خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
جدول لوله کاروگیت + { قیمت لوله کاروگیت 1401}

جدول لوله کاروگیت + { قیمت لوله کاروگیت 1401}

مواد ذوب شده به تدریج از قالب خارج شده و سپس مواد ذوب شده به وسیله ماردون (میله مارپیچ) به جلو رانده می شود و پس از خروج از اکسترودر وارد جدول لوله کاروگیت قالب می شود. جرم خارج شده ابزار را به جلو رانده و سرعت جوشکاری را تعیین میکند. افراد متخصص، باید اتصال لوله های کاروگیت به شیوه جوش الکتروفیوژن را انجام دهند. لوله کاروگیت سبک دارای مقاومت و کیفیت بسیار خوبی بود که میتوان از این لوله در مکانهای مختلف از جمله در سیستم فاضلاب کشی استفاده نمود و به دلیل اینکه کارایی این لوله بسیار بالا بوده لذا تولیدکنندگان با استفاده از بهترین مواد اولیه درجه یک اقدام به تولید عمده لوله کاروگیت نموده اند که سبب گشته تا قیمت این محصول بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد کسانی که میخواهند از کیفیت و قیمت مناسب آن بهرهمند شوند به راحتی میتوانند سفارش خود را از بازار فروش آن انجام داده و این لولهها را تهیه کنند. در لولههای پلی اتیلنی که بمنظور استفاده در شبکه های گازرسانی استفاده می شود از مواد اولیه پلی اتیلن خودرنگ استفاده میشود که در این صورت نیازی به استفاده از مستربچ بهنگام تولید از بین می رود.

 

همچنین محصول تولیدی آنها جهت تولید لولههایی با مصارف آب شرب، شبکه گازرسانی و سیستمهای آتش نشانی مناسب نیست. اندازه ۵۰ میلی متر این محصول را میتواند در فشارهای کاری بین ۵ الی ۳۲ بار ساخته شود. قسمت نر و مادگی قبل از روان کاری باید برای حصول اطمینان از آب بندی کامل، تمیز شوند. لوله های کاروگیت با توجه به سطح، فشاروارد شده و نوع خاک به سه قسمت 16و 31.5 و 64 کیلو نیوتن تقسیم بندی میشود. لولههای آبیاری تحت فشار به رنگ مشکی تولید میشوند اما بطور طبیعی رنگ آنها سفید میباشد. لوله پلاستیکی تحت فشار از حدود 70 سال پیش در صنایع مختلف اروپا و سپس ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است. از اولین کاربردهای لوله پلی اتیلن گازی می توان به انتقال گازهای طبیعی مخصوصا صنایع پتروشیمی نام برد. در ایران نیز توزیعکنندگان لوله ی کاروگیت اصل وجود دارند که خریداران می توانند با مراجعه به آنها با اطمینان خاطر کالای مرغوب تهیه کنند. بررسی کاربردها از آن جهت مهم است که میتوانید با انتخاب سایزهای کوچکتر، هزینههای پروژههایتان را کاهش دهید. در روش سنتی در بخش دای هد یک پروفیل چهار ضلعی با ابعادی بزرگتر از ابعاد مورد نظر تولید و با کشیدگی به ابعاد مورد نظر می رسد و در همین لحظه وارد حمام وکیوم شده و فشار منفی وکیوم شکل پروفیل را حفظ و همزمان آنرا با آب خنک می کند .در سرعت های بالا وکیوم همیشه توانایی حفظ شکل را نداشته و تغییر شکل ایجاد می شود .

ضمنا در محل اتصالات لوله­ های کورتیوپ علاوه بر اینکه از جوش اکستروژنی استفاده می­ گردد پروفیل متفاوتی برای آن تعریف شده که به طور میانگین قدرت مقاومت آن نسبت به سایر بخش­ ها ۱.۵ برابر است. برای حصول اطمینان از آب بندی مناسب باید دقت کافی جهت تمیز بودن واشر و کوپلر اعمال شود. لوله کاروگیت مشهد: از لوله های تولید مشهد که به عنوان بهترین لوله های ایرانی شناخته می شوند، برای انتقال فاضلاب استفاده می شود. در این طرح استفاده از یک قالب داخلی به جای استفاده از قالب خارجی وکیوم برای شکل دهی به پروفیل و قالب داخلی به اندازه داخل پروفیل مورد نظر می باشد و در نتیجه پروفیل اولیه که سایزی بیشتر دارد با کشیده شدن به سایز مورد نظر رسیده به روی قالب داخلی حرکت می کند ، بنابراین دیگر نیازی به وکیوم و خنک کردن سریع همزمان با وکیوم (که به درستی اتفاق نمی افتد) نیست و با بالا رفتن سرعت تولید با وجود قالب داخلی هیچ اتفاق بدی برای شکل پروفیل نمی افتد . کمتر بودن وزن سپتیک تانک پلی اتیلن و انعطاف پذیری بالا بهنگام رانش زمین و وقوع حوادث غیر مترقبه، مخازن سپتیک پلی اتیلنی را نسبت به مدلهای بتنی، گزینه بهتری برای مدیریت فاضلاب تبدیل نموده است.

 

در یک دسته بندی کلی میتوان مواد پلی اتیلنی را به دو بخش تقسیم بندی کرد که در زیر به آنها پرداخته ایم. این روزها بسیاری از فروشگاه لوله و اتصالات در تلاش هستند که با فروش لوله و اتصالات ساختمانی، تولید و عرضه اتصالات ساختمانی را به بهترین شکل انجام دهند. مواد پلی اتیلنی مشکی به عنوان مواد اولیه جهت تولید لوله تحت فشار کاربرد دارد. از طرفی لوله قادر است فشار بالایی را تحمل کرده و با قیمت مناسبتر به بازار عرضه شود. این حرارت از داخل به وسیله بوبین اعمال می گردد. اتصال پیچی و جوش از روش های متداول متصل کردن این نوع لوله با سایر لوله ها و اتصالات می باشد. به همین جهت نصب آن ها نیاز راحت و آسان است. در واقع رده لوله اصطلاحی است که اشاره به ضخامت ،مقا ومت و وزن لوله فولادی دارد، این مشخصه به نوعی همان مقدار اسکجول لوله یا گاهی اوقات معادل شاخص استاندارد ضخامت لوله است. از دیگر کاربردهای آنها می توان به جمع آوری آب های سطحی، لولههای زهکش، فاضلاب های شهری و بین شهری اشاره کرد.

مطلب دیگر :   شال و روسری مناسب هر فصل

 

متأسفانه ، این نوع منهول ها به دلیل هزینه اولیه پایین هنوز مورد استفاده قرار می گیرند ، اما با گذشت زمان ، با معلوم شدن معایب آنها نسبت به سایر انواع منهول ها ، آنها کارآیی خود را در صنعت از دست دادند. به ویژه در کشور ایران به علت مسائل اقلیمی ، خاک شناسی و جغرافیایی ، لوله کاروگیت الزاما باید ۳۱.۵ کیلو نیوتن بر متر مربع مقاومت مکانیکی را درون مشخصات فنی خود داشته باشد. لوله پلی اتیلن فاضلابی در برابر فشار داخلی وارد از سیال فقط ۱٫۵ بار فشار تحمل مینماید و بهمین دلیل در لوله های پلی اتیلن انتقال سیال بصورت صقلی خواهد بود.برای دسترسی در مسیر انتقال فاضلاب و تعمیر و نگه داری خطوط انتقال فاضلاب یا آب در فواصل تعریف شده از منهول های پلی اتیلن استفاده میکنیم که هم دارای طول عمر بسیار طولانی نسبت به موارد مشابه میباشند و هم سرعت اجرا و آب بندی بسیار مناسب تری دارند.میزان مقاومت حلقوی لوله کاروگیت بستگی به مقدار خاک و در حقیقت عمق دفن لوله کاروگیت دارد.مقاومت حلقوی لوله کاروگیت عموما در رنج استاندارد ۳۱٫۵ کیلونیوتن بر مترمربع در نظر گرفته می شود.

 

استاندارد ایران بر اساس این استاندارد ۳۱٫۵ کیلونیوتن بر متر مربع در نظر گرفته می شود. لوله کاروگیت از سایز ۱۱۰ میلیمتر تا ۳۵۰۰ میلیمتر در شاخههای ۳، ۶ و ۱۲ متری و با مقاومتهای ۸، ۱۶، ۳۱.۵ و ۶۴ کیلونیوتن بر متر مربع تولید و در بازار عرضه میگردد. لوله پلی اتیلن فاضلابی از قطر 110 میلیمتر تا قطر 3.5 متر در ایران تولید می شود و در جهان در کشورهای لهستان و آلمان تا قطر 4 متر نیز تولید و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قاعده اصلی در لوله های پلی اتیلن فاضلابی زهکش این است که 180 درجه بالای لوله سوراخکاری شده و قسمت پایین آن بدون سوراخکاری باقی بماند تا آبی که از بالا وارد کانال می شود در قسمت پایین لوله به سمت مسیرهای مشخص هدایت شود. وجود سطح داخلی صاف سبب افزایش سرعت مایعات و سیالات می شود زیرا به دلیل شکل مربوط به سطح داخلی، اصطکاک بین قسمت داخلی و سیالات بسیار کم است. با توجه به نوع سیستم، استفاده از شیوهی تصفیه سازی از طریق «بستر شن و ماسه ای» امکان پذیر است. لولههای کاروگیت از مواد مختلفی مانند آهن، فولاد، پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته میشوند.

 

پلی اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر بالا و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گاز ها و اسید های فاضلابی را شامل می گردد را دارد. از مهم ترین مزایای این مدل می توان به نصب آسان، مقاومت بالا در برابر آتش، خوردگی و زنگ زدگی نام برد. این لوله ها اغلب با استفاده از رابطهای پلی اتیلن به یکدیگر متصل شده و استحکام و آب بندی بسیار خوبی دارند . لوله پلی اتیلن کابلی یا رولی یکی از بهترین گزینهها برای عایق کردن و پوشش کابل های برق ، فیبر های نوری و … انتقال فاضلابها و آبهای سطحی کانیوی محیط شهری و کاورینگ کابلهای برق، مخابرات و فیبر نوری نیز از دیگر کاربردهای لوله کاروگیت سایز 125 و 160 محسوب میشود. این لولهها کاربردهای فراوانی دارند و برای جمع آوری فاضلابها و پسماندهای صنعتی میتوان از آنها بهره گرفت. این لوله بهترین گزینه برای جمع آوری فاضلاب است، به دلیل اینکه چون از جنس پلی اتیلن هستش ضد ضربه هستند و در مقابل تغییرات Ph تغییر حالت نمی دهند و مایعات سمی فاضلاب باعث خرابی آن ها نمی شود. در بررسی اتصالات کاروگیت، جوش لبه به لبه اولین شیوه ایی است؛ که مورد بررسی قرار می گیرد.