خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
«عدالت»؛ لغت سال ۲۰۱۸ به انتخاب دیکشنری وبستر

«عدالت»؛ لغت سال ۲۰۱۸ به انتخاب دیکشنری وبستر

عدالت، برابری، بی‌طرفی، انصاف و دادگری از جمله عادی‌ترین معانی کلمه انگلیسی justice هستن که به وسیله شرکت وبستر به عنوان کلمه سال ۲۰۱۸ برگزیده شده.

سال ۲۰۱۸ میلادی که نفس‌های آخر خود رو می‌کشد با چرخش‌های خبری جنجال‌برانگیز و جالبی همراه بود. از مبارزات علیه نابرابری جنسیتی گرفته تا عزل و نصب‌های زیاد دونالد ترامپ، رییس جمهور الان ایالت متحده آمریکا، امسال تماشاگر اتفاقای بود که جست‌وجو واسه «عدالت» رو در دل خود مخفی داشتن.

کلمه عدالت در ۱۲ ماه گذشته بسیار مورد توجه مردم جهان قرار داشته.
بخاطر این، شرکت انتشاراتی آمریکایی مریام-وبستر (Merriam-Webster)، «کلمه سال» خود واسه ۲۰۱۸ رو «عدالت» اعلام کرد.

به گزارش این شرکت، اندازه جست‌وجوهای کاربران واسه پیدا کردن معنی این کلمه به نسبت سال گذشته میلادی ۷۴ درصد رشد داشته.

شرکت دیکشنری وبستر در این رابطه گفت: «معنی عدالت و برابری در سال گذشته در خیلی از مباحث ملی مطرح بوده؛ از جمله می‌توان به عدالت اجتماعی، عدالت رادیکال، عدالت کیفری و عدالت اقتصادی اشاره کرد.»

اونا هم اینکه بیان داشتن: «در تموم مباحث مربوط به اینجور موضوعاتی، این سوال که دقیقا منظور از عدالت چیه هم بعدا مطرح می‌شد.»

در سال ۲۰۱۸ میلادی Justice در میان پربازدیدترین کلمه‌ها در سایت وبستر بوده.این در حالیه که دیکشنری آکسفورد، واژه «Toxic» به معنی «سمی» رو به عنوان «کلمه سال» خود برگزیده س. وب‌سایت دیکشنری‌دات‌کام هم Misinformation به معنی اطلاعات نادرست رو به عنوان کلمه سال ۲۰۱۸ خود اعلام کرده.

مطلب دیگر :   ۲۰ سرگرمی، تفریح و ابزاری که قبل از ظهور تلفن های هوشمند پرطرفدار بودند

لغات «ملی‌گرایی»، «همه‌جنس‌گرایی» و «افتخار» هم از بهترین لغات سال ۲۰۱۸ بودن

کلمه «عدالت» امسال تونست جای کلمه «فمنیست» در سال گذشته رو بگیره.
شرکت وبستر هم اینکه در کنار کلمه سال خود، از ۱۰ کلمه دیگری که در بالاترین جایگاه جست‌وجوهای کاربران قرار داشته‌ان هم پرده‌ورداری کرد.

پس از اینکه پرزیدنت ترامپ در ماه اکتبر در مراسمی در شهر هوستون خود رو یه ملی‌گرا توصیف کرد، اندازه جستجوهای کاربران واسه واژه«ملی‌گرایی» ۸ هزار درصد زیاد شد.

کلمه «همه‌جنس‌گرایی» هم وقتی مورد توجه مردم قرار گرفت که جنل مولی، خواننده آمریکایی در مصاحبه خود با مجله رولینگ استون در ماه آوریل خود رو «همه‌جنس‌گرا» معرفی کرد.

Laurel به معنی افتخار به واسطه یه فایل صوتی که در ماه می منتشر شده بود، مورد جستجوی زیاد کاربران قرار گرفته بود و کلمه احترام پس از درگذشت «آرتا فرانکلین»، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی که به ملکه سول معروفیت داشت، زیاد جستجو شد.