چند سال پیش، در روزگاری که اقشار کمتر بهره مند جامعه توانایی خرید کراس اوورهای ژاپنی یا کره ای رو نداشته و هیچ گزینه ارزانتری هم پیش روی خود نمی دیدن، شرکت مدیران خودرو مثل یه قهرمون وارد معرکه شد و نور امید رو بر دل مشتریان این بخش از بازار تاباند

.مدیران خودرو که کار خود رو با عرضه خودروهای شرکت چری در بازار ایران شروع نشون داد، پس از عرضه مدلایی مثل ام ایشون ام۱۱۰ و سدان ۵۳۰، عزمشو جزم کرد تا به کلاس بسیار پرطرفدار و البته گرون تر کراس اوورها وارد شه.

بلیط مدیران خودرو واسه ورود به باشگاه کراس اوورسازان چیزی نبود جز mvm X33 یا چری تیگو که از سال ۲۰۰۵ در سبد اجناس شرکت چری حضور داشت.

این کراس اوور ارزون قیمت از همون اول ورودش به ایران مورد مورد توجه مشتریان داخلی مخصوصا اقشار متوسط قرار گرفت؛ دلیل این موضوع هم به طور کامل مشخص بود، چراکه قیمت اون در قیاس با رقبای ژاپنی و کره ای، کمتر از نصف بهای ارزون ترین کراس اوورهای این شرکتا بود.

mvm X33  که اولین تلاش یه شرکت داخلی در مورد ارائه خودروهای کراس اوور به حساب می رفت؛ هر چند که وجود چینیِ این خودرو شک و تردیدهایی رو در مورد کیفیت و دووم اون در دل خیلی از مشتریان ایرونی، در اول ورودش بوجود آورده بود.

به هر حال، ایکس۳۳ در ایران موندنی شد و تونست با کمک به روز رسانیا و فیس لیفتای مختلفی که روی اون انجام شد، خود رو به یکی از محبوب ترین کراس اوورهای بازار ایران بدل کنه.

در تموم نسخه های mvm ایکس۳۳ از  یه جور پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲ لیتر استفاده شده.

این پیشرانه قادر به تولید نیرویی برابر ۱۳۶ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از اون به حدود ۱۸۰ نیوتن متر می رسه.

وظیفه انتقال نیرو در نسخه های قدیمی تر X33 برعهده یه گیربکس ۵ سرعته دستی بود تا اینکه شرکت سازنده تصمیم بر جایگزینی اون با یه گیربکس خودکار CVT گرفت. نیروی حاصل از پیشرانه از این روش به چرخای جلو منتقل می شه.

الان نسخه های مختلفی از mvm ایکس۳۳ رو میشه در بازار خودروهای دست دوم و کارکرده کشورمون یافت که هر کدوم از نظر سطح لوازم و نوع طراحی خارجی – داخلی با دیگری فرقایی داره.

جدیدترین نسخه ایکس۳۳ که الان هم روی خط تولید مدیران خودرو حضور داره، مدل X33s اسپرته.

از جمله مهمترین امکانات و لوازم X33s اسپرت میشه به:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک، روکش چرمی صندلیا، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیم برقی آینه بغل دستی، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، سانروف، مه شکن جلو و عقب، پشتیبانی سیستم ترمز از ABS  و EBD، تنظیمات سیستم رانندگی بین دو حالت eco و sport، اشاره کرد.

همونطور که اطلاع دارین، بازار خودروی کشورمون به دلیل نوسانات گذشته اندازه ارز با زیاد شدن قیمت اجناس مواجه شد و طبیعتا mvm X33 هم از این زیاد شدن قیمت بی بهره نمونده.

به خاطر همین عزممونو جزم کردیم تا بهای جدید بعضی از نسخه های کارکرده mvm ایکس۳۳ رو که در بازار موجود هستن، به اطلاع شما عزیزان برسونیم. لطفا واسه باخبر شدن از رِنج قیمتی mvm x33 کارکرده در بازار، جدول زیر رو بخونین.

نکات مثبت mvm X33s

  • طراحی تقریبا زیبای داشبورد و مجموعه کابین
  • برخورداری از امکانات و لوازم مناسب مثل سیستمای سرگرمی، سانروف و…
  • موقعیت مناسب صندلی راننده و القای حس سواری شاسی بلند گونه
  • طراحی ظاهری باحال تر نسبت به قبل

نکات منفی

  • متریال نه خیلی مرغوب ادوات تشکیل دهنده بخشای داخلی با در نظر گرفتن قیمت خودرو
  • کارکرد تقریبا ضعیف و نه خیلی دلچسب گیربکس CVT در پاره ای از شرایط

توجه: قیمتا به طور میانگین بیان شده و اطلاعات مندرج در جدول هم از آگهیای موجود در سایتای معتبر خرید و فروش خودرو جمع آوری گردیده. (تاریخ: بهمن۹۷)

 نوع خودرو

 محدوده قیمت

(تومن)

mvm X33s ، صفرکیلومتر، اسپرت(قیمت قدیم) 

۸۵میلیون

 mvm X33s ، صفرکیلومتر، اسپرت (قیمت جدید)

۱۶۶میلیون

mvm X33s ، مدل۹۷، نوک مدادی، بدون رنگ، اسپرت خودکار، کارکرد ۱۴٫۵هزار کیلومتر 

۱۵۱٫۵میلیون

 mvm X33s ، مدل۹۵، سفید، بدون رنگ، اسپرت خودکار، کارکرد ۱۹هزار کیلومتر 

۱۴۱میلیون

mvm X33s ، مدل۹۶، سفید، بدون رنگ، اسپرت خودکار، کارکرد ۲۲هزار کیلومتر  

۱۵۰میلیون

 mvm X33، مدل۹۴، مشکی، بدون رنگ، نیو ساده، کارکرد ۶۴ هزار کیلومتر 

۹۰میلیون

mvm X33، مدل۹۳، مشکی، دو لکه رنگ، ساده، کارکرد ۶۵هزار کیلومتر  

۷۱میلیون

mvm X33، مدل۹۴، مشکی، بدون رنگ، نیو خودکار، کارکرد ۵۷هزار کیلومتر  

۱۰۹میلیون

mvm X33s، مدل۹۷، مشکی، بدون رنگ، ساده، کارکرد ۲۵هزار کیلومتر  

۱۴۴میلیون