روی چشمون خسته به درد بخور باشه.

کمی پنبه وردارین، در داخل چای سرد شده بابونه داخل کنین و اونو به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمون خود بذارین. آنتی اکسیدان موجود در این چای دلیل کاهش تیرگی دوره چشم و روشنایی مناطق دور و بر چشمای تون می شه.

چشما رو خنک نگه دارین

«مایا زین الدین» متخصص زیبایی در مرکز Cassileth Plastic Surgery & Skin Care در بورلی هیلز کالیفرنیا میگه: “یخ به عنوان یه ماده ضد تورم طبیعی می تونه در کاهش تورم و صاف ساختن پوست نقش داشته باشه.”

ایشون پیشنهاد می کنه که دو قالب یخ رو در داخل یه کاسه بذارین و بعد یکدست تمیز رو داخل اون کاسه فرو ببرین. اون پارچه رو مثل یه کمپرس سرد روی چشمای تون بذارین.

زنده نگه داشتن رنگ لبا 

یکی از سریع ترین راهکارهایی که به شما کمک می کنه هوشیارتر و سرحال تر به نظر برسین، تغییر دادن رنگ لبای تونه. یکی از کارشناسان زیبایی در این باره میگه تلاش کنین که از رنگای کدر و تیره ای چون بنفش و قرمز استفاده نکنین و بیشتر رنگای طبیعی مثل صورتی و یا بی رنگ واسه رژ لب خود به کار گیرید.

زرد ملایم 

یکی از آرایشگران سلبریتیا به نام «آلخاندرو فالکون» از مرکز Osmosis Mineral Colour Cosmetics پیشنهاد می کنه، از کانسیلرهایی با توناژ زرد ملایم استفاده کنین.

با این رنگ می تونی به زیر چشمون خود رنگ طبیعی تری بخشیده و قرمزیا یا بی رنگیای احتمالی این ناحیه رو پوشش بدین. با این توناژ رنگی می تونی، چشما براق تر به نظر رسونده و گویی که به اندازه کافی استراحت کردین به نظر خواهید اومد.

آبرسانی به پوست 

چشما تنها عضوی از صورت نیستن که موقع خستگی بهتره به اونا رسیدگی کنین بلکه پوستی که بی آب باشه و به اصطلاح «دیهایدریت» شده باشه، می تونه این احساس خستگی رو منتقل کنه چون که باعث پف بیشتر در ناحیه چشما شده و انگار فرد به اندازه کافی نخوابیده.

به مقدار لازم آب بخورین و کمی از اونو هم روی صورت خود بپاشید. ریختن این مقدار آب سرد روی صورت دلیل می شه که عضلات صورت، منقبض و واسه یه مدت سفت نگه داشته شه.

بالا نگه داشتن موها 

یکی از کارشناسان آرایش عقیده داره که بالا بردن مو و قرار دادن اون به حالت دم اسبی سفت می تونه دلیل کشیده شدن پوست صورت شده و اونو سرحال تر به نظر برسونه.

به کار بردن رنگ آبی

خط چشم خود رو از رنگ مشکی به آبی تغییر بدین. رنگای سرد در دور و بر چشم دلیل می شن که قرمزی و خستگی چشم کمتر به نظر برسه. با به کار گیری ترکیب رنگ آبی انگار به اندازه کافی استراحت کرده و خوابیده اید.

نیاسینامید 

فالکون در این باره میگه: “این ترکیب وقتی که پای تیرگیای دور چشم به میان میاد، می تونه بسیار اثر داشته باشه چون که ترکیبی از «ویتامین ب»، گشاینده های عروقی و ضد تورمه.

پس با افزایش جریان خون خصوصا در دور و بر چشم، سیاهیای این ناحیه و پفای احتمالی زیر اونو کم می کنه.” مهمه که به درستی اونو روی خطوط زیر چشم اعمال کنین.

کمی درخشندگی

وقتی که می خواین موقع صبح آرایش کنین، در بخش داخلی چشم خود، یعنی در نزدیکی «کانال اشک»، کمی سایه نورانی بزنین. خط چشم سفید هم می تونه در سرحالی و هوشیاری بیشتر صورت شمام کمک کنه.

مطلب دیگر :   بازگشت «گروه خشن»؛ بازسازی شاهکار سینمای وسترن به کارگردانی مل گیبسون