خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
اتو مخزن دار چیست ؟ و بهترین مدل اتو بخار مخزن دار تفال

اتو مخزن دار چیست ؟ و بهترین مدل اتو بخار مخزن دار تفال

شاید تا چند سال پیش هیچ صحبتی از اتو مخزن دار نبود و همه از اتو بخارهای معمولی استفاده می کردند ، مطمئنم همین الان هم برای خیلی ها سوال است ، اتو مخزن دار چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟ و چه فرقی با اتوهای معمولی میکند ؟ همچنین بهترین مدل اتو مخزن دار تفال کدام است ؟

ابتدا بهتر است بدانیم اتو مخزن دار چیست ؟ اتو مخزن دار تفال به دلیل داشتن مخزن بزرگتر از اتوهای معمولی ، حجم آب و بخار بسیار بیشتری دارد و به همین دلیل به این اسم نام گذاری شده است. البته این یک تعریف کلی است.

اتو مخزن دار ها انواع مختلفی دارند که بر اساس قدرت – حجم بخار – سیستم رسوب گیر و آیتم هایی که دارند قیمت آن ها دستخوش تغییر خواهد شد . به عنوان مثال حجم بخار و قدرت یکی از عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری انواع تو می باشد و فرقی هم نمیکند اتو بخار معمولی باشید یا مخرن دار

در عکس بالا یک اتومخزن دار حرفه ای را مشاهده میکنید که دارای یک مخزن بسیار بزرگ و یک اتو هم بر رویش قرار دارد همچنین یکسری دکمه ها هم بر روی آن قرار دارد پس تا اینجا با ظاهر اتو مخزن دار آشنا شدید .

اتو مخزن دار شکل حرفه ای تر و پیشرفته تر اتوبخارهای معمولی می باشد که برای استفاده های پرمصرف خانگی کاربرد دارد به عنوان مثال اگر مقدار اتوکشی شما در طول روز زیاد هست اتو مخزن دار یک انتخاب درست و منطقی برای شما می باشد.

اتو مخزن دار به سبب مخزن آب بزرگتری که دارد قادر است حجم بخار چند برابری را تولید کند که حجم بخار هم یکی از عوامل مهم در خرید هر نوع اتویی می باشد.

رسوب گیر

اتوهای مخزن دار هم همانند اتوبخارهای معمولی در سری های بالا دارای مخزن رسوب گیر می باشد که همانطور که میداند وظیفه این سیستم جمع آوری رسوب آب می باشد زیرا اگر اتو مجهز به سیستم رسوب گیر نباشد رسوب آب جلوی منافذ خروج بخار اتو را گرفته و باعث می شود اتو به درستی کار نکند و بخار از آن خارج نشود.

قدرت

گزینه مهم بعدی در اتوهای مخزن دار قدرت آن می باشد که اگر اهمیتش از حجم بخار بالاتر نباشد پایین تر هم نیست . قدرت یا همان ( وات ) تایین کننده حرارتی می باشد که یک اتو قادر است تولید کند و اگر بخواهیم اولیت بندی کنیم بعد از مقدار حجم بخار ، قدرت یک اتو هم بسیار مهم است .

چکه گیر

حتما برای شما هم پیش آمده است که گاهی از اتوی شما آب بچکد و لباس شما لک شود البته که این مشکل در گذشته بسیار پیش می آمد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژِی و اتوهای نسل جدید تفال این مشکل حل شده است و اگر اتو شما مجهز به سیستم چکه گیر باشد این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد.

اسپری آب

اسپری آب نکته ای بسیار مهم ، برای اینکه اتو بخار به درستی اتوکشی کند و چین و چروک های عمقی را از بین ببرد نیاز به دکمه اسپری آب می باشد تا با مقداری آب را بر روی لباس اسپری کرده و به وسیله بخار داغ چین و چروک های لباس از بین برود.

جنس کف مهم

جنس کف اتو از عوامل بسیار مهم در انتخاب یک اتو مخرن دار خوب می باشد در گذشته کف اتوها از جنس فلز بود که پارچه و لباس به آن میچسبید و میتونید حدس بزنید چه دردسری ایجاد خواهد شد. امروزه اما داستان متفاوت شده است جنس کف اتو مخزن دار تفال از سرامیک هست و به هیچ عنوان دچار چسبندگی نمیشود.

وزن عامل مهم

اگر وزن اتو بخاری که خریداری می کنید خیلی سبک باشد، در این صورت به خوبی اتو کشیدن انجام نمی شود و از طرفی اگر اتو بخار خیلی سنگین باشد در این صورت هنگام اتو کشیدن اذیت می شوید.

مطلب دیگر :   انتخاب وام مسکن مناسب در کانادا

اتوکشی عمودی

تا حالا شده نیاز به اتوکشی عمودی داشته باشید اما به دلیل اینکه اتو شما این قابلیت رو نداره از این کار صرف نظر کرده اید ؟ اتوکشی عمودی معمولا مناسب بخاردهی انواع لباس ها و پارچه های آویزون می باشد مثل پرده یا مبلمان منزل و هرجایی که با اتو نشود روی سطح آن کشید.

ما تا اینجا سعی کردیم تمامی عواملی که موثر در خرید یک اتو مخزن دار است را به شما بگوییم اما بهتر است بدانید چند مورد دیگه هم در خرید موثر است

1 – گارانتی و ضمانت نامه : سعی کنید اتو مخزن دار که میخرید از برندی معتبر باشد و همچنین دارای گارانتی و ضمانت نامه باشد ، تمامی لوازم برقی ممکن است دچار خرابی باشند حتی بهترین محصول از بهترین برند پس شما باید سعی کنید محصولی خردیداری کنید که دارای گارانتی باشد و اگر روزی دچار مشکل شد به دردسر نیفتید.

2 – کیفیت یا قیمت : یکی از مهمترین عوامل و شاید مهمترین عامل هنگام خرید هر محصولی قیمت آن باشد جدای از کیفیت یک محصول قیمت نقش اصلی را بازی میکند اما همیشه هم نباید به قیمت توجه کرد .

یک سوال ؟ شما حاظر هستید یک جنس بی کیفیت و ارزان بخرید که در آینده دچار خرابی شود و هزینه برای تعمیر آن بپردازید یا یک جنس با کیفیت بخرید و تا سال ها بدون مشکل استفاده کنید.

اما بهترین اتو مخزن دار تفال کدام است ؟ شاید هنگام خرید این سوال بزرگ در ذهن همه ی ما باشد

در کنار تمامی موارد بالا که بسیار بسیار مهم می باشد شاید یک سوال بزرگ پیش بیاید

3 – از کجا بخریم ؟ همانطور که میدانید تمامی محصولات برقی تقلبی آن هم وجود دارد پس شاید تنها عاملی که باعث شود شما جنس تقلبی نخرید ، خرید از جایی معتبر می باشد. امروزه با توجه به شرایط و پیشرفت تکنولوژی خرید های ایننترنتی بسیار مورد استقبال است و مردم علاقه دارند از خانه و به راحتی و با چند کلیک خرید خود را انجام دهند.

اما دغدغه اصلی انتخاب یک سایت مطمئن برای خرید می باشد زیرا خرید اینترنتی مثل حضوری نیست و شما معمولا هزینه را تسویه میکنید .

پیشنهاد : تفال آنلاین یکی از وبسایت های خرید محصولات شرکت تفال می باشد که توجه به قدرت 10 ساله مورد اطمینان بسیاری از خریدارن است .

یکی از نکات بسیار مهم این سایت بررسی مشکلات خریداران و رسیدگی له آن ها میباشد و تمامی محصولات به صورت فیلم بررسی شده و آموزش های فارسی استفاده از دفترچه راهنما محصولات هم قرار داده شده است

نتیجه گیری : تفال بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی در جهان می باشد که گل سرسبد محصولات این شرکت اتو بخار می باشد که شامل اتو مخزن دار – اتو بخار معمولی و بخارگر می باشد.

و در آخر تفاوت بین اتو مخزن دار – اتو بخار معمولی و بخارگر تفال را مورد بررسی قرار میدهیم.

همانطور که در ابتدا هم گفتیم اتو بخار معمولی برای استفاده های کمتر از اتو هست و اتو مخزن دار برای خانه هایی که مقدار اتوکشی آن ها بسیار زیاد است به عنوان مثال اگر خانواده پرجمعیتی هستید و مقدار اتوکشی شما زیاد است ما به شما خرید اتو مخزن دار را پیشنهاد میکنیم .

اما به نظر ما بخارگر یک مکمل در کنار یک اتوبخار خوب است که وظیفه بخاردهی پارچه ها را بر عهده دارند و اگر بودجه کافی را در اختیار دارید بخارگر در کنار اتو مخزن دار انتخاب بسیار مناسبی می باشد