دیجیتال مارکتینگ و سئو

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مجدد از طریق تبلیغات کلیکی هدفمند

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۷ امتیاز: ۵]

تبلیغات کلیکی هدف دار

وقتی که بحث جذب بازدید کننده جدید به میان میاد، خیلی از شرکتا هنوز شدیدا به و کلیکی متکی هستن تا بقیه روشای !

اما به چه دلیل؟

بهتره بدونین که در شکل های جور واجور تبلیغات بنری و متوسط اندازه کلیک (click-through) به ازای نمایش یه صفحه بسیار پایینه. در واقع، اندازه متوسط در تموم فرمتای آگهی  بنری حدود ۰٫۰۵ درصده.

علاوه بر این، نرم افزارای بسته کننده تبلیغات بازم محبوبیت بیشتری پیدا مکنند و توانایی مشاهده و دیده شدن بنرای تبلیغاتی تحت  تاثیر بلاک شدن آگهی ها قرار میگیره.

اما مدلای حرفه ای تبلیغات بنری با هدفگیری دوباره جهت برگردوندن مخاطبان و مشتریان و بازدید دوباره کاربران میتونه یه روش هدف دار بسیار قوی باشه، به شرطی که به تموم جزئیاتش توجه خاصی شه.

 

بازاریابی دوباره

براساس تحقیقات زیاد انجام شده بوسیله Criteo، بازاریابی دوباره (remarketing) می تونه فروش رو ۳۰ تا ۷۰ درصد زیاد کنه. مثلا، CheapoAir تونست با کمک بازاریابی دوباره، فروش خود رو ۳۷ درصد زیاد کنه.

 

با این وجود، با اینکه بازاریابی دوباره میتونه یه کانال فوق العاده اثر داشته باشه، اما بازدیدکنندگان جدید رو واسه شما به ارمغان نمی آورد.

پس چه کانالایی می تونن بازدید کنندگان جدید رو از وب سایتایی که ما می خوایم جذب کنن؟ کی دوست داره واسه اجناس و خدمات شما هزینه ای پرداخت کنه؟

اگه به گزینه های زیادی که به عنوان تکنیکای جدید و دیجیتال مارکتینگ هست نگاه کنیم و یافته های تحقیقات رو بررسی کنیم میفهمیم که بهترین راه حلی که هست است.

رپورتاژ آگهی امروز علاوه بر اینکه موثر ترین فوت وفن SEO واسه رسیدن به رتبه اول گوگل است، هم اینکه به عنوان یکی از بهترین روش ها واسه تبلیغات، و حساب میشه.

تبلیغات کلیکی هدف دار می تونه به عنوان یه چتر تبلیغاتی وسیع شناخته شه که اجازه میده بخشای تبلیغاتی که شامل محتوای مربوط می شن رو در میان متن اخبار سایتای زیادی نشون داده شه.

بر خلاف تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی میتونه به یه دسته مخاطبان خاص دسترسی پیدا کنه. (در اون سایتهایی که خودتون انتخابشون کردین).

البته چگونگی تولید محتوای رپورتاژ نیر خیلی با اهمیته و نیازمند برنامه ریزی و روش هدف دار واسه بازاریابی محتواست. درواقع وقتی که واسه خلاقانه و اورجینال بودن مقاله خود تلاش میکنین ، می تونین انعطاف پذیری زیادی هم داشته باشین. اما اگه از همون بخش مقدمه رپورتاژ مستقیما محصولی رو معرفی کنه، بعیده که کسی از سایت شما بازدید کنه یا مهمتر اینکه نام تجاری شما رو به عنوان یه برند معتبر و قابل اعتماد به حساب آورد.

 

تبلیغات کلیکی

بعضی وقتا مسائل کمی پیچیده می شن!

در تبلیغات کلیکی، بیشتر شما نمی تونین بنرای تبلیغاتی خود رو تو یه فهرستی از وب سایتی که خودتون انتخاب کردین بذارین چون شما باید از راه یه پلتفرم تبلیغاتی این کار رو انجام بدین.

اگه شما پلتفرم تبلیغات کلیکی رو در گوگل  سرچ کنین، تعداد خیلی از گزینه های جور واجور رو مشاهده می کنین. پس تنها کاری که باید انجام بدین اینه که یکی رو انتخاب کنین و بعد آگهی تون در سایت منتخب خواهد درخشید، درسته؟

به طور کاملً اشتباهه!

مشکل شکل های جور واجور شبکه تبلیغات کلیکی اینه که هیچ کدوم از اونا به شما نمی گه که با کدوم سایتا همکاری می کنن. و واسه به دست آوردن جزییات بیشتر، باید با بخش فروش شون تماس بگیرین!

حالا خوبیش اینه، یه راه حل عالی واسه شما هست و دیگه لازم نیس از راه یه روند داغون کننده با هر پلتفرمی تماس بگیرین.

واسه نمایش تبلیغات، پلتفرمای تبلیغاتی، کد شون رو در وب سایتای ناشر قرار میدن. شما می تونین این کد رو ردیابی کنین تا ببینین کدوم سایت به یه پلتفرم تبلیغاتی خاص متصله(رابطه داره).

یه سایت به نام trend.builtwith.com هست که کدای وب سایتای دیگه رو در پایگاه داده اش می خواند و به شما لیستی از سایتایی که بخشی از یه پلتفرم تبلیغات کلیکی خاص هستن رو نشون میده.

مطمئنا BuiltWith نمی تونه تموم وب سایتا رو بخزد، اما اون چیزی که اونا به شما میدن شک نداشته باشین چیزیه که به اون نیاز دارین.

درواقع تبلیغات کلیکی یه گزینه عالی واسه اجناس مصرفی انبوه س؛ وقتی که رسیدن به مخاطبان گسترده تر نسبت به هدف گیری یه گروه کوچیک از کاربران، اهمیت بیشتری دارن.

اما وقتی که بحث بازاریابی B2B به میان میاد، تبلیغات کلیکی ممکنه به طور کامل بی اهمیت باشه، چون بیشتر وبسایتایی که با پلتفرمای تبلیغات کلیکی در رابطه هستن، منابع رسانه ای معتبری نیستن.

پس تنها گزینه در این حالت، کمپین رپورتاژ آگهی در سایتای پربازدیده که بیشتر تعداد سایت زیادی رو شامل نمی شه، اما می تونن مشتری هایی مورد نظر رو جذب کنن.

بر این پایه، شما باید وب سایتایی که می خواین واسه رپورتاژ آگهی خود استفاده کنین، دست چین کنین.(با دقت انتخاب کنین.)

 

چگونگی انتخاب سایتای مناسب واسه رپورتاژ

کم رقابت ترین راه واسه پیدا کردن سایتایی که با نیازای شما منطبق باشن، مشاوره با کارشناسان شرکت ویرلنه که با همه خبرگزاریا و سایتای خبری پربازدید و معتبر واسه رپورتاژ آگهی همکاری داره و با شناختی که نسبت به مخاطبان این سایتا داره و اطلاعاتی که نسبت به برند شما بدست می آورد میتونه بهترین سایتا و بهترین روش هدف دار رپورتاژ آگهی رو در اختیار شما بذاره

هم اینکه بررسی سایتایی که از راه رپورتاژ به سایت رقبای شما بک لینک دادن میتونه اثر داشته باشه. واسه اینکار چند وسیله هست که به شما در این مورد کمک می کنه، مانند MOZ، Ahrefs و Majestic.

 

پس از پیدا کردن سایتایی که به دنبال شون بودین، با به کار گیری ابزارهایی مانند SEMrush یا SpyFu ، بررسی کنین که این سایتا از یافته های جستجو، ، ترافیک ارگانیکی به یا خیر. این چیزیه که باید هنگام تحقیق در نظر داشته باشین که اینجور ترافیکی رو رقبایتان هم بدست میارن یا خیر.

اگر اون سایت ترافیک ارگانیک زیادی رو از یافته های جستجو دریافت میکنه و درواقع وضعیت سئوی خوبی داره و هم اینکه یه منبع خبری معتبره و سایتهای زیادی مطالبش رو بازنشر میکنن، به این معنیه که ترافیک زیادی رو بقیه سایتا دریافت میکنه، در این صورت چیزی که رو که به دنبالش بودین رو پیدا کردین.

در نظر داشته باشین که راهی مناسب پیدا کنین تا اطلاعات تماس مخاطبان جدید رو دریافت کرده، دوباره به اونا دسترسی پیدا کنین و از اونا بخواین که اجناس یا خدمات شما  رو امتحان کنن.

 

تبلیغات بنری و کلیکی

تبلیغات بنری و کلیکی امتیازات و معایبی داره. از یه طرف، اونا انعطاف پذیر بوده و به شما این امکان رو میدن تا بازدید کنندگانی رو که ممکنه از دست داده بودین، برگردونین. چندین راه واسه شخصی سازی کمپینای بازاریابی دوباره با گزینه هایی واسه نمایش تنها اجناس و خدماتی خاص هست. کالاهایی که کاربر قبلا در سایت شما مشاهده کرده.

با این وجود، بازاریابی دوباره، واسه شما کاربران جدیدی رو به ارمغان نمیاره.

اگه هدف شما جذب ترافیک بیشتر و کاربران جدیده و هم اینکه برندینگ از راه بازاریابی محتوا جزو برنامه های شماس و اگه می خواید در سئو سایت به موفیت دست پیدا کنین و واسه رسیدن به رتبه اول نتایج جستجوی گوگل در کلمات موردنظرتان در تلاشین، به کمک کمپینای ویرلن در وب سایتای پربازدید و معتبر رپورتاژ منتشر کنین و البته هم میتونه واسه شما بسیار اثر داشته باشه.

 

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *