خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
راهنمای جراحی دندانپزشکی بدون لمس و تمیز

راهنمای جراحی دندانپزشکی بدون لمس و تمیز

 

 

تمام تلاشم را می کنم تا یک الگوی دندانپزشکی مثبت باشم

اولین ملاقات پسر تقریباً 3 ساله‌ام با دندانپزشک درست پس از 1 سالگی او بسیار راحت بود، اما این دومین ملاقات شش ماهه او بود. بعداً به وضوح خودنمایی می کند. او از حضور در آنجا هیجان زده بود، با خوشحالی از روی صندلی بالا رفت و وقتی دندانپزشکش از اپراتور مجاور وارد شد، با لبخندی عظیم و با تکانی هیجان زده از او استقبال کرد. راهنمای جراحی دندانپزشکی بدون لمس و تمیز

هر بار که برمی گردیم او در این مورد نظر می دهد. مطمئناً، قرارهای دیگر همیشه آنقدر خوشحال کننده نبوده است، اما او با مفهوم مراجعه به دندانپزشک مبارزه نمی کند، و بزرگترین مشکل در واقع ناراحتی ناشی از تمیز کردن و یافتن طعمی از خمیر پروفی به دلخواه خود است. من کسی بوده‌ام که او را به هر قرار ملاقاتی می‌بردم، و همیشه این سفرها را چیزی خاص می‌دانستم، هرگز یک تعهد ترسناک.

داده‌های جدید نشان می‌دهند که من با ارائه این مثال مثبت در هنگام ایجاد عادات دندان‌پزشکی پسرم، کار درستی انجام می‌دهم. یک مطالعه اخیراً منتشر شده توسط دانشمندان دانشگاه ری خوان کارلوس مادرید ارتباط بین ترس والدین از دندانپزشک و ترس فرزندانشان. این تحقیق نه تنها به این نکته اشاره می‌کند که اگر والدین از دندانپزشک بترسند، فرزندانشان نیز ترس دارند، بلکه پدران نیز نقش کلیدی در انتقال این ترس‌ها بین نسل‌ها دارند.

حتی قبل از انتشار این مطالعه، می‌دانستم که اهمیت مراقبت از دندان‌های پسرم و مراجعه منظم به دندانپزشک برای من ضروری است. البته، من مصرف کننده معمولی دندانپزشکی نیستم. با گذراندن وقت حرفه ای خود در اخبار دندانپزشکی، من بیشتر از بسیاری از والدین از اهمیت شروع زودهنگام عادات دندانپزشکی و ملاقات های دندانپزشکی کودک آگاه هستم.

مطلب دیگر :   معرفی برخی وسایل آزمایشگاهی و کاربرد شان

بسیاری از دوستان و اعضای خانواده فکر می‌کردند که بردن پسرم بلافاصله بعد از اولین تولدش نزد دندانپزشک، علیرغم توصیه دندانپزشکان اطفال، مسخره بودم. من بر اهمیت آن ها تاکید کرده ام، اما آنها ترس های خاص خود را از دندانپزشکی دارند که علیه سلامت دندان کودکانشان کار کند.

باز هم، من به اندازه کافی خوش شانس هستم که بهتر می دانم. من از تمام پیشرفت‌ها در فن‌آوری‌های دندانپزشکی، مواد درمانی و حتی طرح‌های عملی که می‌توانند تجربه دندانپزشکی آرام‌تر، کمتر تهاجمی‌تر، کمتر دردناک‌تر و در نهایت کمتر ترسناک‌تر را ارائه دهند، آگاه هستم. دندانپزشکی امروزی نیازی به تجربیات ناخوشایند یک نسل قبل ندارد، و کمک به بیماران بزرگسال برای درک و عبور از ترس های خود بسیار مهم است، بنابراین آنها این ترس ها را به نسل بعدی منتقل نمی کنند.

هر چه متخصصان دندانپزشکی مراقبت‌های راحت‌تری ارائه دهند که ترس بیماران را کاهش داده و از بین می‌برد، طرفداران بیشتری برای انتقال این احساسات به نسل بعدی وجود خواهد داشت. با انتقال اضطراب‌های دندان‌پزشکی از والدین به فرزند، شکستن چرخه ترس یک نسل می‌تواند تفاوت بزرگی برای نسل بعدی ایجاد کند.

منبع: https://downloadpluse.ir/راهنمای-جراحی-دندانپزشکی-بدون-لمس-و-تم/