دیجیتال مارکتینگ و سئو

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی برای فروش محصولات و خدمات در لینکدین

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۷ امتیاز: ۳٫۹]

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در لینکدین

۱۰ وسیله لینکدین LinkedIn واسه social selling

تا حالا از رسانه های اجتماعی واسه شبکه سازی ، پیدا کردن شغل یا فروش اجناس یا خدمات استفاده کردین؟

در دنیای امروز، ما بیشتر روی تعامل قابل اعتماد و “فروش” به عبارت قدیمی تر متمرکز میشیم. یعنی سبکی که در گذشته با دست فروشی و کارایی مانند فروش درب به درب (بیشتر) مورد استفاده قرار می گرفت، دیگه قدیمی شده.

هر روز، میلیونا نفر از رسانه های اجتماعی واسه رسیدن به اهدافشون، استفاده می کنن و بازاریابان دیجیتال می دونن که روش هدف دار اجتماعی مناسب کلید کشف و افزایش مخاطبان و افزایش فروش lead generation است.

حتی اگه ما چیزی رو به روشنی نفروشیم ، بازم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنیم تا هر روز به صورت شخصی یا حرفه ای،با بقیه رابطه برقرار کنیم. پس، ما تقریبا همیشه خودمون رو درگیر می کنیم.

اما فروش از راه شبکه های اجتماعی (social selling) دقیقا چیه و چیجوری به کار گیری سیستم عاملای رسانه ای مانند LinkedIn می تونه به ما کمک کنه تا تقریبا در هر شرایطی تعامل بسازیم؟ در ادامه یه مرور کلی، هم اینکه راهنماییا و ابزارهایی واسه چگونگی کار با LinkedIn، رو داریم، با ویرلن همراه باشین:

 

فروش با به کار گیری شبکه های اجتماعی Social Selling چیه؟

با نگاهی به گذشته، آدما به خاطر پیدا کردن مشتری، از روش های مانند تماس تلفنی واسه استفاده می کردن. که شایدً شامل جستجو کردن کسب و کارا یا مشتریان درون دفترچه تلفن و ایجاد تماس تلفنی با اونا و یا حتی ضربه زدن به درب اونا باشه. البته، چند راه دیگه واسه رسیدن مشتریان بالقوه وجود داشت، اما نه خیلی زیاد، مخصوصا واسه کار و کاسبی های کوچکتر با بودجه کم.

امروز ما خیلی خوش شانس هستیم که می تونیم با لمس یه دکمه با افراد در سراسر جهان رابطه برقرار کنیم.

 

آموزش بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش از راه لینکدین

به چه دلیل فروش از راه شبکه های اجتماعی روشی موثره؟

رسانه های اجتماعی بهترین پلتفرم تبلیغاتی هستن که ما امروزه واسه رسیدن به مخاطبان خود ازش استفاده می کنیم. در واقع، طبق یه گزارش جدید لینکدین یا لینکد این LinkedIn ، بیشتر از ۷۰٪ از فروشندگان از “رسانه های اجتماعی” واسه فروش و ایجاد رابطه استفاده می کنن.

اما این روش چیجوری اینقدر خوب و موثره؟ چون یه راه عالی واسه پیدا کردن مخاطبان و مشتریان بالقوه مربوط به فعالیت شماس. هم اینکه راهی مناسب واسه ایجاد رابطه با بقیه افراد در مورد فعالیت تونه، هدف هرچه می خواد باشه، چه اینکه شما واسه استخدام در شرکتی تلاش کنین، یا بخواین یه داستان شخصی بسازین، و یا اینکه به دنبال جذب مشتری باشین. LinkedIn یه پلتفرم کامل واسه social selling یا فروش اجتماعی شماس چراکه واسه تعاملات حرفه ای ساخته شده اما دارای ویژگیای زیادی واسه به اشتراک گذاشتن اطلاعات، آموزش، نشون دادن اقتدارتان و مشارکت در گفتگوای معنی دار هم هستش. طوری که هرگونه ارتباطی که امروز بسازین، شاید به مدت طولانی برقرار می مونه.

 

لینکدین

 

بعضی از ویژگیای پایه لینکدین LinkedIn واسه کمک به ایجاد رابطه

در مقاله ای با عنوان گفتیم که دلایل زیادی هست که لینکدین LinkedIn در کار فروش خوبه .در کنار معرفی تعدادی از وسیله ها در زیر ، اول بعضی از ویژگیای خاص پلت فرم LinkedIn رو به اشتراک می ذاریم که می تونه به شما در رابطه با مشتریان ایده آل تون کمک کنه.

اصلی ترین چیزی که در مورد لینکدین LinkedIn (و هم اینکه بقیه مخاطبین) باید در نظر داشته باشین اینه که می تونین اطالاعات تماس و چیزهای مورد علاقه مشتریان خود رو ببینین. مثلا، اگه شما از نوارابزار ” people also viewed ” در سمت راست پروفایل افراد استفاده کنین می تونین ببینین که اونا به چی و کی علاقه مند هستن.

جستجوهای ذخیره شده (Saved searches )، چیزایی هستن که می تونین تنظیم کنین که از راه اون می تونین با یافته های جستجوی جدید، ایمیل دریافت کنین. شما می تونین این کار رو واسه دریافت نوتیفیکیشنای شغلی هم انجام بدین تا بدونین کی در شبکه شما کار می کنه.

LinkedIn Pulse به شما اجازه میده تا پستا رو مستقیما روی این پلتفرم مثل Slideshare منتشر کنین. هر دو روش واسه افزایش آگاهی و دیده شدن شما عالی هستن ؛با این روش می تونین خودتون رو به عنوان یه متخصص در منطقه خود معرفی کرده و هم اینکه با افراد علاقه مند در تعامل باشین.

 

 

وسایل social selling LinkedIn

 اینجا ۱۰ مورد از بهترین وسایل LinkedIn واسه فروش social selling آورده شده.

  1. LinkedIn Sales Navigator

LinkedIn Sales Navigator به طور خاص تنظیم شده تا به شما اجازه بده خیلی راحت مخاطب (lead) پیدا کرده، از اینکه هر شخص چه کاری انجام میده ،باخبر شید، و چیزی که مخاطبان تون میخوان رو شناسایی کنین. مثلا، پیشنهادات تماس واسه شما جفت و جور می کنه و شما رو با مخاطبان جدید به روز می کنه هم اینکه این امکان رو به شما میده تا ببینین کی مشخصات شما رو بازدید کرده.

شما می تونین با Lead Builder هم ازش استفاده کنین تا به شما کمک کنه مشتریان بالقوه خود رو واسه پیگیری آینده نگه دارین. اینطوری شما می تونین با اونا به صورت طبیعی رابطه برقرار کنین.

  1. Navigator Sales واسه Gmail

Sales Navigator از پایه بیتا و داده های خاص رو از پروفایلای بقیه در LinkedIn جمع آوری می کنه و اونا رو از راه Gmail با شما به اشتراک میذاره. این هم اینکه یه افزونه Chromeه، پس هر کسی که طرفدار Gmail و Chrome باشه شک نداشته باشین باید اون رو امتحان کنه.

 

social selling

 

  1. eLink

eLink Pro این امکان رو به شما میده تا خیلی راحت بتونین با به کار گیری کلمات کلیدی ساده با مخاطبین رابطه برقرار کنین . تنها کاری که باید انجام بدین اینه که کلمات کلیدی رو در جستجوگر سایت بذارین ،بعد شما رو با افراد مربوط به کلمات کلیدی جستجو شده پیوند میده. این یه روش فوق العاده آسون واسه ایجاد لینک براساس برند ، محصول یا سرویس شما هستش. eLink یه ویژگی توییتر خودکار داره که اگه توییتر یکی از پلتفرمای اصلی شما باشه، میتونه بسیار کاربردی و راحت باشه.

  1. Leadfeeder

Leadfeeder یه وسیله ردیابی ترافیک سایت است که اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان سایت شما جمع آوری می کنه. شما می تونین اون رو به CRM ، ایمیل مارکتینگ، و وسایل موشکافی وصل کنین تا جمع آوری اطلاعات و گزارش دهی رو بهتر کرد.  وقتی که موضوع چرایی از دست دادن بعضی از مشتریان به میان میاد، این وسیله بسیار به درد بخور هستش. مثلا، کسائی که “به سایت سر زدن”، اما هیچ گونه تعامل یا خریدی رو دنبال نکردن. چی باعث شد اونا “بپرند” (bounce) ؟ از این وسیله واسه رسیدن به اهداف بازاریابی تون استفاده کنین.

  1. Nimble

هر پروفایل شامل اطلاعات بسیار زیادیه که واسه یه فروشنده شدنی نیس تا خودش به تنهایی تک تک اون اطلاعات رو جستجو کنه. Nimble می تونه با انجام این تحقیق زمان و مشکلات پیش روی شما رو کم کنه. این وسیله داده های مناسب رو جمع آوری کرده و به شما بینشی میده تا به سمت یه روش هدف دار ایجاد مخاطب (lead) دقیق تر حرکت کنین.

  1. Detective

تا کنون خواستین یه برنامه بر اساس AI رو امتحان کنین؟ اگه تمرکز شما روی ایجاد مخاطب و تبدیل(conversion) با به کار گیری شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn بوده، Detective یه برنامه بر اساس AIه که به صورت خودکار واسه شما در مرورگر جستجو می کنه، که امکان پیشرفت روابط هدف دار براساس مجموعه داده ها رو واسه فروشندگان جفت و جور می کنه.

Detective هم اینکه با اطلاع رسانی در مورد وجود جلسه، جلسات کاری رو به همه اطلاع میده. و هم اینکه با جمع آوری اطلاعات درست، به شما در برداشتن گامایی با ارزش و در رابطه ، کمک می کنه.

  1. IFTTT

IFTTT مخفف ” if this, then that ” است. این وسیله بهره وری رایگان به شما اجازه میده تا برنامه ها و دستگاه های مرجح خود رو وصل کنین. بعد از «دستور العملای خاص» استفاده می کنین که باعث اعمال فعالیتهای خاصی در کانالا می شه. دستورالعملا از پیش در وسیله تعیین و ساخته شدن، اما اگه می خواین کار خاصی انجام بدین می تونین خود اونا رو بسازین. مثلا، ممکنه هر بار که پستی رو منتشر می کنین، به طور خودکار اون رو در توییتر به اشتراک بذارین، یا هربار که یه صفحه تجاری فیسبوک لایک می خوره، موقعیت خود رو به اشتراک بذارین، یا مخاطبین رو به یه پایگاه داده imoport  یا وارد کنین.

  1. Crystal

فروش اجتماعی(Social selling) در مورد هویت، شخصی سازی و تعامل معنی داره.

Crystal امکان دسترسی به پروفایل افراد شناخته شده رو میده تا در آینده از اون واسه هدفگیری هدف دار بازاریابی تون استفاده کنین. مثلا، ممکنه فهمیده باشین که یه مشتری بالقوه مکالمات تلفنی رو به ایمیل بهتر می دونه. هنگام به کار گیری این ویژگی در لینکدین LinkedIn، این وسیله از ویژگیای شخصیتی افراد استفاده می کنه تا شما رو در کار رابطه کمک کنه که می تونین از راهنماییا هنگام شبکه سازی(networking) استفاده کنین.

با به کار گیری Crystal ، می تونین در ایجاد رابطه بهتر عمل کنین.البته نه فقط با در نظر گرفتن مشتریان بالقوه، بلکه در سراسر شبکه ارتباطی خود.

  1. SalesLoft Prospector

SalesLoft یه وسیله استثنایی و خاص هستش که تعداد خیلی از دیگر وسایل فروش ترکیب شده و واسه هر دو کاربر ،تازه کار و حرفه ای ابزاری عالیه. این وسیله ظرفیت ترکیب نوعای جورواجور داده ها در چندین کانال رو داره، در این صورت به شما این امکان رو میده تا گردش کار خود رو ساده تر کنین(streamline) و مخاطبان خود رو واسه هدفگیری بهتر، بشناسین. این وسیله هم اینکه بینشایی به لحظه رو در مورد مخاطبان واسه شما جفت و جور می کنه، اطلاعاتی که می تونین از راه شون واسه تعامل مناسب با اونا استفاده کنین. این کار فقط از راه ترکیب داده ها در چند کانال شدنیه.

  1. Guru

Guru می تونه به شما در پیدا کردن مخاطبان و مشتری هایی بالقوه در کسری از زمان کمک کنه. این وسیله، اطلاعاتی خاص رو براساس موشکافی رقابتی دریافت کرده و براساس اون اطلاعات واسه فروش شما پیشنهاداتی ارائه میده. هم اینکه به بقیه وسیله ها هم متصله تا شما بتونین لیستی از مخاطبین خود بسازین.

 

 social selling و فروش در شبکه اجتماعی لینکدین واسه شما خوبه؟

“social selling” واقعا چیزیه که امروز همه ازش استفاده می کنن، چه این روش رو بشناسن یا به صورت ناخودآگاه اون رو بکار گیرند. حتی اگه تلاش در فروش مستقیم چیزی ندارین، می تونین از این ابزارا واسه تقویت موقعیت اجتماعی خود در هر زمینه ای استفاده کنین . چه به دنبال ایجاد رابطه با کارکنان رویایی خود باشین، چه در تلاش واسه جمع آوری مشتری و یا فقط در تلاش واسه یادگیری مهارتی جدید.

 

 

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *