خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
نحوه راه اندازی کلاس مجازی و کلاس آنلاین

نحوه راه اندازی کلاس مجازی و کلاس آنلاین

با توجه به شیوع کرونا این روزها مدارس و موسسات آموزشی تعطیل شده‌اند و نیاز به برگزاری کلاس آنلاین بیشتر از هر روز احساس می‌شود تا دانش‌آموزان از مباحث درسی‌شان عقب نیفتند. آن‌ها نیاز دارند حین برگزاری کلاس آنلاین با معلم خود در ارتباط باشند و سوالات‌شان را از او بپرسند. به همین خاطر امروز می‌خواهیم به این پرسش که چگونه کلاس آنلاین برگزار کنیم پاسخ بدهیم و سرویس‌هایی به شما معرفی کنیم که نه تنها برای کلاس آنلاین که برای برگزاری جلسات کاری آنلاین هم به کار شما می‌آید.

سرویس های مناسب برای راه اندازی کلاس مجازی و جلسات آنلاین

اولین سایت برگزاری کلاس آنلاین که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم سایت اسکای روم (SkyRoom) است. این سایت رایگان نیست ولی در این شرایط که به خاطر کرونا خانه‌نشینی بهترین کار است امکاناتش را به مدت یک ماه رایگان کرده است. این سایت در حالت غیررایگان بر اساس تعداد افرادی که آنلاین هستند و میزان ساعات برگزاری جلسات از شما هزینه دریافت می‌کند و دو بخش معمولی و دانشگاهی – مدرسه‌ای دارد.

سرویس بعدی برای برگزاری کلاس آنلاین سایت لرنیتو است. این سایت یک کتابخانه دیجیتال است و امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای دارد.

کلاس مجازی با اسکایپ

سرویس بعدی اسکایپ است که باید اپلیکیشنش را شما و بقیه افراد نصب کنید (یا از سرویس وب آن استفاده کنید). با اسکایپ می‌توانید تا ۵۰ نفر را آموزش بدهید. کافی است یک گروه تشکیل بدهید و افراد را (که قبلا عضو سایت شده‌اند) عضو گروه کنید. البته برای استفاده از اسکایپ سرعت اینترنت شما مهم است.

مطلب دیگر :   بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران در سال کرونا

کلاس مجازی با گوگل دوئو

سرویس بعدی که می‌تواند برای راه اندازی کلاس مجازی به شما کمک کند گوگل دوئو (Google Due) است که به طور پیش‌فرض روی گوشی ها و تبلت های اندرویدی نصب است. البته کاربران دیگر پلتفرم‌ها هم می‌توانند آن را نصب کنند و از آن استفاده کنند. فقط با این اپلیکیشن می‌توانید با ۸ نفر ارتباط تصویری داشته باشید نه بیشتر.

کلاس مجازی با اینستاگرام

در اینستاگرام هم امکانات جالبی برای برگزاری کلاس آنلاین یا جلسات آنلاین وجود دارد! اولا که شما می‌توانید در اینستاگرام با ۶ نفر چت تصویری داشته باشید. دوما که برگزاری لایو می‌تواند گزینه خوبی برای ارتباط با تعداد زیادی دانش آموز یا دانشجو باشد.

کلاس مجازی با واتس آپ

چت تصویری واتساپ هم برای جلسات آنلاین ۴ نفره مناسب است. شما ابتدا باید با یک نفر چت تصویری کنید و بعد ۳ نفر دیگر را به این چت اضافه کنید. به همین سادگی!

این‌ها مواردی بودند که با توجه به گسترش استفاده مردم از سایت های اجتماعی مورد استقبال واقع می‌شوند. شما برای برگزاری کلاس مجازی یا جلسات آنلاین از چه سرویس هایی استفاده می‌کنید؟ اگر راه حل جدیدی مدنظرتان است آن را از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت ناوک در میان بگذارید.