تصور کنین که تازگیا ترفیع رتبه گرفتین. موجی از تفکرات تازه به ذهن شما حجوم میارن؛ با خود می گین چیزی رو بدست آورده اید که لیاقت اش رو داشتین و مطمئنین که بقیه به شما و کارتون ایمان دارن.

اما هنوزم یه جور احساس ناامنی رو در خود تجربه می کنین که نکنه نتونین در جایگاه شغلی تازه تون بدرخشید. واسه مقابله با این مشکل، بهتره یاد بگیرین که در مرحله بعد چه کاری رو انجام بدین و چه آدمایی باید از شما تاثیر بگیرن.

اگه فقط به این فکر می کنین که باید حجم کارتون رو زیاد کرده و افراد بیشتری رو خوشحال و راضی نگه دارین، باید بگیم که فکرتون صد درصد از بیخ و بن غلطه و در حال مرتکب شدن به خطای بزرگی هستین.

تجربه به خیلی از کارشناسان امور کار و کاسبی ثابت کرده که واسه رسیدن به موفقیت، پس از دریافت یه ترفیع رتبه، لازمه که بالاتر از راه های هدف دار عادی حرکت کنین. در این قسمت در نظر داریم شما رو با سه حقیقت غیرمنطقی آشنا کنیم که می تونن شانس موفقیت تون رو پس از ترفیع رتبه خیلی زیاد کنن.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

۱- باید مشخص کنین که چه کارایی رو دیگه انجام نمیدید

یه حساب سرانگشتی ساده لازمه؛ اگه زمان بیشتری رو تو یه بخش سپری کنین، باید زمان کمتری رو در قسمت دیگه باشین. این بدون معناست که، علاوه بر مشخص کردن کارایی که قراره بدنبال ترفیع رتبه خود انجام بدین، لازمه مشخص کنین که چه کارایی رو دیگه انجام نمی دین.

با این کار، حجم پروژه هایی که مسئولیت انجامشون رو رو دوش دارین به کمترین حد ممکن خواهید رساند و به جای گزارش دادن، الگوسازی یا ارائه پیشنهاد، تنها اونا رو بررسی و بازنگری می کنین.

واسه این منظور لازم میشه که جفت و جور بعضی از گزارشات مستقیم خود رو به کس دیگه ای واگذار کنین و تا حدودی از حجم کار خود و دستیارتان کم کنین.

اما مشخص کردن کارایی که قرار نیس از این پس انجام بدین، دلیلای زیادی می تونه داشته باشه که بعضی از اونا عبارتند از:

۱- با این کار می تونین تشخیص بدین که چه وقتی کارا رو به دیگری محول کنین یا اینکه خودتون شخصا اونو رو دوش بگیرین.

۲- آدمایی که وظیفه گزارش دادن به شما رو رو دوش دارن، کل مسئولیت کاراشون رو رو دوش می گیرن.

۳- مجبور میشین که واقعا به کار جدیدتون رسیدگی کنین.

۲- بیشتر به افراد دیگه وابسته باشین

بله، افراد ترفیع رتبه می گیرن چون به خاطر مهارت ها، سخت کوشی و استعدادشون لیاقت همچین چیزی رو دارن. این موضوع (مخصوصا اگه کمی در مورد ترفیع خود نامطمئن هستین) می تونه شما رو بر اون داره که سخت تر از گذشته کار کنین. پس از ترفیع رتبه شاید همه تلاشتون رو می کنین تا نشون بدین که خودتون به تنهایی می تونین همه کارا رو به درستی انجام بدین.

اما هر زمان ترفیع رتبه ای می گیرین باید بیشتر به بقیه وابسته باشین نه کمتر. این یعنی باید بتونین اعضای تیم رو در کنار همدیگه نگه دارین و مسئولیتای جور واجور رو به اونا محول کنین و با واگذار کردن بعضی از وظایف تون به اونا، وقت و انرژی کافی رو صرف کار کردن در سطوح مدیریتی و استراتژیکی شرکت کنین.

علاوه بر این، باید در نظر داشته باشین که با رسیدن به پستای مدیریتی، لازمه که خارج از محیط کار هم پشتیبانی بیشتری رو دریافت کنین که می تونه شامل استخدام خدمتکار واسه تمیز کردن منزل باشه یا پرستار بچه، آشپز یا هرکی دیگه ای که لازمه وظایف شما رو رو دوش بگیره تا در زمانایی که در محیط کار حضور ندارین استراحت کرده و خود رو واسه شروع روز کاری تازه آماده کنین.

در کنار این موضوع، شاید بهتر باشه که مربیانی رو هم استخدام نکنین و از نصایح و راهنماییاشون واسه بالا بردن مهارتای خود چه در بخش مدیریت زمان و چه ارتباطات یا هر چیز دیگری بهره بگیرین.

در نظر داشته باشین که تا الان کاری که تازگیا رو دوش گرفتین رو انجام نداده اید و به خاطر همین اینکه در اول ندونین دقیقا باید چه کاری رو انجام بدین چیزی طبیعیه. اما یادتون باشه که اگه مهارتای لازم واسه به دست گرفتن سکان مدیریتی رو به دست نیارین نمی تونین در کار خود بدرخشید.

۳- باید به اولویتای اصلی تون رسیدگی کنین

هرچه جایگاه شغلی شما در سازمان تون بالاتر رود، امور ابتدایی اهمیت بیشتری واسه شما پیدا می کنن. اینطوری دیگه احتیاجی به کم خوابی نیس و عوضش باید بیشتر استراحت کنین و حتی این موضوع رو در گروه اولویت هاتون بذارین.

در نظر داشته باشین که کم خوابی، کنترل احساسی شما رو خیلی ضعیف کردن می کنه و قوه اراده کردن و بهره وری تون رو پایین می آورد و در جایگاه شغلی تازه تون به همه این عوامل نیاز دارین.

نباید ورزش خود رو کم کنین و عوضش باید بیشتر تمرینات بدنی انجام بدین و شاید بهتر باشه که یه جدول وقتی جداگونه رو واسه این منظور تنظیم کنین تا تناسب اندامتون بازم حفظ شه.

ورزش دائمی، علاوه بر بهتر شدن سلامتی، حس و حال خوبی به شما میده و سطوح انرژی تون رو بالا نگه می داره.

احتیاجی نیس که وقت کمتری رو با خونواده خود سپری کنین و عوضش به دنبال محیطای آروم واسه تمدد اعصاب باشین، بلکه عوضش باید اوقات بیشتری رو با خونواده و دوستانتون بگذرونین.

با این کار انعطاف پذیری لازم واسه تحمل استرس به وجود اومده به وسیله فراز و نشیبای کاری رو در خود ایجاد کرده و این دیدگاه در شما به وجود میاد که زندگی بالاتر از کاره.