دیجیتال مارکتینگ و سئو

دیجیتال مارکتینگ با محتوای حمایت شده یا رپورتاژ آگهی

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۳ امتیاز: ۵]

هرچیزی که در مورد رپورتاژ آگهی باید بدونین

از اونجایی که در مقالات قبلی ویرلن به تاثیرگذاری عجیب رپورتاژ آگهی بر پراختیم، در این مطلب بر تاثیر رپورتاژ در بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ تمرکز میکنیم.

تبلیغات یعنی ایجاد رابطه با مخاطبان و بعد به کار گیری اون رابطه واسه فروش بیشتر اجناس. تنها مشکل اینه که: بیشتر مردم از تبلیغات نفرت دارن! واسه همینه که ما به آگهیای بازرگانی توجه زیادی نمی کنیم، یا هر زمان که تبلیغات بنری رو میبینیم، اونا رو ندیده گرفته و رد میشیم و واسه همینه که واسه مرورگرهای اینترنتی مون، بلاک کننده های تبلیغاتی نصب می کنیم تا از مزاحمت جلوگیری کنیم.

اما شما مجبور نیستین فقط به آگهیای سنتی واسه تبلیغ کار و کاسبی خود تکیه کنین.

 

از راه قدرت، می تونین واسه برند، اجناس و خدمات خود، بدون نیاز به یه توالی خسته کننده، آگهی بسازین.

با محتوای پشتیبانی شده یا بیشتر آشنا شید. مدتیه که این نوع تبلیغ کار و کاسبی استفاده میشن، اما شاید شما هنوز ازش استفاده نمی کنین.

علاوه بر ایجاد یه سایت و بلاگ، انتشار خبر و مقاله در سایتای خبری پربازدید، ایجاد تحقیقات موردی، ارسال خبرنامه، نوشتن کتابای الکترونیکی، ساخت پادکست، ساخت ویدیو و میزبانی وبینار، محتوای رپورتاژ، یه راه باور نکردنی واسه گسترش اندازه دسترسی شما هستش. هم اینکه، شما می تونین از ها واسه انجام این کار استفاده کنین.

 

بیایید در این پست درباره هرآنچه که شما باید واسه ایجاد یه کمپین رپورتاژ بدونین بحث کنیم. ما به اندازه سرمایه گذاری لازم واسه رپورتاژ و نوع ROI قابل انتظار می پردازیم. هم اینکه خواهید آموخت که چیجوری یه روش هدف دار رپورتاژ موثر بسازین.

 

پستای پشتیبانی شده یا رپورتاژ آگهی چه هستن؟

پستای پشتیبانی شده یه جور از هستن، هر چند تبلیغات همسان بیشتر از پستای پشتیبانی شده دیده می شن ولی رپورتاژ تاثیرگذاری بیشتری داره، چون پس از کلیک کابر محتوای شما در همون خبرگزاری مورد علاقه و مورد اعتمادش مشاهده میکنه.

مانند همه آگهیای همسان، محتوای پشتیبانی شده هم طوری نوشته می شه که مثل محیطی باشه که در اون ظاهر می شه. پس اونا مزاحم یا آزاردهنده نیستن.

 

محتوای پشتیبانی شده، که به عنوان رپورتاژ آگهی یا advertorial  هم شناخته شده، از مدتا پیش در رسانه های سنتی مورد استفاده قرار می گرفت. مثلا، اگه یه مجله رو باز کنین، محتویات پشتیبانی شده بیشتر به شکل یه مقاله به نظر می رسن.

شما حتی ممکنه متوجه نشید که در حال مطالعه یه محتوای پشتیبانی شده هستین چون اونا به شکل طنز، سرگرم کننده، آموزشی، یا ترکیبی ظاهر می شن و شک نداشته باشین از زبون بخرین بخرین بخرین استفاده نمی کنن!

 

در وب، یه پست پشتیبانی شده چیزی بین یه پست وبلاگ و یه تبلیغ سنتیه. یه پست پشتیبانی شده یا رپورتاژ، در مقایسه با یه آگهی سنتی بسیار آموزشیه و وزن بیشتری هم داره چون از طرف یه یا شخص معروف و اینفلوئنسر فرستاده شده یا مورد پشتیبانی قرار میگیره. این اینفلوئنسر می تونه یه فرد باشه، یا یه وبلاگ یا نشریه قابل اعتماد.

دو راه واسه سروکار داشتن با محتوای پشتیبانی شده هست: شما می تونین محتوای پشتیبانی شده واسه سایت خود قبول کنین یا می تونین با یه سایت خبری پربازدید یا اینفلوئنسر واسه انتشار پستای تون کار کنین. در این پست، ما تمرکز خود رو روی دومی قرار می دیم.

چیجوری با خبرگزاریا و افراد موثر کار کنیم تا برند، اجناس و خدمات خود رو در برابر چشمای دیگه بذاریم.

 

به چه دلیل من باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنم؟

میتونم با شما صادق باشم؟

دیگه رسیدن ارگانیک (Organic reach ) کمرنگ شده، مخصوصا با وجود غولایی مانند گوگل و فیسبوک.

اما، شما یه نام تجاری فوق العاده دارین و باید طوری پیام تون رو به بقیه بفرستین. پس، روی بقیه شکل های جور واجور بازاریابی محتوا مانند وبلاگ نویسی سرمایه گذاری کردین.

با این حال، بازار شما از قبل از محتوا اشباع شده. در شرایطی که هر روز برند های بیشتر و بیشتری وبلاگ ایجاد کرده و با محتوای شما رقابت می کنن، واقعاً موفق شدن سخته.

منظور ما این نیس که بازاریابی محتوا ارزشی نداره. دلیلی که مردم تا این حد روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنن دقیقا به این خاطره که بازاریابی محتوا جواب میده. اما اگه می خواین به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنین، فقط روی ساختن وبلاگ تمرکز نکنین،.

 

شما باید مسابقاتی رو اجرا کنین.

شما باید روی کمپینای بازاریابی پولی و تبلیغات در فیسبوک و سرمایه گذاری کنین.

شما باید اینفلوئنسرا رو عاشق خود کنین.

و باید پستای پشتیبانی شده یا رپورتاژ رو جدی بگیرین چون اونا توانایی این رو دارن که برند شما رو در مقابل دید مخاطبان مورد نظرتون بذارن – و نه در نقطه کورشان مانند یه آگهی سنتی.

بیشتر مردم از راه یه محتوا و یا متن با برند شما آشنا می شن. متن واقعا مهمه چون اینکه مردم واسه اولین بار چیجوری با نام تجاری شما آشنا می شن، بسیار اهمیت داره. اگه من، به عنوان یه مصرف کننده، اول از راه کسی که به اون اعتماد می کنم (مانند یه دوست یا خبرگزاری معتبر و مورد علاقه م) با برند شما آشنا شوم، احتمال بیشتری داره که این اعتماد رو به سمت شما انتقال دهم.

 

هم اینکه، از راه پستای پشتیبانی شده، شما می تونین به جایی که مخاطبان تون زندگی می کنن، برید، نه اینکه فقط صبر کنین تا اونا به سمت شما بیاییند – و همیشه امیدوار باشین که اونا شما رو پیدا کنن نه حریف تون رو.

 

واسه رپورتاژ آگهی یا پستای پشتیبانی شده از کجا شروع کنیم؟

، من شما رو راضی کردم که از پستای پشتیبانی شده استفاده کنین؟ عالی. حالا، چیجوری شروع کنیم؟

اول باید چند خبرگزاری پربازدید پیدا کنین که مایل به پست کردن مقالات شما یا واسه شما باشن. حالا خوبیش اینه خدماتی زیادی وجود دارن که شما رو به سایتایی وصل میسازن که در قبال دریافت هزینه ای مایل به واسه شما هستن.

هم اینکه شما می تونین از سایتای خبری بخواین که محتوای شما رو منتشر کنن.

 

در ایران بهترین راه حل خرید رپورتاژ آگهی از شرکت دیجیتال مارکتینگ ویرلنه.

ما در شرکت ویرلن از تولید محتوای رپورتاژ تا منتشر کردن اون در ۱۰۰ سایت خبری پربازدید و معتبر ایران همراه شما هستیم و از ۱۰ سال تجربه خود در مورد تبلیغات اینترنتی و سئو واسه موفقیت کمپینای رپورتاژ شما استفاده میکنیم.

بیایید در مورد قیمت رپورتاژ آگهی صحبت کنیم

باتوجه به اینکه هر سایت تعرفه خاص خودشو داره، بسته به تعداد سایتای خبری که انتخاب میکنین قیمت کمپین رپورتاژ شما مشخص میشه .

براساس گفته کتی کلارک در Blog Help ، شما باید هزینه پرداختی رو بر مبنای اندازه بازدید و اتوریتی دامین سایتا در نظر بگیرین. مثلا، اگه یه  کمپین شامل چند خبرگزاری با بازدیدای میلیونی روزانه باشه، پرداخت هزینه چند میلیون تومانی واسه انتشار اخبار رسمی برند شما در چند خبرگزاری معتبر ارزشش رو داره. اما بازدید از صفحات تنها چیزی نیس که باید در نظر بگیریم. ممکنه یه سایت خبری تخصصی مخاطبان تقریبا کمتری داشته باشه، اما بسیار راضی کننده و اثر داشته باشه. پس، سایتی که کمتر از ۱۰،۰۰۰ بازدید روزانه داشته باشه هم می تونه بازم واسه انتشار اخباراتون به درد بخور باشه.

 

بیایید در مورد برگشت سرمایه صحبت کنیم.

اگه می خواین یه بازاریاب رو برنجانید ، از کلمه ” ROI ” استفاده کنین.

وقتی که در مورد بازاریابی محتوا کلا صحبت می کنین، اندازه گیری برگشت سرمایه کار سختیه. عوامل بیشماری در بازی وجود دارن.

 

دو تا از مهمترین شاخصایی که باید واسه پستای پشتیبانی شده خود در نظر بگیرین، عبارتند از:

 

اندازه کلیک(Click through rates) یا CTR – چند نفر روی هایپرلینکای یا به اصطلاح بک لینکاتون در پست پشتیبانی شده تون کلیک کردن؟

عکس العمل مخاطبان – مخاطبان چیجوری به محتوای شما جواب میدن؟

مهم نیس که چه کاری انجام بدین، اما حتما چند هایپرلینک داشته باشین که به یه صفحه فرود بهینه شده لینک شه. صفحات فرود به شما فرصتی واسه نمایش پیام اصلی تون به طور خاص میدن، به جای اینکه مردم رو با تعدادی گزینه براق روی صفحه اصلی گیج کنین.

البته از نظر سئو باید مهمترین کلمات کلیدی رو به صفحه اول سایت خود لینک بدید و بقیه هایپرلینکا رو به صغحات داخلی در رابطه.

 

یادتون باشه که واسه پستای پشتیبانی شده، از جایی کوچیک شروع کنین، واسه تولید محتوا بیشتر سرمایه گذاری کنین  و به رپورتاژ آگهی فرصتی واسه موفقیت بدید. خبرگزاریایی رو هدف بذارین که با مخاطبان مورد نظر شما در رابطه هستن، و بعد یه همکاری هدف دار رو شروع کنین. تا سال آینده، خوشحال باشین که اینجور کاری انجام دادین.

 

You may also like...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *