در این مقاله به آموزش ۵ نکته کاربردی در تجارتای آنلاین پراختیم، با رعایت این نکات می تونین آگاهانه قدم وردارین و به سمت پیشرفت حرکت کنین.

در دنیایی که تکنولوژی هدایت کننده اون هستش، عزمشونو جزم کردن درباره اینکه کدوم راه واسه ساخت یه برند معتبر و تضمین فروش، بهترینه کاری بسیار سخته.
این تصمیم یه کار بزرگ و حیاتی واسه یه فروشنده و بازاریاب آنلاینه، کسیه که می خواد تجارت خود رو از راه اینترنت ارتقا بده. یه فروشنده آنلاین از تغییرات موجود در بستر وب و هم اینکه وسایل تجارت آنلاین کاربرده های زیادی به خاطر ارتقا و پیشرفت برند خود می کنه.
اگه شمام یکی از فروشندگان آنلاین هستین و این پنج قانون رو واسه موفقیت کارتون در نظر نگیرند، شاید در این راه با شکست مواجه میشین.

این ویدیو رو ببینین: وب سایتای محکوم به شکست

۱٫ با وظایف خود به طور روشن رابطه برقرار کنین :

اگه شما در پروسه ارتقا دادن به سایت خود نقش دارین، قبل از هر چیز باید مطمئن شید که تموم تمرکز خود رو روی همین موضوع می ذارین و کارای دیگه رو واگذار می کنین.
خیلی با اهمیته که شما این کار رو واسه خود انجام می دید یا واسه یه مشتری، اگه به عنوان پیمانکار واسه یه مشتری این کار رو انجام می دید، قبل اینکه مراحل کسب اعتبار برند رو شروع کنین، به صورت کوتاه و به درد بخور به مشتری خود، چگونگی ارتقا دادن یه محصول از راه پلتفرمای چندگانه مثل تبلیغات اینترنتی، رسانه های اجتماعی، ایمیلا و … رو توضیح بدید. مشتری شما باید بدونه که شما چیجوری از راه آشناییا و مهارتای خود با پلتفرمای جور واجور، قادر هستین تا مصرف کنندگان رو به سمت فروش اجناس جهت بدید.

۲٫ تواناییا و مهارتای خود رو از هر طریقی ثابت کنین :

در بازاریابی اینترنتی، تموم وسایل لازم واسه تبلیغات در دسترس هستن. جهت محبوبیت برند خود، از تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سئو استفاده کنین. هم اینکه از تبلیغات چاپی واسه همگام سازی با تبلیغات آنلاین استفاده کنین. به کار گیری این روش، یه پیشرفت پایدار رو بوجود میاره.

وقتی که شما تبلیغات خود رو شروع می کنین باید به طور پیوسته بررسی کنین کدوم روش ها واسه شما بازدهی بهتری داره و کدوم روش ها رو باید دیگه ادامه ندین، به این آزمون و خطاها ادامه بدید تا ببینین کدوم موارد واسه شما کارسازه و کدوم موارد فایده ای ندارن. یکی از بخشای مهم واسه تبدیل شدن به یه فروشنده آنلاین، داشتن معیارهای جور واجور در مورد موفقیتا و شکست هاس. در این صورت، شما می تونین از این اتفاقات درس گرفته و با کمک اونا، آینده کار و کاسبی خود رو بهتر کرد.

اگه واسه یه مدت تبلیغات خود رو ادامه بدید متوجه میشین که چقدر به روش ها و وب سایتایی که واسه تبلیغات انتخاب کردین مسلط میشین و با تجربه ای که بدست آوردین هزینه ها به طور پیوسته کم میشه و یافته های هم خوب میشه.

۳٫ برنده های قابل اعتماد بخش فعالیت خود رو شناسایی کنین :

وضعیت برنده های معتبر و قابل اعتماد رو رصد کرده و مثل یه دانش آموز از موفقیتای اونا درس بگیرین.

دانش آموز

شما می تونین ایده های این برنده ها رو الگوبرداری کرده و از اونا به خاطر ارتقا بخشیدن به فعالیتای سازمان یا مشتریان خود استفاده کنین. ایده های خوب، در میان تیمای چند نفره که با همدیگه همکاری می کنن متولد می شن. پس بهتره با دیدگاه جمعی، یه برند معتبر و پایدار، واسه رسیدن موفقیت بسازین.

ایده

۴٫ خلاقیت به خرج بدید :

خلاقیت

بهترین کمپینای موفق در دنیای تجارت دیجیتالی آنایی هستن که توجه شما رو بدون فریب کاری و زیاده گویی (ریاکاری) جلب می کنن.

دیجیتال

شما باید برند و مخاطبین خود رو خوب بشناسین. شاید اونا ظرفیت مقداری شوخ طبعی رو دارن و یا اینکه علاقه مند به شرکت کردن در کمپیناتون باشن. با بررسی این موارد و امتحان مشتریان خود، شما می تونین از خلاقیت خودتون واسه ایجاد کمپینای موفق تر استفاده کنین. کمپینایی که به خاطر خلاقیتاتون، بیشتر از قبل توجه مخاطبین رو به خود جلب کرده و مراودات مشتریان رو بیشتر کرده و در آخر، فروش و موفقیت بیشتری واسه سایت شما به ارمغان می آورد.

رفتارها و ارزشای مخاطبین درزمان زمان تغییر می کنن، پس یکی از بزرگترین بخشای کار شما شناسایی خلق و خو، چیزهای مورد علاقه، رفتارها و الگوهای خرید مخاطبینه. این کار به شما کمک می کنه تا فهمیده باشین واسه چه کسائی بازاریابی می کنین و باعث می شه تا تجارت شما به رابطه بیشتر مخاطبین با کسب وکار شما منتهی شه.

۵٫ تا می تونین از رسانه های اجتماعی استفاده کنین :

رسانه های اجتماعی (در کنار ایمیلا) یکی از جدیدترین و بهترین راه های محبوب کردن برند شما هستن.
رسانه های اجتماعی وقتی به درد بخور هستن که شما حسابای کاربری با دنبال کنندگان زیادی در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و … داشته باشین. تجارت دیجیتالی خود رو با کمک هر کدوم از این پلتفرما گسترش بدید تا با این کار اجناس خود رو به صورت خلاقانه معرفی کرده باشین.
در توئیتر، سرتیترهای خبری مهم و خلاقانه رو پست کنین. این کار کمک می کنه تا خوانندگان به کلیک کردن روی لینکا و مراجعه به سایت شما تشویق شن. این کار در میان تاجران اینترنتی به اصطلاح Click Baiting یا طعمه کلیکی معروفه. یادتون باشه که این روش اگر محصول شما لیاقت توضیحات مربوطه رو نداشته باشه، نتیجه برعکس داره.

پس تلاش کنین که سرتیترهای قابل توجه بسازین، اما قبل از اون مطمئن شید که مخاطبین شما با دیدن و مراجعه به محتوای لینک این سرتیترها احساس اینکه گول خورده ان رو نداشته باشن.

باید سرتیترها و اجناس شما به شکلی به هم در رابطه باشن که به اندازه کافی جلب توجه کنن و در عین حال مورد بزرگ نمایی آمیزی در اونا وجود نداشته باشه. اگه انرژی و وقت کاربران بر سر این موضوع هدر بره، شما در این مورد شکست می خورید.

اگه در اینستاگرام تجارت می کنین، از تصاویر قشنگتر در زوایای جذاب استفاده کنین. این کار به صورت زیادی ارزش و جایگاه برند و اجناس شما رو ارتقا میده. از نورپردازیای مناسب استفاده کنین و از توضیحات کوتاه و به یاد موندنی واسه توضیحات عکسا استفاده کنین هم اینکه، از چندین هشتگ جور واجور استفاده کنین تا برند خود رو معروف تر کنین. با این کار، کاربران با جستجوی این هشتگا، به چندین تصویر از شما می رسن.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۵ ترفند واسه کسب موفقیت در تجارت آنلاین