دیجیتال مارکتینگ و سئو

دیجیتال مارکتینگ با ۱۹ راهکار کاربردی برای ۲۰۱۹

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۲ امتیاز: ۴٫۸]

دیجیتال مارکتینگ

در وقتی که خیلی از مردم ایرن در طول روز آنلاین هستن و امکان خرید اینترنتی شکل های جور واجور کالا و خدمات بدون هیچ سختی ای در دسترسه، قدرت است که اندازه توانایی شما در ایجاد رابطه با مصرف کنندگان رو تعیین می کنه.

این ترندهای دیجیتال مارکتینگ به شما در بهینه سازی روش هدف دار تون و رسیدن به فرصتای جدید واسه رشد، کمک می کنه تا به شکل مؤثرتری به مخاطبان مورد نظرتون دست پیدا کنین .

سال ۲۰۱۸ نقطه عطفی واسه تغییر دیجیتالی بود. الان بیشتر از ۴ میلیارد کاربر اینترنتی در سراسر جهان هست، که هر کدوم به صورت میانگین ۶ ساعت در روز آنلاین هستن؛ این انفجار دنیای دیجیتال اینجا متوقف نمی شه. امروزه بیشتر از ۵ میلیارد نفر، یه گوشی موبایل دارن و بیشتر از نصف این دستگاه ها، هوشمند هستن. نزدیک به ۳ میلیارد نفر از این کاربران گوشی موبایل در رسانه های اجتماعی فعال هستن.

شکی نیس که مصرف کنندگان به طور زیادی زندگی خود رو به یه زندگی آنلاین تبدیل کردن. اونا روزانه بیشتر از ۳٫۵ میلیارد بار در گوگل جستجو می کنن و هر روز بیشتر از یه میلیارد ساعت از ویدیوهای YouTube دیدن می کنن. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۷، درآمد حاصل از فروش به این کاربران به ۱٫۴۷۴ تریلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد بالا رفته. مفاهیم نشون دهنده حقیقت هستن: اگه می خواین به روشای معناداری با مصرف کنندگان رابطه برقرار کنین و روابطی با ارزش و دراز مدت بسازین، باید با اونا به صورت آنلاین در رابطه باشین.

اما انجام این کار آسون نخواد بود. رقابت بسیار شدیده و انتظارات مصرف کنندگان زیاد شده . توانایی شما در برآورده سازی این نیازای در حال رشد در این سفر، چیزیه که توانایی شما واسه رقابت رو تعیین می کنه.

به کار گیری ترندهای اساسی و فناوریای جدید شما رو یه قدم جلو میندازه. اما درک  اینکه این ترندها چیجوری با همدیگه همکاری کرده و همدیگه رو تکمیل می کنن، فرق بسیار چشم گیری بوجود میاره . واسه همینه که ما مهمترین ترندای بازاریابی دیجیتال رو واسه سال ۲۰۱۹ و بالاتر تو یه نمای کلی جمع آوری کردیم. این درک و شناخت ها به شما در بهینه سازی روش هدف دار تون کمک می کنه در این صورت می تونین تا حد زیادی تاثیر تلاشای بازاریابی خود رو زیاد کنین، با ویرلن همراه باشین:

digital-marketing-trends

 

  1. اول بازاریابی موبایل

اولین بار در سال ۲۰۱۶، اندازه به کار گیری اینترنت موبایل از اینترنت دسکتاپ، در سطح جهانی پیشی گرفت. الان، با بیشتر از ۳٫۷ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، دستگاه های موبایل ۵۲ درصد از کل ترافیک اینترنت رو از اون خود کردن. اما در حالی که ترافیک استفاده شده از راه موبایل نسبت به  سال گذشته ۴ درصد و تعداد کاربران گوشی موبایل ۲۱۸ میلیون نفر، زیاد شده ، ترافیک دسکتاپ و تبلت به ترتیب به اندازه ۳ درصد و ۱۳ درصد کاهش پیدا کردن.

از اوایل سال ۲۰۱۸، گوگل تصمیم mobile-first indexing خود رو اجرایی کرد. همونجوری که اونا قبلاً نسخه های دسکتاپ وب سایتا رو ایندکس می کردن، حالا این غول جستجو بیشتر نسخه های موبایل رو ایندکس می کنه. این یعنی محتوایی که واسه موبایل بهینه سازی و شده باشه در موتورهای جستجو از محتوایی که واسه واسه دسکتاپ بهینه سازی شده باشه، بهتر عمل می کنه، که باعث می شه “اول بازاریابی موبایل” از ضرورت بیشتری بهره مند شه.

تبلیغات شخصی سازی شده موبایل”، “پیامای موبایلی چند کاناله” و “محتویات (mobile-first) “یکی از اجزای اصلی در این مورد هستن.

 

  1. تبلیغات اینترنتی هوشمندانه تر

تعجبی نداره که مصرف کنندگان از بمباران تبلیغات غیر در رابطه لذت نمی برن. و به لطف ظهور adblockers واسه مرورگرهای گوشی موبایل و دسکتاپ، دیگه مجبور به مشاهده بنریای تبلیغاتی نیستن. هر سال، کاربران اینترنتی بیشتری بلاک کننده های آگهی رو فعال می کنن. در سال ۲۰۱۶ تعداد دستگاه هایی که مجهز به adblockers بودن به ۶۰۰ میلیون زیاد شد. ۶۲ درصد از اونا موبایل بودن.

تبلیغات صوتی خودکار و غیرقابل رد کردن، به طور خاص ای مورد انتقاد قرار می گیرن، طوری که ۵۱ درصد از کاربران فکر می کنند که نظرشون در مورد برند هایی هستن که از این روش ها استفاده می کنن، خوب نیس.

پاپ آپ ها و تبلیغات مزاحم دیگه از بازی خارج شدن. امروزه هوشمند تر و در رابطه تر که تجربیات آنلاین کاربران نسبت به رو منفی نمی کنن، وارد بازی شدن.

در حالی که بعضی از بازیکنان مهم مانند فیسبوک، فناوری خاصی  رو واسه دور زدن adblocking اجرا کردن، بقیه راه و روش ساده تری رو پیش گرفتن، تبلیغات به شکل محتوای ویدئویی. انتظار میره تکنیکهای ساده که با ترجیحات مصرف کننده رابطه بیشتری برقرار می کنن، در سالهای آینده بیشتر مورد استفاده قرار گیرند؛

تکنیکایی مثل” AI-driven product placement” که به برنده ها اجازه میده، تبلیغاتی متفاوت واسه هر شخص براساس پس زمینه ذهنی کاربر نمایش بدن، می تونن در سالهای آینده مورد استفاده قرار گیرند.

 

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ

و دیجیتال با تغییری اساسی روبرو شدن. الان تعداد متولدین دهه ۲۰۰۰ میلادی حدود ۹۲ میلیون نفر در آمریکا تخمین زده شده که بزرگترین نسل در تاریخ ملی رو از اونِ خود کردن.  در سطح جهانی ، این تعداد به ۲ میلیارد نفر می رسه. (مانند دهه شصت و هفتاد در ایران). با در نظر گرفتن اینکه در سال ۲۰۱۷ این افراد تنها ۲۰۰ میلیارد دلار در آمریکا خرج کردن و این موضوع که درآمد سالیانه اونا تا سال ۲۰۳۰ به طور تقریبی به ۴ تریلیون دلار می رسه، جای تعجب نیس که در سراسر جهان نسل اونا به عنوان مهم ترین گروه واسه رشد مصرف مشتریان در نظر گرفته شده.

اما برند ها باید یاد بگیرن که چیجوری با مخاطبان جوانتر رابطه برقرار کنن. اما باید در همین زمینه این موضوع رو درنظر داشت که دهه ۲۰۰۰ میلادیا یا به زمان خودمون دهه هفتادی هشتادیا، حرفه ایای دیجیتال هستن. (مانند دهه شصت و هفتاد در ایران)

۸۰ درصد اونا همیشه یه گوشی هوشمند همراه خود دارن. در مقایسه با نسلای قدیمی تر، اونا زمان بیشتری رو در اینترنت می گذرونن و بسیار بیشتر از نسل قبل خود، واسه پیدا کردن اطلاعاتی که به دنبالش هستن، از اپلیکیشن ها و پلتفرم های جور واجور استفاده می کنن.

اینجاس که  وارد بازی می شه. دهه شصت و هفتادیا به دنبال دلایل اجتماعی هستن. ۴۶ درصد از اونا واسه خرید آنلاین از رسانه ها و شبکه های اجتماعی کمک می گیرن. مهمترین پلتفرم اینفلوئنسرها در سال ۲۰۱۸، Instagram بوده (۹۹ درصد)، بعد فیسبوک و Snapchat در جایگاه دوم و سوم به ترتیب.

و اینجا، تعامل(engagement) است که تبدیل(conversion) بوجود میاره. این نسل استوریای طبیعی و باورکردنی یه برند رو نسبت به اونایی که اجباری هستن بهتر می دونه. اونا پیشنهاداتی که از طرف افراد مشهور یا سلبریتی تایید شن، رو دنبال می کنن.

 

  1. تعاملات لحظه ای

تعاملات ما با فناوری در طول سالیان گذشته به طور زیادی تغییر کرده. گوشیای هوشمند، به مشتریان، دسترسی شبانه روزی به تجربیات آنلاین و غنی رو ارائه دادن. به صورت میانگین نسل نامبرده تلفنای همراه خود رو ۱۵۰ بار در روز بررسی می کنن. این روند یعنی “تعاملاتی کوتاه مدت و سریع”، نتیجه های زیادی واسه آینده دیجیتال مارکتینگ داره.

این micro-moments که بوسیله گوگل به عنوان یه پیشرفت جدید در رفتار مصرف کننده شناسایی شده، برند رو طوری به رقابت میکشه تا پیامای بازاریابی خود رو به مخاطبان مورد نظر خود تو یه دوره وقتی بسیار کوتاه ارائه کنن.

گوگل چهار نیاز جداگونه رو تشخیص داده:

  • لحظه من می خوام بشناسم. ، که نیاز فرد اطلاعاته نه قصد خرید.

  • لحظه های دوست دارم حضوراً برم، که در اون مصرف کنندگان به دنبال کار و کاسبی های خاص یا اجناس نزدیک به خود هستن.

  • لحظاتی که من می خوام انجام دهم، جایی که کاربران واسه به تکمیل وظایفی یا حل چالشهای جدیدی نیاز به کمک دارن.

  • لحظات می خوام بخرم، که در اون مصرف کنندگان آماده خرید هستن و نیاز به کمک دارن.

 

این لحظات کوتاه که هدف خاصی رو دنبال می کنن، فرصت منحصر به فردی در ایجاد رابطه با مصرف کنندگان واسه کار و کاسبی شما جفت و جور می کنه و به شما کمک می کنه تا اونا رو نسبت به ارزش افزوده کردی که شما ایجاد می کنین، خبر دار کنین.

 

  1. بازاریابی چند کاناله

ما قبلا به این موضوع که omnichannel یا چند کاناله، آینده تجارت دیجیتال است بحث کردیم، که چه تکنولوژی هایی باید واسه این روند آماده شن. ۸۱ درصد از مصرف کنندگان تایید کردن که وقتی که شرکتا راه همکاری رو آسون تر نمی کنن، نا امید می شن.

مصرف کنندگان مدرن میخوان تجارب بدون مرز داشته باشن و ۸۷ درصد فکر می کنند برندا باید تلاش بیشتری واسه ایجاد اینجور تجاربی بکنن. اونا بین کانالای جور واجور آزادانه حرکت می کنن و به طور خیلی از کسب و کارا توقع دارن که با اونا همراهی کنن. ۹۰ درصد از مصرف کنندگان، تعاملات همه جانبه در تموم کانالها رو انتظار دراند و ۴۵ درصد از اونا توقع دارن اجناسی که در فروشگاه حضوری به فروش می رسه به طور کامل روی پلتفرمای آنلاین هم بروزرسانی و به روز شن. ۷۱ درصد از مصرف کنندگان توقع دارن که بتونن اطلاعاتی دقیق در مورد موجودی مواد فروشگاه رو آنلاین ببینن.

ارائه اینجور سطح تعاملی بخشی از رقابت در قرن ۲۱ امه. در هر مرحله سفر یه برند، مشتریان شما باید احساس کنن که راهی خاص خودشون و منحصر به فرد رو طی می کنن.

 

۶- تعهد به محتوا

ربط داشتن هیچوقت کهنه نمی شه. هیچوقت ارزش خود رو از دست نمی ده. و در جنگ همیشگی واسه جلب توجه آنلاین هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کنه. ۷۲ درصد از بازاریابان گزارش دادن که ی در رابطه، تنها تاکتیک موثر واسه بهینه سازی موتورهای جستجو است. علاوه بر این، مصرف کنندگان هم موافقن. تعداد کلمات واسه محتوای رتبه بالا در سالای گذشته زیاد شده، هم واسه کاربران دسکتاپ و هم کاربران گوشی موبایل. از طرفی موتورهای جستجو هم هر روز پیشرفته تر می شن، اونا می تونن تعیین کنن که کدوم محتوا در رابطه تر به نیاز کاربر خاص در اون زمونه. مثلا، گوگل حالا از یه سری الگوریتم متفاوت واسه هر جستجو استفاده می کنه که خاص بودن و ربط داشتن یافته ها واسه کاربر رو زیاد می کنه.

شرکتا باید روش های هدف دار محتوائی چند پلتفرمی قدرتمندی بسازن که نسبت به بقیه متفاوت و خاص باشه، تا رابطه منظم  و پایداری با مخاطبان آنلاین بسازن.

 

۷- ویدیو، ویدیو و ویدیو

ویدیو شایدً خود رو به عنوان ترن تعیین کننده ای در بازاریابی دیجیتال واسه سالای آینده ثابت کرده. دلایل زیادی هست که مصرف کنندگان عکس العمل بیشتری به ویدیو نسبت به بقیه شکل های جور واجور محتوا نشون میدن.

روشنه که اگه می خواین با مصرف کنندگان رابطه برقرار کنین، باید ویدیو رو در خود شامل کنین. محتوای ویدئویی به شما این امکان رو میده داستانای منحصر به فرد جذابی نشون بدید، اما شما بازم باید خلاق باشین تا موفق شید.

وقتی که واسه روش هدف دار بازاریابی ویدئویی خود اراده کردن کردین، باید یادتون باشه که فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و اسنپ چت همه شروع به اولویت بندی محتوای ویدئویی در الگوریتمای خود کردن. اونا، از فرمتای جور واجور، فرمتای زنده تا فیلمای ۳۶۰ درجه، پشتیبانی می کنن. بهینه سازی به کار گیری این تنوع در روش هایی بهینه شده واسه موبایل ، به شما این امکان رو میده تا با مخاطبین خود در جایگاه های جور واجور درزمان سفر مشتری شون رابطه برقرار کنین.

 

  1. داستان گویی برند (Brand storytelling)

همه یه داستان خوب رو دوست دارن این یه حقیقت قابل درکه، از زمان بسیار قدیم ما از داستانهایی استفاده کردیم که احساسات قدرتمندی رو فرا می خونن، ارتباطات انسانی ایجاد می کنن و یه حس اجتماعی ایجاد می کنن. تاثیر اونا و قدرت ماندگاریشان واقعا، افسانه ای بوده. و حالا شما فرصتی دارین تا این قدرت رو با امکانات ناتموم انقلاب دیجیتال ترکیب کنین.

مصرف کنندگان پذیرای داستانای راضی کننده هستن.

در واقع، ۹۲ درصد از اونا از برند ها میخوان آگهی های خود رو به شکل داستان بگن. ۶۸ درصد بهتر می دونن محتوا آموزشی و آموزنده باشه، در حالی که ۱۷ درصد بهتر می دونن داستانا بیشتر از هر چیز سرگرم کننده باشن. اما صرفنظر از زاویه دید شما، اثر این روش خیره کننده هستش: داستانها حدود ۲۲ بار به یاد موندنی تر از واقعیتای رو هستن.

دونستن داستان پشتِ یه محصول یا خدمت، ارزش دریافت شده بوسیله کاربر رو زیاد می کنه – در بعضی موارد تا ۶۴ درصد!

بازم، هیچ کدوم از این موارد به طور خاص جدید نیستن. روند داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ چیزی نیس که برندا یکدفعه  متوجه اش شده باشن. برندا در حال یادگیری چگونگی به کار گیری داستانا به روشای جدید هستن.

کورکورانه روی calls to action تمرکز نکنین. عوضش، واسه ایجاد شفافیت واسه مخاطبان هدف خود از داستانا استفاده کنین.

 

  1. تنوع درگیر کننده

این روند در بازاریابی دیجیتال هم در حال رشده. تغییری تدریجیه، اما معنی دار. ولی پذیرش اون به کار و کاسبی شما کمک می کنه تا روابط پایداری رو با مخاطبان جدید به ارمغان بیارید. مثلا بعضی از آمار ساده نشون داده که: زنان ۴۹٫۶ درصد از جمعیت جهان رو تشکیل میدن، در عین حال زنان فقط در ۳۷ درصد از آگهیا هستن. مطمئنا میشه گفت که ارائه و شناخت بهتر، تاثیر مثبتی بر ارزش درک شده و رابطه آگهیای مورد نظر داره. تنوع فرصتی رو به رشد واسه کار و کاسبی شما جفت و جور می کنه؛ واسه شروع کار زیادی نباید انجام داد.

  • یه راه و روش گسترده نسبت به استعدادها داشته باشین و تیمای جور واجور بازاریابی رو به طور پیش فرض براساس تنوع تشکیل بدید.

  • به خارج از سازمان خود نگاه کنین تا درک و شناخت های جدیدی واسه بازاریابی گسترده کشف کنین.

  • تصاویرِ جور واجور رو انتخاب کرده و نمایشی متعادل(balanced) رو تو ذهن داشته باشین.

  • روی copywriting گسترده تمرکز کنین تا پیام تون بیشتر بین مخاطبان پخش شه.

 

  1. حفاظت از حریم شخصی

از وقتی که مصرف کنندگان بازم به غنی سازی زندگی دیجیتال خود ادامه میدن، اونا ارزش بیشتری رو هم واسه حفظ حریم شخصی خود قرار میدن. رسواییای امنیتی بسیاری در پرونده های گذشته وجود داشته، که اطلاعات شخصی ۱۴۵ میلیون آمریکایی، بریتانیاییا و کاناداییا رو به خطر انداخته، به گفته کمبریج Analytica داده ها از ۵۰ میلیون پروفایل فیسبوک بدون مجوز ورداشته شده بود. این موضوع و بقیه موارد این چنینی، اهمیت حریم خصوصی آنلاین رو در آگاهی عمومی زیاد کرده و باعث بحثایی جدی در مورد روش هدف دار دیجیتال مارکتینگ موجود شده.

اعتماد یه انگیزاننده مهم واسه مصرف کنندگان آینده هستش و اونا کار و کاسبی شما رو زیر نظر دارن. کسائی که از نوآوری واسه کسب اعتماد استفاده می کنن و واسه حفظ حریم خصوصی طرحی دارن ، جایزه می گیرن، در حالی که کسب و کارایی که از اعتماد مصرف کنندگان سوء استفاده می کنن، تماشاگر افول سریع فرصتای خود هستن!

 

  1. به سمت رسانه های اجتماعی برید.

جنگندهای رسانه های اجتماعی در حال مقابله واسه گرفتن دل و ذهن مصرف کنندگان هستن. فیسبوک با بیشتر از ۲٫۱ میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۸ نسبت به بقیه در اعداد و ارقام جلوتره. در همین دوره، اینستاگرام ۳۰ درصد رشد کرده  و از ۶۰۰ میلیون کاربر تا ۸۰۰ میلیون کاربر رسید. در همین حال، ۱۵۴ میلیون کاربر رو به رتبه خود اضافه کرد که به ۱۴۵ درصد رشد بیشتر رسید.

واسه پلتفرمایای دیگه، این رشد جوری چشم گیر نبوده. با ۳۳۰ میلیون کاربر، توییتر تنها طی سال گذشته تونست ۴ درصد رشد کنه. اسنپچت هم بازم در این میدون حضور داره. این آمار نشون میده که جلب توجهات به سمت رسانه های اجتماعیه. Snapchat انقلاب رو با ویژگی “داستان من” درست کرد ، اما Instagram، فیسبوک، WhatsApp و YouTube طولی نکشید که اون رو دنبال کردن. در نوامبر  ۲۰۱۷ داستانای اینستاگرام  ۳۰۰ میلیون کاربر فعال داشت. بیشتر از کل پایگاه کاربران Snapchat.

جدا از نوع پلتفرم، روشنه که مخاطبان آنلاین به داستانای رسانه های اجتماعی جواب مثبت میدن.

برنامه های پیام رسان اجتماعی هم در حال پیشرفت هستن. در سال ۲۰۱۷ ، ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال WhatsApp هر روز ۶۰ میلیارد پیام فرستادن. فیسبوک مسنجر با نزدیک به ۱٫۳ میلیارد کاربر فعال در جایگاه دوم بود.

وقتی که اپای پیام رسان همه گیر شدن، مصرف کنندگان توقع دارن برند های مورد علاقه شون هم با اونا همراهی کنن.

به انتخاب کاربران، ۴۹٫۴ درصد اونا بیشتر از برنامه های پیام رسانی اجتماعی واسه ایجاد رابطه با کار و کاسبی استفاده می کنن تا اینکه از راه تلفن صحبت کنن.

 

  1. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تقریبا در همه صنایع موجی ایجاد کرده و انقلاب هوش مصنوعی یا AI هیچ خبری از توقف نشون نمی ده. طبق تحقیقات ، ۸۱ درصد از مدیران با این موضوع موافق هستن که تا دو سال آینده AI در سازمانها در کنار آدما کار می کنه. کسب و کارا فهمیدن که هوش مصنوعی می تونه سودآوری رو در راه های جدید به همراه داشته باشه، در نتیجه، علاقه به هوش مصنوعی در حال زیاد شدنه.

AI در پردازش مجموعه بزرگ داده ها و اداره وظایف تکراری از آدما بهتره. یادگیری ماشین (Machine learning) می تونه پیش بینی کنه که مشتریان چی میخوان و براساس منافع اونا به صورت آنی پیشنهاداتی ارائه بدن. این تکنولوژی می تونه آزمایشات A / B رو در اندازه بزرگی انجام بده، کمپینای تبلیغاتی پرداختی رو بهینه کنه تا سودآوری بالاتری رو با دست کم دخالت انسانی به همراه داشته باشه و باعث رابطه کاربری بهتری شه. این فناوری کلا باعث کاهش سنگینی بار شناخت و درک در استعداد بازاریابی شما می شه که منتهی به آزادسازی ذهن واسه تفکر خلاقانه تر و استراتژیکی می شه.

 

  1. جستجوی صوتی

ترندهای کمی طی چند سال آینده به اندازه جستجوی صوتی چهره دیجیتال مارکتینگ رو تغییر میدن. برآورد شده که تا سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد از همه جستجوها، جستجوهای صوتی هستش. در واقع، انتظار میره که ۳۰ درصد از تموم جستجوها بدون به کار گیری صفحه نمایش صورت گیرند. این تا حدودی به دلیل افزایش محبوبیت اسپیکرهای هوشمنده. فقط در آمریکا ۴۷٫۳ میلیون نفر از بزرگسالان در سال ۲۰۱۸ به یکی از این دستگاه ها دسترسی داشتن. انتظار میره که این مالکیت تا سال ۲۰۲۲، در میان خونواده ها به ۵۵ درصد برسه.

در همین زمینه، تکامل مشترک هوش مصنوعی، پردازش طبیعی زبانا ، مثل سازی صدا و سرویسای جدید نسل آینده راهی رو واسه کمک رسانی دیجیتال که تقریبا تموم بشر اون رو احساس کردن، پیموده س. اونا الان به ما واسه بازیابی اطلاعات و خرید اجناس و خدمات آنلاین کمک می کنن.

همونطور که دستیارهای دیجیتال هر روز این ترفندهای جدید رو بیشتر یاد می گیرن، جستجوی صوتی به یه جنبه اصلی تجربیات کاربر آنلاین تبدیل می شه. خیلی از مشتریان آینده شما مستقیما به سایت شما نخوان رفت. عوضش، از دستگاه های معتبر صوتی خود واسه انجام این کار درخواست می کنن. این موضوع چالشای جدیدی رو واسه بازاریابان بوجود میاره، که باید یاد بگیرن که به طور موثری با این دستگاه ها رابطه برقرار کنن.

اسنیپت های پیشرفته و مجهز به نظر می رسه یه مکان عالی واسه شروع باشه، همونجوری که اونا الان واسه اکثریت یافته های جستجوی صوتی آماده هستن. اما با وجود خیلی از تحولات جدید در همین زمینه، روش هدف دار بازاریابی شما باید هدفی کامل واسه جستجوی صوتی داشته باشه، البته اگه بخواین در بخشی از رقابت حضور داشته باشین.

 

  1. جستجوی چشمی

یه تصویر از هزار کلمه بیشتر حرف می زنه، پس عقل حکم می کنه که از تصاویر واسه پیدا کردن اون چیزی که به دنبالش هستیم، استفاده کنیم. الان، جستجوی چشمی حتما یه معنی جدید نیس.

در مقاله سئو با بهینه سازی تصاویر، گفتیم که گوگل سالهاست که توانایی جستجوی برعکس تصاویر رو رائه کرده. اما تغییر نگاه مصرف کنندگان و چگونگی نزدیک شدن موتورهای جستجوگر و پلتفرمای اجتماعی به جستجوی تصویری، این ترن رو مهم می کنه، مخصوصا در تجارت الکترونیک.

با آمار ۶۹ درصدی از مصرف کنندگان آنلاین جوون که الان دوست دارن خریدشون رو براساس جستجوهای چشمی بکنن، کار و کاسبی شما فرصتهای زیادی واسه یادگیری و کسب سود از این انقلاب چشمی داره.

 

  1. Chatbots

البته، به کار گیری chatbots در سالیان گذشته افزایش چشم گیری در بازاریابی دیجیتال داشته.در سال ۲۰۱۶: با یه طراحی و اجرای مناسب، مشاوران دیجیتال قادر به رسیدگی رضایتمندانه ۸۰ درصد جلسات گفتگو یا چتا بودن. اما ظهور قابلیتای جدید، Chatbots رو تبدیل به جزیی لازم در هر روش هدف دار بازاریابی دیجیتال آینده کرده.

Chatbots قادر هستش تا وظایف پیچیده رو بدون دخالت انسانی بکنن. مصرف کنندگان پاسخای سریعتری رو نسبت به قبل دریافت می کنن و زمان حل مسایل اونا هم کاهش و وفاداری و رضایت از برند افزایش پیدا می کنه. در همین حال، هزینه خدمات مشتری هم کاهش پیدا می کنه.

انتظار میره در سال ۲۰۲۲، چت باتا ۸ میلیارد دلار در سال فقط در بخشای بانکی و مراقبتای بهداشتی صرفه جویی بسازن.

 

  1. شخصی سازی و اَبَردادها

روزای بازاریابی انبوه دیگه تموم شدن! مخاطبان مدرن تماس شخصی بیشتری رو توقع دارن.

تحقیقات نشون میده که ۹۱ درصد از مصرف کنندگان برندایی رو بهتر می دونن که مشتری رو به یاد میارن، می شناسن و براساس نیازها و چیزهای مورد علاقه شخصی فرد پیشنهاد هایی رو ارائه میدن که مربوط به اونا هستش.

شاید سورپرایزکننده نباشه، بازاریابان هم موافقن: ۹۸ درصد فکر می کنند که شخصی سازی تاثیر مثبتی بر ایجاد و حفظ روابط قوی با مشتریان داره. ۵۶ درصد فکر می کنند که این اثر مهمه. و مهمتر از همه، ۸۸ درصد فکر می کنند که مصرف کنندگانِ امروز انتظار یه تجربه شخصی رو دارن.

مصرف کنندگان نمی خوان به طور شانسی و اتفاقی مورد هدف قرار بگیرن. اونا از برندای مورد علاقه خود انتظار طراحی تجربیات دیجیتالی رو دارن که اجازه میده سفر خریدشون رو براساس شرایط خود بکنن.” تعامل” یه خیابون دو طرفه س و کسب و کارایی که این گفتگو رو شروع می کنن، آینده ای روشن رو پیش رو دارن.

 

  1. اتوماسیون بازاریابی

وارد اتوماسیون بازاریابی شید. این روند کلاً در مورد دقیق تر کار کردنه، نه سخت تر. هیچ منطقی در هدر دادن ساعتای مهم انسانی در چیزی که می تونه خیلی راحت بوسیله ماشینایی که هیچوقت خسته نمی شن و هیچ وقت از ضرب العجلا عبور نمی کنن، وجود نداره. یافته ها به طور کامل راضی کننده س: ۶۴ درصد از کسب و کارایی که اتوماسیون بازاریابی رو پیاده کردن نتایجش رو درزمان شش ماه اول دیدن. ۸۰ درصد از کاربران سیستم اتوماسیون بازاریابی تماشاگر افرایش لیدهای(سرنخ) تولید شده بودن و در رابطه نزدیک با اون، ۷۷ درصد افزایش تعداد تبدیل رو ثبت کردن.

برنامه نویسی شده، ثابت کرده که مخصوصا در این مورد خوبه. به  طوری که به بازاریابان اجازه میده روند خرید تبلیغ رو خودکار کنن، علاوه بر این به هدف گیری مخاطبان خاص کمک می کنه در حالی که به طور همزمان هزینه های رسیدن به مشتری رو کم می کنه.

 

  1. واقعیت مجازی و اضافه

اگه شما مجبور بودین در انقلاب دیجیتال یه طرف رو انتخاب کنین، پول هوشمند بیشتر روی محتوای چشمی صرف می شد. موفقیت فوق العاده تصاویر و ویدئوها هم کسب و کارا و هم مصرف کنندگان رو گرسنه تر کرده. چراکه، ما موجوداتی چشمی هستیم و مشتاقیم با دنیای دیجیتال به روشی رابطه برقرار کنیم که بیشتر به تعاملات واقعی در زندگی مون نزدیک باشه.

AR و VR به ما کمک می کنن که این کار رو انجام بدیم، با ایجاد یه واقعیت گسترده تر رو بوجود میاره که راه رو واسه عکاسان دیجیتال جدید باز کرده. واقعیت اضافه، دنیای واقعی رو با تجربه های دیجیتالی از راه تلفنای هوشمند، تبلتا و دستگاه های دیگه ترکیب کرده، که به کاربران اجازه میده به طور هم زمان با هر دو قلمرو (واقعی و مجازی) رابطه برقرار کنن. واقعیت مجازی، از طرف دیگه، از سخت افزار اختصاصی مانند هدست واسه انتقال کاربران به یه محیط به طور کامل مجازی استفاده می کنه. در اونجا، اونا می تونن کارایی رو تجربه کنن که در دنیای فیزیکی نشدنی هستش.

در عین حال، خرده فروشان فرصتای جدیدی رو خلق می کنن. IKEA ، برنامه ای رو معرفی کرده که به مشتریان اجازه میده قبل از خرید، مبلمان مورد نظر خود رو داخل خونه های خود ببینن. Gap یه برنامه AR به نام “اتاق پُرو” رو با همکاری گوگل پیشرفت داده و خریداران رو قادر می سازه تا بدون نیاز به بازدید از فروشگاه، لباس خود رو امتحان کنن.

 

  1. مدیریت رشد

به کار گیری یه روش ساده تر، موثرتر و مفیدتر واسه دیجیتال مارکتینگ، فقط واسه تازه کارا یا تکنسینای حرفه ای تکنولوژی نیس. مدیریت رشد (Growth hacking) به سرعت تبدیل به نقطه عطفی واسه شرکتا در هر اندازه ای شده. واقعیتی که سازمانای بسیاری در حال ایجاد و انتصاب مدیران رشد واسه سرپرستی اونا در آینده هستن، نشون میده که مدیریت رشد، یه هوس زودگذر نیس.

 

اما شما باید این فناوریای پیشرفته و بهترین رویکردها رو به طور موثری پیاده کنین. این بدون معناست که کار و کاسبی شما باید یه تصور آزمایشی رو قبول کنه. شما باید در محیطایی که به طور در حال افزایش پویاتر می شن، راحت باشین، و شرکایی پیدا کنین که با شما همراه شن.

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *