دیجیتال مارکتینگ و سئو

سئو با ۵ روش توصیه شده توسط متخصص و مشاور سئو

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۲۹ امتیاز: ۴٫۸]

مشاور سئو SEO

مشاوره سئو سایت

همه مدیران و اشخاصی که خدمات و اجناس خود رو به شکل آنلاین و از راه سایت ارائه میدن بدنبال افزایش بازدید سایت و شک نداشته باشین افزایش درآمد از راه حضور در رتبه اول گوگل هستن و البته خیلی از افراد هم به دنبال یه میانبر سریع هستن!

واقعیت اینه که SEO چیزی بیشتر از یه بازی طولانیه و باید به هر سئوکاری که قول کسب نتیجه سریع می ده، شک کرد!

 

با این حال، ما میدونم که چه سوالاتی تو ذهن شما میگذره…

در این مقاله مراحل لازم واسه بهبود سئو سایت و افزایش اندازه دید (visibility) سایت شما در صفحه اول یافته های موتور جستجوی گوگل رو به شکل کامل توضیح می دیم، با مشاور سئو شرکت همراه باشین:

 

چقدر زمان لازمه تا رتبه بندی سایت خود در گوگل رو بهبود بخشیم؟

سریع و روشن جواب قطعی این سوال شما رو می دیم :  بستگی داره.

با اینکه شاید کمی ناامید کننده س اما، این یه حقیقته.

پروژه سئو SEO همه جا به یه شکل صورت نمیگیره. هر وضعیت، مجموعه ای منحصر به فرد از متغیرها رو پیشنهاد میده. منظور از متغیرها چیه؟

مهارت، بودجه، سطح رقابت و اینکه چیجوری سایت شما در بالاترین جایگاه رقابت قرار میگیره و چیزای دیگه ای به جز اینا ، می تونه نقش بسیار مهمی رو در سرعت بخشیدن به کسب نتیجه مورد نظر اجرا کنه.

پس، با در نظر گرفتن این موضوعات، بیایید اونا رو بیشتر موشکافی کنیم، تا بتونین سریع تر عمل کرده و شرایط رو بهتر کرد.

 

 پیشرفت دائمی سئو حیاتیه

تو یه جلسه در دفتر مرکزی گوگل وبمستر ( ماه مارس ۲۰۱۸) ، سوال “چقدر زمان میبره تا تماشاگر پیشرفت در رتبه بندی سایتمون باشیم” مطرح شد.

جون مولر، یکی از تحلیل گران ارشد وب مستر در گوگل، تاکید کرد که این روند زمان زیادی نیاز داره. به طور خلاصه، این زمان بر بودن به این دلیله که الگوریتم موتور جستجو (بعد از تغییراتی که در سایت میدین) باید کل سایت شما رو دوبارهً آزمایش کنه.

با در نظر گرفتن تعداد زیاد عوامل موجود در بازی (در روند سئو )، نباید انتظار تغییرات سریع در رتبه جستجو SERPs رو داشت.

مولر هم اینکه تأیید کرد که حتی اگه شما تغییراتی جدی در طراحی و کارکرد کلی سایت تون بسازین، ممکنه چند ماه طول بکشه تا تاثیرش رو ببینین.

اون هم اینکه اخطار داد که بعد از اینکه سایتتون رو بروزرسانی کردین، نباید فقط بشینین و منتظر کسب نتیجه باشین. بهتره بازم روی بهبود دائمی سئو سایت خود کار کنین.

بهبود دائمی سئو خیلی با اهمیته، چراکه می تونه تاثیر مثبتی بر چگونگی کرول شدن (crawl) و ایندکس شدن سایت شما داشته باشه. URL های با کیفیت پایین بیشتر کمتر بوسیله Googlebot خزیده یا کرول می شن که می تونه، از نظر نظری، زمان آزمایش دوباره سایت تون رو بیشتر کنه.

با این حال، ایده خوبی نیس که صفحاتی که کمتر کرول می شن رو به طور خودکار خط بزنین. بعضی از این صفحات می تونن واسه یه سری عبارات کلیدی خوب رنک شن و حذف کردن اونا ممکنه بر رتبه بندی و ترافیک شما مانند اثر باشه.

این خطر یکی از دلایل اصلیه که گوگل بهبود دائمی رو بجای حذف صفحات پیشنهاد می کنه.

 

سئو

چه مدت زمان میبره تا در گوگل رنک شیم؟

مطالعه ای از طرف Ahrefs ، اطلاعات جالبی رو در این مورد روشن کرد:

  • به صورت میانگین، سایتی که در ۱۰ رتبه برتر قرار داشتن، بیشتر از ۲ سال سن داشتن. علاوه بر این، میانگین سنی صفحاتی که رتبه اول رو داشتن، نزدیک به ۳ سال بود.
  • در میان صفحاتی که در ۱۰ رتبه اول قرار داشتن، فقط ۲۲ درصد از اونا کمتر از یکسال سن داشتن.
  • از بین تموم صفحات مورد مطالعه، تنها حدود ۶ درصد از سایتای زیر یه سال واسه دست کم یه کلید واژه در ۱۰ جستجوی برتر ظاهر شدن.
  • با بررسی بیشتر اون ۶ درصد ، بیشتر اونا تونستن در ۲ تا ۶ ماه از ناکجاآباد به ۱۰ رتبه بالای جستجو برسن.

پس، براساس یافتهاشون، حدود ۹۴ درصد از صفحات مورد مطالعه هیچوقت در ۱۰ رتبه برتر جستجوها ظرف یه سال قرار نگرفتند.

 

چیجوری میشه سئو سایت و رتبه بندی گوگل رو بهتر کرد؟

همونطور که می بینین، واسه رسیدن به جمع ۱۰ رتبه برتر جسجتو SERPs در کمتر از ۱ سال، کار و تلاش زیاد، مهارت، و بعضی وقتا شانس می خواد.

پس، اگه می خواین با رسیدن به صفحه اول گوگل، فروش سایت خود و اندازه تبدیل رو زیاد کنین، اینجا مشاور سئو ویرلن پنج گامی که باید وردارین رو واسه شما آورده:

 

  1. با یه زیرساخت خوب شروع کنین.

ساختار ضعیف سایت و سبک اطلاعاتی حتی با وجود بهترین کمپین سئو می تونه با شکست مواجه شه.

اگه واسه کاربران حرکت ( navigate ) در سایت شما سخت باشه و هم اینکه خزیدن واسه گوگل آسون نباشه ، رتبه بندی شما به زحمت دووم میاره.

اول به “توانایی استفاده” (usability) موبایل فکر کنین.این یه راه آسون واسه موفقیته.

 

سئوی سایت خود رو به صورت خاص بررسی کنین

الگوریتم گوگل شامل صدها سیگنال یا شاید بیشتر می شه، هم اینکه سیستم یادگیری ماشینی که رنکینگای جستجو رو تعیین کنه.

با این وجود، رسیدن به اصول اولیه سئو امتیازات زیادی نسبت به رقبایتان واسه شما به ارمغان میاره.

 

محتوای کپی شده یا دوپلیکیت شده (Duplicate) رو اصلاح کنین.

مشکلات محتوای تکراری بیشتر به مسائل فنی ربط داره. شایع ترین اونا وجود چند ورژن از یه صفحه س.

مثلا، http://www.yousite.com، https://www.yousite.com، http://yousite.com و https://yousite.com بوسیله گوگل به عنوان چهار صفحه جور واجور با محتوایی برابر در نظر گرفته می شه.

این مشکل می تونه با تنظیم قوانین ریدایرکت مناسب در فایل .htaccess تون حل شه.

 

  1. سایت رو واسه موبایل بهینه سازی و سئو کنین

در شرایطی که گوگل از mobile-first index استفاده می کنه، سایت شما باید از تست Mobile-Friendly بودن عبور کنه.

به گفته گوگل:

“… سیستمای کرول ، ایندکس و رتبه بندی ما معمولا از نسخه دسکتاپِ یه صفحه محتوا استفاده می کنه … اما mobile-first index به این معنا هستش که ما واسه ایندکس کردن و رتبه بندی از نسخه موبایل یه صفحه استفاده می کنیم …”

واسه جلوگیری از ریزش رتبه بندی موبایل، باید کارایی و کارکرد و نمایش سایت خود در گوشی موبایل رو دو برابر کنین.

کارایی

به چیزی که کاربران پس از ورود به سایت شما میخوان بکنن، فکر کنین. اونا باید بتونن عملیات ساده و ابتدایی  رو به شکلی صاف و بدون مشکل بکنن، حتی اگه چندین کار رو همزمان بکنن.

سه هدف اولیه بازدید کنندگان سایت شما چیه؟ مطمئن شین که اون اهداف بدون هیچ زحمتی روی سایت نسخه موبایل تون قابل رسیدن هستن.

 

کارکرد

بازدیدکنندگان شما باید واسه دسترسی به خدمات یا کالاهایی که ارائه می دید تا ابد(بی انتها) اسکرول کنن؟

تصاویر رو در بارگذاری روی سایت تون به مشکل می خورن؟

می دونستین که گوگل از “سرعت صفحه” به عنوان یه عامل رتبه بندی جستجوی موبایل استفاده می کنه؟

“زمان بارگذاری” یه عامل بسیار مهم واسه دستگاه های همراه(موبایل و تبلت) است ، مخصوصاً از وقتی که بیشتر اتصالات گوشی موبایل کندتر از اتصالات PCه.

 

SEO Specialist

 

  1. همه چیز رو واسه افزایش سرعت بهینه سازی کنین

هم واسه گوشی موبایل و هم دسکتاپ، شما باید دائم بر سرعت نظارت کرده و اون رو بهتر کرد.

از وسیله Google PageSpeed واسه آزمایش کارکرد خود استفاده کنین.

اینجا چگونگی بهینه سازی سرعت صفحات آورده شده:

اندازه فایل تصاویر

از برنامه ویرایش تصویر مورد علاقه خود استفاده کنین.

قبل از آپلود، شما می تونین تصاویر خود رو با به کار گیری یه فشرده ساز تصاویر و یا وسیله بهینه سازی ، عکسهای خود رو بهینه کنین.

در آخر، همیشه مطمئن شید که ابعاد تصویر بخوبی در فضای تصویر مورد نظر جا می گیره تا یه صفحه زنده و مرتب و ساختاریافته داشته باشین.

کش مرورگر

وقتی که یه مرورگر وب، صفحه ای رو بارگذاری می کنه، منابع زیادی رو بارگذاری می کنه. حافظه کش مرورگر این فایلای منبع رو به صورت محلی روی رایانه های کاربران ذخیره می کنه. اینطوری، وقتی که کاربر به یه صفحه جدید میره ، این منابع احتیاجی به بارگذاری دوباره ندارن.

واسه بیشتر سایتا، بهترین راه واسه فعال سازی حافظه کش ، اضافه کردن کد به فایلای هاست/ سرور(htaccess)است.

واسه هم پلاگینای خوبی واسه انجام این کار وجود دارن.

 

مدیریت اسکریپت

قبل از بارگذاری دوباره فایلهای بیشمار JS و CSS واسه بهتر شدن وضعیت سئو سایت ، مطمئن شید که واقعاً  به اون افزونه های اضافی احتیاج دارین؟ چراکه اونا سرعت سایت شما رو کاهش میدن.

شما می تونین فایلای خود رو با خالی کردن نظرات(مثلا)، واسه افزایش سرعت ، کوچیک کنین یا MINIFY کنین.

اگه ممکن بود چندین فایل اسکریپت رو تو یه فایل واحد ترکیب کنین، این کار رو امتحان کنین. اینطوری، واسه بارگذاری تموم اسکریپتها، تنها یه رابطه به سرور نیاز هستش.

 

  1. روی لینکا کار کنین

لینکای داخلی و هم اینکه های خارجی بازم جزو موثر ترین هستن که بر رنک سایت شما تاثیر عالی دارن.

 

اینجا چند نکته واسه بهتر شدن وضعیت لینک هاتون آورده شده:

 

لینکای خراب رو اصلاح کنین.

خیلی از صاحبان سایت لینکای خراب رو ندیده می گیرن. این موضوع می تونه تجربه کاربری UE بدی بسازه.

با یه چرخ زدن در سایت یا با ابزارهایی مثل W3C Link Checker ، خیلی راحت می تونین خطاهای ۴۰۴ رو شناسایی کرده و اونا رو تعمیر کنین.

 

متنای انکر (Anchor Text) رو با محتوای اصلی در رابطه کنین.

به کار گیری Anchor Text ممکنه به عنوان یه روش هدف دار پیوند خارجی مضر باشه ، اما هنگام انتخاب متن Anchor  داخلی می تونه خیلی مهمه.

مثل همیشه، اسپمی نباشین، اما اگه در رابطه بود – ازش استفاده کنین.

 

منشنای(mention) سایتتون رو به پیوند تبدیل کنین.

با تنظیم و ایجاد Google Alert می تونین از منشنای سایت خود باخبر شید.

این کار به شما کمک می کنه تا نام تجاری خود رو در وب ردیابی کنین.

در مواردی که منشنا پیوندی ندارن (به سایت شما لینک نمی شن)، با مدیر سایت مورد نظر تماس بگیرین و بخواین که منشن رو به یه پیوند تبدیل کنن.

 

  1. بهینه سازی سایت و سئوی داخلی On-Page

گوگل می خواد به شما کمک کنه. اونا یه راهنمای تازه کار و سئو (SEO) واسه کسائی که علاقه مند به بهتر شدن محتوای آنلاین خود هستن، ایجاد کردن.

بدون دستکاری شکل و ساختار سایت، فقط با انجام اصول ابتدایی، همونطوری که در این پست توضیح داده شده، شما می تونین یه سر و گردن از خیلی از رقبای خود بالاتر قرار گیرید.

 

بهترین کارکرد

به گوگل اطلاع بدید که صفحات تون در چه موردی هستن.

این کار رو با اضافه کردن داده های ساختاریافته (structured data) در سراسر سایت تون انجام بدین. اینطوری، گوگل خیلی راحت می تونه متوجه محتوای یه صفحه شه.

Schema فرمتیه که گوگل بهتر می دونه.

Schema شامل مواردی مثل دستورالعملا، کار و کاسبی، اجناس، نویسندگان، و … می شه.

 

عنوانایی منحصر به فرد، کوتاه و توصیفی بسازین.

بهترین تایتل و عنوان یه سری از است که به صورت طبیعی و توصیفی باشه.

هر صفحه نیاز به یه عنوان منحصر به فرد داره.

 

توضیحات متای ‘قابل کلیک’ بسازین.

با اینکه توضیحات متا تاثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت شما نداره، اما در CTR نقش مهمی اجرا می کنن. این، به نوبه خود، می تونه ترافیک شما رو بهتر کنه.

پس، مطمئن شید که تموم توضیحات تون منحصر به فرد و غیر قابل مقاومت واسه کلیکه. اگه از یه توضیح متا استفاده نکنین یا اگه گوگل توصیف شما رو دوست نداشته باشه، گوگل خود به صورت خودکار یه توضیح متا بوجود میاره.

 

نتیجه

از اونجایی که گوگل بازم درها رو به روی تکنیکا و طرحای هرزنامه ای میبنند، هر شخصی که به صورت جدی روی بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ کار می کنه، باید به این مسئله توجه خاصی داشته باشه.

روش های هدف دار که در بالا ذکر شد نیازمند کار و تلاش و سرمایه گذاری دائمی شما هستن.

 

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *