جدیدترین ها

ترفندهای ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن

افزایش سوخت و ساز بدن

تناسب اندام بدون کنترل سوخت و ساز بدن شدنی نیس اما چیجوری سوخت و ساز بدنمون رو افزایش بدیم؟

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ وقتی می خواین کاهش وزن داشته باشین و به بدنتون حجم بدید، پروتئین یکی از چیزهاییه که می تونین روی اون حساب کنین. این بزرگ مغذی بعد از ورزش عضلاتتون رو بازسازی می کنه، سوخت و سازتان رو بالا می بره و هوسای غذایی یهویی رو دور نگه می داره. به صورت کلی پروتئین درتمام عملکردهای بدنتون درگیره. فقط با کمی تغییرات می تونین بیشترین استفاده رو از این بزرگ مغذی قوی بکنین تا به اهداف تناسب اندام خود برسین.

عضله سازی

بعد از ورزش بدنتون در حالت کاتوبالیک قرار میگیره. این یعنی بدنتون در حال جمع آوری انرژیه و واسه این کار عضلاتتون رو هم می شکنه. این فرایندی لازمه اما شما می خواین مطمئن شید بدنتون به حالت آنابولیک میره، شرایطی که در اون رشد عضلانی به سرعت بهبود پیدا میکنه. پروتئین کمک می کنه اینجور اتفاقی خیلی سریع بیفته.

دادن آمینواسید به بدن، از بین رفتن عضلات رو متوقف می کنه و بازسازی عضلات رو به جریان میندازه و این درست همون وقتیه که عضله ساخته می شه. نیم ساعت بعد از ورزش یه غذای پروتئینی مانند اسموتی بخورین تا به این پروسه کمک کرده باشین.

کاهش هوسای غذایی

پروتئین سطح سیرکنندگی بالایی داره. با خوردن اون به مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنین و دیگه وسوسه نمی شین که در میونه روز دست به غذایی ناسالم ببرین. پروتئین با کم شدن هورمون گرلین ( هورمون گرسنگی) و افزایش هورمون سیری این خدمت رو به شما می کنه.

هورمونا نقش بزرگی در اینکه چه مقدار احساس گرسنگی می کنیم دارن، حتی اگه اون زمان اصلا به انرژی احتیاجی نداشته باشیم. خوردن پروتئین در هر وعده کمک می کنه هورمونا رو کنترل شده نگه داریم.

تقویت سوخت و ساز

اندازه سوخت و سازتان تعیین می کنه در حالت استراحت چه مقدار کالری می سوزونین. پس سوخت و ساز کنه میشه سد محکمی در برابر اهداف کاهش وزنتون باشه. حالا خوبیش اینه می تونین با به کار گیری پروتئین، به این پروسه سرعت ببخشین.

بدنتون واسه هضم پروتئین نسبت به کربوهیدراتا و چربیا انرژی بیشتری نیاز داره، پس فقط با خوردن پروتئین می تونین بیشتر کالری بسوزونین! واسه اینکه تموم طول شب سیر بمونین و از هوسای غذایی در امان بمونین، همیشه در وعده های غذایی جایی واسه پروتئین در نظر بگیرین.

شما چه فکر می کنین؟

میان وعده پروتئینی مورد علاقه شما چیه؟ شمام بعد از ورزش کردن از پروتئین استفاده می کنین؟ چیجوری از پروتئین بیشتر در برنامه غذایی تون استفاده می کنین؟ در قسمت نظرات، تجربیات خود رو بنویسین و اون رو با ما به اشتراک بذارین.

کالری سوزی تمرینات کششی

اندازه کالری سوزی در شکل های جور واجور شنا چقدره؟

دکتر کرمانی کالری

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *