خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت_ محبوب ترین زبان برنامه نویسی روی زمین

آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت_ محبوب ترین زبان برنامه نویسی روی زمین

آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت: محبوب ترین زبان برنامه نویسی روی زمین

در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید کدنویسی با جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک زبان همه کاره است: با آن ، می توانید برنامه ها و بازی های مبتنی بر وب ایجاد کنید که در هر مرورگر وب اجرا شوند و نتایج را فوراً مشاهده کنید. 5 طراحی وب سایت مدرن برای یافتن الهام از پروژه های خود

به عنوان زبان وب، بسیار محبوب است و تقاضای زیادی برای توسعه دهندگان وب با این مهارت وجود دارد. این زبان را به زبانی عالی برای یادگیری نحوه کدنویسی تبدیل می‌کند – این مهارتی است که ارزش آن را برای مدت طولانی تضمین می‌کند.

از آنچه می توانید ایجاد کنید شگفت زده خواهید شد! بیایید شروع کنیم.

جاوا اسکریپت در سال 1995 توسط برندان ایچ در حین کار برای نت اسکیپ ایجاد شد. از آن زمان به بعد این زبان به محبوب ترین زبان برنامه نویسی روی زمین تبدیل شده است و میلیون ها توسعه دهنده از آن برای ایجاد همه چیز از برنامه های وب گرفته تا برنامه های بدون سرور استفاده می کنند.

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی همه کاره است که هم در سمت کلاینت و هم در سمت سرور توسعه وب اجرا می شود. این بدان معنی است که می توانید از جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات وب تعاملی، بازی ها و موارد دیگر استفاده کنید.

جاوا اسکریپت همچنین زبان محیط اجرای محبوب Node.js است که به شما امکان می دهد کد جاوا اسکریپت را خارج از مرورگر وب روی رایانه خود اجرا کنید. این امکان استفاده از جاوا اسکریپت را برای ساخت برنامه های دسکتاپ، برنامه های تلفن همراه و حتی دستگاه های اینترنت اشیا فراهم می کند!

همانطور که می بینید، جاوا اسکریپت یک زبان قدرتمند و محبوب است که می توانید از آن برای ایجاد تقریباً هر چیزی استفاده کنید.

چرا جاوا اسکریپت یک زبان عالی برای مبتدیان است؟

جاوا اسکریپت به چند دلیل یک زبان اول عالی است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این زبان محبوب ترین زبان در جهان است. این بدان معنی است که میلیون ها منبع برای کمک به یادگیری نحوه کدنویسی با جاوا اسکریپت در دسترس هستند.

دوم، جاوا اسکریپت یک زبان همه کاره است. می توان از آن برای توسعه وب، توسعه موبایل، توسعه دسکتاپ و موارد دیگر استفاده کرد. می‌توانید از جاوا اسکریپت برای ایجاد برنامه‌های متنوعی استفاده کنید.

و این زبانی است که اگر در حال ورود به توسعه وب هستید، باید آن را بدانید و زمانی از آن استفاده کنید.

در نهایت، جاوا اسکریپت یک زبان آسان برای شروع است. نحوی شبیه به انگلیسی دارد و خواندن و درک آن نسبتاً آسان است. این امر یادگیری جاوا اسکریپت را برای مبتدیانی که تازه شروع به یادگیری کدنویسی کرده اند، انتخابی عالی می کند.

مبانی جاوا اسکریپت را به صورت رایگان بیاموزید

اکنون که کمی در مورد جاوا اسکریپت می دانید، بیایید نحوه کدنویسی با آن را بیاموزیم.

آنچه شما نیاز دارید

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است، به این معنی که در بالای برنامه دیگری اجرا می شود. برای استفاده از جاوا اسکریپت، باید یک ویرایشگر متن و یک مرورگر وب داشته باشید.

ویرایشگر متن برنامه ای است که می توانید از آن برای نوشتن و ویرایش کد استفاده کنید. ویرایشگرهای متن مختلفی در دسترس هستند، اما توصیه می کنیم از کد ویژوال استودیو استفاده کنید. این یک ویرایشگر رایگان و محبوب است که به طور خاص برای نوشتن کد طراحی شده است.

مطلب دیگر :   فواید تزریق ژل لب برای بافت لب

وقتی یک ویرایشگر متن دارید، می توانید شروع به نوشتن کد جاوا اسکریپت کنید!

آموزش مبانی جاوا اسکریپت

یاد بگیرید کد با جاوا اسکریپت بهترین مکان برای شروع سفر برنامه نویسی شما است.

این یکی از محبوب‌ترین دوره‌های تمام‌مدت ما است و به تازگی آن را با هر حساب SitePoint رایگان کرده‌ایم. نیازی به اشتراک نیست.

شما اصول و مفاهیم اصلی برنامه نویسی را یاد خواهید گرفت و در این فرآیند جاوا اسکریپت را انتخاب خواهید کرد.

تکنیک هایی که به آنها مسلط خواهید شد برای شما ارائه می کنند ادامه دهید و در زبان های دیگر نیز استفاده کنید. و هر زبان بعدی که یاد می گیرید بسیار سریعتر به دست می آید. این تأثیر زمانی که شما با یک پایه عالی در خود برنامه نویسی شروع می کنید، آشکارتر می شود.

ما موضوعاتی مانند متغیرها، انواع داده ها، حلقه ها، عملگرها، توابع و اشیاء را پوشش خواهیم داد. همه اینها مفاهیم کلیدی برنامه نویسی هستند که در زبان های دیگر خواهید یافت.

همچنین نحوه کار با Document Object Model را یاد خواهید گرفت که اساساً یک اصطلاح فنی برای کار با عناصر موجود در هر صفحه در یک مرورگر وب است.

در پایان آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت، درک کاملی از زبان جاوا اسکریپت خواهید داشت و می‌توانید کد خود را بنویسید!

هنگامی که بر اصول اولیه تسلط یافتید، وقت آن است که به مهارت‌های پیشرفته جاوا اسکریپت بروید.

درک عمیق جاوا اسکریپت

اگرچه رایگان نیست، جاوا اسکریپت: Novi ce to Ninja یک تور جامع از طریق جاوا اسکریپت مدرن است که هیچ دانشی را در نظر نمی گیرد و شما را با درک عمیقی از زبان آشنا می کند.

JavaScript: Novice to Ninja عنوانی بسیار عمیق تر از Learn to Code with JavaScript است. در بیش از 600 صفحه، به جزئیات نحوه کار خود جاوا اسکریپت می پردازد. Learn to Code بر دانش اصلی برنامه نویسی متمرکز است و به دنبال ارتقای سرعت شما در بهترین پایه ممکن است.

شما اصول اولیه توابع، روش ها، حلقه ها و منطق را خواهید آموخت. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از رویدادها برای ردیابی تعاملات کاربران استفاده کنید. علاوه بر این، نحوه کار با DOM و Ajax برای به روز رسانی پویا صفحات خود را یاد خواهید گرفت. و شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از APIهای قدرتمند HTML5 در کنار جاوا اسکریپت، عملکردی را به برنامه های خود اضافه کنید.

در پایان این دوره، یک برنامه امتحانی کامل و کارآمد جاوا اسکریپت را از ابتدا ایجاد خواهید کرد.

یادگیری چارچوب های جاوا اسکریپت

در این دوره‌ها، شما را فراتر از اصول اولیه می‌بریم و تکنیک‌های متوسط و پیشرفته را به شما آموزش می‌دهیم. با برخی از ابزارهایی که در توسعه وب مدرن و واقعی استفاده خواهید کرد آشنا خواهید شد.

اولین هفته شما با React

آیا به دنبال شروع با React هستید؟ سپس با React به هفته اول خود نگاه نکنید!

این عنوان مجموعه‌ای از آموزش‌ها است که شما را در روزهای اول با کتابخانه شگفت‌انگیز انعطاف‌پذیر راهنمایی می‌کند. تمام اصول اولیه ای را که برای راه اندازی و اجرا با React نیاز دارید، از جمله نحوه ایجاد کامپوننت، کار با حالت و پروپز، استفاده از کنترل کننده رویداد و موارد دیگر را یاد خواهید گرفت. به‌علاوه، چالش‌هایی را در پایان هر فصل گنجانده‌ایم تا به درک شما کمک کنیم.

از امروز شروع کنید و ببینید که React چه چیزی می تواند داشته باشد برای شما انجام دهید!

Jump Start Vue.js

آماده ای برای شروع سریع توسعه Vue.js خود را دارید؟ این کتاب یک نمای کلی از اصول اولیه، ابزارها، مؤلفه‌ها، مسیریابی و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد – همه چیزهایی که برای شروع استفاده از این چارچوب قدرتمند جاوا اسکریپت نیاز دارید.

به‌روزرسانی شده برای Vue 3 و Nuxt.js، این نسخه جدید شامل پوشش دقیق آخرین ویژگی‌ها است، بنابراین می‌توانید در کمترین زمان برنامه‌های پیچیده بسازید!

Svelte: A Beginner’s Guide

Svelte یک فریمورک قدرتمند جاوا اسکریپت است که ساختن رابط های کاربری سریع و واکنشی را آسان می کند. با Svelte، می توانید به راحتی برنامه های خیره کننده ای ایجاد کنید که اندازه کوچک، عملکرد سریع و استفاده آسان دارند.

این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از همه چیزهایی که Svelte ارائه می دهد استفاده کنید و برنامه های کاربردی شگفت انگیز را به سرعت و به راحتی بسازید. چه یک مبتدی یا یک توسعه‌دهنده با تجربه باشید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا با Svelte شروع کنید و مهارت‌های توسعه خود را به سطح بعدی ارتقا دهید.

مرجع جاوا اسکریپت

گاهی اوقات باید به سرعت چیزی را جستجو کنید و دستور یا پارامترهای بخشی از جاوا اسکریپت را بدون جستجو در نثر دریافت کنید.

شبکه برنامه‌نویس موزیلا (MDN) مرجعی فوق‌العاده برای همه چیزهای وب است ، از جمله مواد مرجع جاوا اسکریپت. همیشه با آخرین تغییرات زبان به‌روز است، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات دقیقی دریافت می‌کنید.

یک مرجع عالی دیگر جاوا اسکریپت حرفه ای Wrox برای توسعه دهندگان وب. این کتاب همه چیزهایی را که باید در مورد جاوا اسکریپت بدانید، از جمله جدیدترین ویژگی‌ها (ES6 و فراتر از آن) را پوشش می‌دهد.

اگر فقط به یک مرجع در مورد تغییرات اخیر نیاز دارید، جاوا اسکریپت: اسباب بازی های جدید برای شما مناسب است.

از اینجا کجا برو

برنامه نویسی را با جاوا اسکریپت شروع کنید و یاد بگیرید که چگونه هر چیزی را که می توانید تصور کنید ایجاد کنید. جاوا اسکریپت به دلایلی محبوب ترین زبان برنامه نویسی روی زمین است. همه کاره است، یادگیری آن آسان است و میلیون ها منبع برای کمک به شما در دسترس است. پس منتظر چه چیزی هستید؟

اگر می خواهید به طور کلی درباره برنامه نویسی بیشتر بدانید، آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت. این یک راه عالی برای یادگیری اصول اولیه کدنویسی در زبان های مختلف است.

اگر می خواهید در جاوا اسکریپت غوطه ور شوید و در آن واقعاً خوب شوید، جاوا اسکریپت: Novice to Ninja بهترین گزینه است.

و البته، می‌توانید تکنیک‌های جدیدی را یاد بگیرید و از تغییرات در اکوسیستم جاوا اسکریپت مطلع شوید در اینجا با مقالات جاوا اسکریپت ما.

منبع: https://farhangishu.ir/5-طراحی-وب-سایت-مدرن-برای-یافتن-الهام-از/