خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
طراحی کابینت آشپزخانه کوچک به سبک امروزی

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک به سبک امروزی

در طراحی کابینت امروزه اکثر مردم به دلیل زیاد بودن جمعیت و کم بودن فضا و ارزانتر بودن آپارتمان ها، به آپارتمان نشینی روی آورده اند که در اکثر واحدهای اپارتمانی با فضای کوچک رو برو هستیم آشپزخانه هم ازاین قاعده مستثنی نیست اما ممکن است در ابتدا فکرکنید که یک آشپزخانه کوچک محدود کننده است ، خصوصاً اگر شما یک خانم خانه دار که عاشق آشپزی وپخت وپز است باشید و مدت زمان به نسبت زیادی را باید دراین فضا بگذرانید متأسفانه این موارد نیاز به فضای کافی برای کابینت و میز کار را دارند که اگر آشپزخانه شما کمی کوچکتر از حد مورد نظر باشد.

 

می تواند مشکل ساز شود!اما با وجود همین فضای کوچک می توانید بااستفاده از یک طراحی و متریال مناسب اشپزخانه کوچک شما زیبا و کارآمد شود یکی از مهمترین قسمت ها در فضای آشپزخانه، کابینت ها می باشند. کابینت ها نقش اصلی را در دکوراسیون فضای آشپزخانه دارند. به همین دلیل در طراحی کابینت آشپزخانه به لحاظ عملکردی بودن فضا باید دقت زیادی کرد به خصوص آشپزخانه های کوچک که فضای چندانی برای مانور دادن و انجام اموری که نیاز به فضای یزرگی دارند نمی باشد به همین منظور چند نکته مختصر طراحی کابینت به سبک امروزی که مناسب آشپزخانه  کوچک است را در این مقاله قراردادیم.

ابعاد کابینت

طراحی کابینت های دیواری میتواند بجای حذف کابینت های بالایی،  تا سقف باشد . یا اینکه کشو ها طراحی خاصی داشته باشد  برای مثال در حالی که باریک هستن و تعداد فضای بیشتری را برای وسایل مختلف دارند اما دسترسی به تمام قسمت های آن امکان پذیر باشد همچنین  کابینت هایی با قفسه های زیاد می تواند برای چیدمان ظروف و وسایل آشپزخانه و استفاده بهینه از فضای کوچک آشپزخانه  انتخاب بسیار مناسبی باشد

 

رنگ کابینت

امروزه رنگ کابینت آشپزخانه‌های کوچک بیشتر متمایل به رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم یا دیگر رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود تا در ضمن سادگی، آشپزخانه را پرنور نشان دهد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ‌های سفید و خنثی می‌تواند راه حل خوبی برایتان باشد. رنگ خنثی نور را منعکس می‌کند و استفاده از آن برای کابینت ها موجب ایجاد یک فضای  مناسب که به چشم بیننده بزرگ ‌تر از ابعاد واقعی به نظر می رسد نکته مهمی که باید  در آموزش طراحی کابینت به آن دقت کنید این است که هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه‌های کوچک، به جنس کابینت‌ها و میزان بازتاب نور، دستگیره کابینت‌ها و حال و هوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، میزان نور طبیعی که در آشپزخانه وجود دارد و چگونگی توزیع رنگ‌ها توجه کنید تا ظاهری ساده ایجاد کنید.

رنگ های ترکیبی کابینت

از جمله ایده های نو که می توانید در طراحی آشپزخانه امروزی و در انتخاب کابینت مورد استفاده قرار دهید، انتخاب کابینت های دو رنگ  می باشد.برای مثال استفاده  از یک رنگ با دو طیف متفاوت می باشد. به این صورت که  یکی از طیف ها برای کابینت های پایینی و از دیگری برای کابینت های بالایی استفاده نمایید.

مطلب دیگر :   رضایت بالا از انتخاب مجموعه باکیفیت برای تعمیر پکیج

 

راهکار دیگری که برای طراحی و انتخاب کابینت به این سبک به کمک شما می آید  استفاده از دو رنگ متفاوت در کابینت ها می باشد. البته این نکته مهم را هم مدنظر داشته باشید  که اگر انتخاب رنگ به خوبی صورت نگیرد می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در فضای آشپزخانه شود که چشم انداز مناسبی ندارد.

 

کابینت های شناور

استفاده از کابین های شناورو ریلی یا کشویی در قسمت پایین هم فضای آشپزخانه باز تر می کند و هم کف اشپزخانه شما را نشان می دهد طراحی این گونه کابینت ها کاملا به صورت عملکردی و ارگونومیک بوده و برای استفاده در آشپزخانه های مدرن کوچک بسیار مناسب می باشند. استفاده از نوارهای ال ای دی در زیر آن ها می تواند نمای زیبایی ایجاد کند و هم گرما و حس خاصی را در اطراف آشپزخانه شما منتشر کند

کابینت های گلاس

کابینت های گلاس یکی از انواع کابینت های جدید و امروزی است که بسیاری در طراحی کابینت های خود از این نوع استفاده می کنند. جنس آن از نوعی ورق که مغز آن ام دی اف و روکش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک است می باشد. این لایه حالتی براق و شفاف به کابینت های گلاس می دهد.

 

کابینت های گلاس در رنگ های متفاوت وجود دارد، از این رو تمامی سلیقه ها را پاسخ می دهند.کابینت های گلاس سفید برای آشپزخونه کوچک مناسبترین و زیباترین گزینه هست که هم به دلباز بودن محیط کمک می کند و هم انعکاس نور خوبی دارد و از جمله مزیت های استفاده از این کابینت ها سهولت در تمیز کردن آن ها با استفاده از پارچه تمیز وخیس می باشد.

ترکیب کابینت هایگلاس و شناور

در آشپزخانه های کوچک امروزی می توان از ترکیب چند نوع کابینت استفاده نمود. مثلاً ترکیب کابینت های گلاس سفید با قفسه های شناور ساخته شده از فولاد ضد زنگ می توان ایده مناسبی  در آموزش طراحی کابینت برای فضای محدود آشپزخانه باشد با در نظر گرفتن این نکات ساده شما می توانید طراحی امروزی و مدرنی برای آشپزخانه خود داشته باشید و حتی کوچک بودن آن را هم به خوبی جبران کنید.