تیر ۱۷, ۱۳۹۹

سئو سایت On-Page SEO برای سال ۲۰۱۹

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۲ امتیاز: ۴٫۷]

 

بیایید باهم بهترین راه های اجرا داخلی یا on-page واسه سال ۲۰۱۹ رو بررسی کنیم: در این مقاله من این موارد رو به سه بخش تقسیم کردم:

  1. خزندها و Googlebot چیجوری سایت و صفحات وب شما رو می خزند؟

  2. UX محتوای صفحه شما چیه؟

  3. ارزش محتوای صفحه شما چقدره؟

 

پس بیایید خیلی سریعً به اصل مطلب بپردازیم، با ویرلن همراه باشین:

 

توانایی دسترسی خزنده / ربات

تگ robot meta  توانایی خزیدن داره.

اطمینان کردن از اینکه تگ meta robots شما اجازه خزیدن رو میده، چیزی بسیار لازمه. اگه این تگ مانع خزیدن Googlebot شه ، صفحه شما هیچوقت در جستجو نیستش.

 

 Robots.txt مانع خزیدن نمی شه.

باید مطمئن شین که اجازه کرول شدن صفحه ای که می خواین در موتورهای جستجو رتبه بندی کنین، رو از راه robots.txt تون رد نمی کنین.

 

 URL در نقشه سایت گذاشته شده.

به طور مشابه باید مطمئن شین که URL مورد نظر در نقشه سایت یا سایت مپ تون وجود داشته باشه.

 

 Schema markup

هم اینکه بهتره هر گونه Schema markup مربوطی رو که می تونین اضافه کنین. این از پایهً مثل غذا دادن با قاشق به موتورهای جستجوگره که صفحه شما در مورد چیه و محتوای شما چه میگه.

 

 لینکای داخلی که از راه انکر تکستای طبیعی به صفحه شما اشاره می کنن.

فرض کنین که می خوایم تلاش می کنیم “سنگای چاکرا” رو رنک کنیم. شاید حالا روی یه صفحه یوگا باشیم و باید مطمئن شیم که بقیه صفحات داخلی هم با انکر تکست “کریستال چاکرا” یا “سنگای چاکرا” به “سنگای چاکرا” لینک میدن و باید به گوگل نشون بدیم که در واقع این یه صفحه داخلی لینک شده و مهمه و ما می خوایم به اون وزن بدیم.

 

 HTTPS – SSL

باید مطمئن شید که این صفحه امن بوده و گوگل هم اون رو امن در نظر گرفته.

 

تجربه کاربر

با دستورالعمل توانایی دسترسی محتویات وب مطابقه.

صفحه مورد نظر با دستورالعمل توانایی دسترسی محتوای وب (Web Content Accessibility) مطابقت داره؟ شک نداشته باشین به اون توجه کنین و مطمئن شین که تموم موارد رو انجام دادین.

 

 طراحی سایت به شکل ریسپانسیو واسه موبایل با محتوا و لینکای مشابه

واسه گوشی موبایل ریسپاسیو است؟ این از نظر “اول ایندکس موبایل” یا mobile-first indexing فوق العاده مهمه.

 

  CTAمرتب(روشن)

یه clear call to action روشن روی صفحه هست؟ خیلی از صفحات این موضوع رو ندیده می گیرن. پس، واسه صفحه نامبرده، شاید ما یه دکمه یا پیوند بزرگ “” داشته باشیم. این یه CTA روشنه. داشتن همچین چیزی خیلی با اهمیته.

 

چندرسانه ای: SERP رو آزمایش کنین و رسانه مورد نظر رو اضافه کنین.

از نوعای جورواجور رسانه استفاده می کنین؟ تصویر، ویدیو و نوعای جورواجور محتوا در صفحه شما هست؟

 

سرعت صفحه: از CDN استفاده کنین تصاویر رو، فشرده و از میزبانی معتبر استفاده کنین.

سرعت صفحه رو بررسی می کنین؟ از CDN استفاده می کنین؟ تصاویر خود رو فشرده می کنین؟ باید تموم این موارد رو تکمیل کنین.

 

 از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنین.

این مورد آسونترین کاره. مطمئن شین که افراد خیلی راحت می تونن مطالب شما رو به اشتراک بذارن.

 

محتوا و ارزش

این مرحله واقعا سرگرم کننده و استراتژیکه.

 

تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت

محتوای با کیفیتی ارائه می دید؟ به گوگل برید و “سنگه های چاکرا” رو جستجو کنین و به همه یافته های نگاه کنین، همه محتوای اونا رو در صفحه خود دارین؟ چیز بهتری ستختین؟ این باید هدف تون باشه.

 

بهینه سازی واسه هدف یا قصد کاربر: SERP و رو آزمایش کنین، ببینین کدوم ویژگی SERP نشون داده می شه؟

شما باید واسه قصد کاربر از بازدید هم صفحه رو کنین. پس بهتره SERP رو آزمایش کنین. اگه اون صفحه ای که در نتیجه جستجو نشون داده شده، تعداد زیادی تصاویر یا شاید ویدیوها داشته باشه، پس شمام باید اون رو به صفحه خود اضافه کنین، چون به روشنی این چیزیه که مردم دنبال اون هستن.

 

تگای عنوان و توصیحات متا

عناوین چه هستن؟ توضیحاتا چه هستن؟ تگای عنوان و توضیحات متا هنوز بسیار مهم هستن. این اولین تاثیرگذاری بر بازدیدکنندگان شما در Googleه. کاربر رو واسه کلیک وسوسه می کنین؟

 

تگای هدر

تگای H1، H2، و H3 هنوز بشدت مهم هستن. شما باید مطمئن شید که عنوان اصلی صفحه تون H1 باشه و بقیه به دنبال اون. همه اونا رو با دقت بررسی کنین.

 

بهینه سازی تصاویر: فشرده سازی، عنوان فایل ، اضافه کردن متن ALT

تصاویر بزرگترین منبع افزایش سرعت یه صفحه هستن. پس شما باید مطمئن شین که تصاویر شما فشرده و بهینه سازی شده و سرعت صفحه خود رو بالا و دسترسی به اون رو آسون نگه دارین.

 

تازگی رو در نظر بگیرین.

بهتره اطمینان حاصل کنیم که محتوامون به روز شده. شاید نگاهی به یه محتوای محبوب که یکی دو سال گذشته منتشر شده، و این به روزرسانی اون ایده بدی نباشه. شما باید محتوای سایت خود رو بروز نگه دارین.

 

سوالات رایج رو اضافه کنین.

این کار آسونیه ، اما معمولا ندیده گرفته می شه. AnswerThePublic سوالات خوبی رو در اختیارتون قرار میده. Moz Keyword Explorer هم یه فیلتر واقعا عالی داره که بعضی از سوالات رایج رو واسه یه کلید واژه خاص جفت و جور می کنه. من شدیدا پیشنهاد می کنم که این مورد رو انجام بدین.

این مورد کمک می کنه تا اسنیپت خاص رو هدف گیری کنین. پس اگه اون رو به کار ببرین، نه فقط ترافیکی اضافی دریافت می کنین، بلکه این فرصت رو به دست میارید که به اسنیپت خاص دست پیدا کنین.

 

خلاصه ها رو یادتون نره.

خلاصه ها هم سنگه های باارزش مخفی هستن. ما همیشه تماشاگر این بوده ایم که گوگل به دنبال خلاصه ها واسه مطالب می شه. اونا خلاصه ها رو واسه اسنیپتای خاص میخوان و یا SERP های متفاوت تا به مرتب سازی اطلاعات واسه کاربران کمک کنن. پس اگه شما بتونین این کار رو انجام بدین، نه فقط توانایی اسکن شدن محتوای خود رو بالا می برید، بلکه اون رو واسه جستجو هم آسون تر می کنین، که عالیه.

 

 TF-IDF (تکرار عبارت -تکرار برعکس سند)

TF-IDF مخفف ” term frequency-inverse document frequency ” است. به نظر کمی نگران کننده می رسه. اما واقعا ساده س!. یعنی تعداد دفعاتی که عبارت “سنگه های چاکرا” در این صفحه خاص گفته شده، تقسیم بر تعداد دفعاتی که در جاهای دیگه گفته شده. این از پایه فقط یه محاسبه واسه تعیین ربط داشتن واژه “سنگه های چاکرا” است. واقعا جالبه و معمولا بوسیله گوگل استفاده می شه. پس اگه شما بتونین این کار رو در صفحه خود انجام بدین، به مدت زمان طولانی به شما کمک می کنه.

 

 LSI (لیست معنایی مکنون) واسه ربط داشتن

به طور مشابه LSI یا LSA، که مخفف latent semantic indexingه، واسه محاسبه ربط داشتن یه صفحه بکار میره. این به این موضوع اشاره داره که اوکی اگه من در این صفحه در مورد سنگای چاکرا صحبت می کنم، ممکنه موضوعات دیگری رو هم که معمولا در مورد موضوع اصلیه، مطرح کنم، که باید مربوط باشن.

 

 تست خوانایی Flesch-Kincaid

خوانایی یه صفحه چیه؟ هرچه یه صفحه واسه خوندن ساده تر باشه بهتره، اما بهتره فقط این مورد رو هنگام نوشتن مطلب تو ذهن داشته باشین.

 

پس شک نداشته باشین بعضی از این موارد رو امتحان کنین. مطمئناً نتیجه دلخواه تون رو میگیرین.