جدیدترین ها

ترفندهای روانشناسی فروش

Sales Psychology

در حال فروش محصول خاصی هستین و نیاز به بهتر شدن شرایط فروش دارین؟ باید روانشناسی بازار رو به صورت عمیق درک کنین تا بتونین از اون در جهت افزایش فروش خودتون استفاده کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com؛ روانشناسی یکی از بخشای اصلی بازاریابی درونیه، روانشناسی درک این است که مردم به چه دلیل و چیجوری فکر و عمل می کنن. محتوای شما چیجوری می تونه راضی کننده باشه اگه هیچ اطلاعی از مخاطب تون ندارین؟ چیجوری می تونین از راه محتوا به مخاطبان تون برسین اگر نمی دونین اونا چه نوع محتوایی میخوان.

درک بعضی از اصول کلیدی در روانشناسی می تونه محتوای شما رو از خوب به عجیب تبدیل کنه، اگه شما این اصول رو درک کنین و اون رو به بافت بازاریابی خود اضافه کنین، شاید به مشتریان بیشتری دسترسی دارین.

بازاریابان هوشمند، ماهر و صادق از روانشناسی بازاریابی اخلاقی، قانونی استفاده می کنن و خیلی با احترام در تلاش واسه جذب و تعامل با مصرف کنندگان هستن. در ادامه ۶ معنی روانشناسی که در بازاریابی می تونین ازش استفاده کنین آورده شده.

  1. تقابل

تقابل معنی ساده ایه. اگه کسی چیزی رو واسه شما بکنه، به طور طبیعی شمام می خواین تا به اون کمک کنین. این رشوه دادن نیس. اگه شما بتونین رو راست عمل کنین فرد دیگه هم به طور طبیعی می خواد به شما کمک کنه. شما می تونین از این روش در بازاریابی خود استفاده کنین. واسه افزایش وفاداری مشتریان می تونین چیزایی رو رایگان به اون بدین. با یه هدیه کوچیک شما یه قدم به مشتری نزدیک تر میشین.

  1. تعهدات

تعهد یکی دیگه از مفاهیم روانشناسیه، مردم دوست ندارن وعده های خود رو بشکنن. اگه مردم به چیزی معتقد شدن، بسیار کمتر احتمال داره که از قید اون تعهد آزاد شن.

  1. افزایش قدرت

بیشتر مردم به طور طبیعی از چهره های مقتدر اطاعت می کنن، وقتی که یه شخص مقتدر رو میبینیم به احتمال زیاد به نظرات و پیشنهادات اون خیلی راحت اعتماد می کنیم. شما می تونین با برجسته کردن اطلاعات خود در کنار محتوای خودتون قدرت خود رو زیاد کنین.

  1. علاقه

اگه شما احساس مثبتی نسبت به یه شرکت یا یه فرد داشته باشین، به احتمال زیاد با اونا رابطه برقرار کرده و از اونا خرید می کنین. علاقه واسه پیشرفت برند شما حیاتیه. یادتون باشه که دوست داشتنی بودن به این معنی نیس که شما خوب باشین. شما فقط باید تلاش کنین احساس مثبت در بین مردم نسبت به برند خود بسازین.

  1. تاثیر کلمه به کلمه

کلا مردم ایده کلی مطالب رو تو ذهن نگه می دارن. در جهان امروز مردم شدیدا به تیترها اهمیت میدن، شما اثر کلمه به کلمه رو در عنوان مطالب خود رعایت کنین. تیتر فقط چند کلمه س که نشون دهنده خلاصه ای کل نوشته شما هستش، پس عاقلانه اونو انتخاب کنین.

  1. خوشه بندی

مردم فضای محدودی در حافظه کوتاه مدت خود دارن. خیلی از مردم تمایل به دسته بندی اطلاعات مشابه تو یه گروه دارن. شمام مباحث مشابه رو تو یه گروه بذارین، به خصوص اگه در حال ایجاد لیستای طولانی از محتوا هستین این باعث می شه مطالب شما ساده تر اسکن شوئ و همیشه در خاطر بمونه.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی روانشناسی

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *