Selling More

چیجوری میشه با کار کمتر به فروش بیشتری رسید؟ اگه اصول بازی رو به درستی بدونین و پیاده کنین کار سختی نیس.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ در این مطلب می خواهم یه راز کوچیک با شما در میان بذارم: اینکه بعضی فروشندگان موفق در بازار امروز در کنار کار و تلاش، در کنار موفقیت در بازاریابی و فروش بیشتر ویژگی دیگری هم دارن، و اون تنبلیه! بله درست خوندین! فروشندگان درعین حال می تونن “تنبل” هم باشن و بازم یافته های بسیار بهتری نسبت به رقبای خود به دست بیارن. اون ها چیجوری این کارا رو می کنن؟ راه حل اون ها با اجرا یه راه و روش فروش بر اساس تنبلی و البته استراتژیکه که به اون ها کمک می کنه فروش های بیشتری رو بدون انجام دادن کار خاصی به نتیجه برسانند.

پس پیشنهاد می کنم این چهار راه حل رو واسه داشتن فروش بیشتر با انجام کار کمتر حتماً بررسی کنین:

۱. فقط بفروشین

نگاهی به لیست کارایی که باید انجام بدین، داشته باشین. چند کار و مسئولیت روزانه غیر از فروش اجناس و خدمات خودتون مشخص کرده اید؟ هر چیزی که غیر از فروش رو به افراد دیگری تفویض کنین. وقتی که ۱۰۰% انرژی خودتون رو به روند فروش اختصاص می بدید و از قید وظایف زائد و دیگه کارایی که تنها وقت شمارو می گیرند رها می شید، درواقع درآخر زمان آزاد بیشتری نسبت به چیزی که نیاز دارین، به دست می بیارید. ین به این معنا هستش که موفق به پایانی کردن فروش های بیشتری نسبت به قبل می شید و بازم زمان آزادی رو در اختیار دارید که می تونید اون رو هر طور که تمایل دارین سپری کنین.

۲. با خریداران سطح پایین خود خداحافظی کنین

از فروش در سنگر و جون پناه دست وردارین و شروع به هدف گیری مشتریان ایده آلی کنین که قدرت تصمیم گیری قابل قبول در برابر حجم خرید و هم اینکه بودجه کافی واسه سرمایه گذاری در محصول یا خدمت شما دارن. آخر تلاش خود رو بکنین که فقط و فقط به مدیران عامل بفروشین. قیف فروش شما باید از خریدارائی که خود مصرف کننده نیستن و به طور کل واسطه ها خالی شه. اگه توان فروش به مدیران عامل و رئیس شرکت های رو ندارین، دست کم تلاش کنین به سطحی بالاتر از مشتریان در چارت سازمانی شرکت ها نسبت به حال حاضر دست به کار شین.

۳. ماهی های کوچیک رو رها کنین

اگه می خواهید کار کمتری انجام بدین و البته فروش بیشتری هم داشته باشین، باید مطمئناً به طور خاص و خاص روی فروش های بزرگ متمرکز شید. شاید بهتر باشه وضعیت رو از جنبه مورد توجه بذارین: مثلاً داشتن ۱۰۰ فروش به ارزش ۱۰ هزار تومن بهتره یا داشتن ۵ فروش به ارزش ۲۰۰ هزار تومن؟ بله هر دو درآخر یه میلیون تومن وجه نقد رو وارد صندوق شما کرده. بااین وجود، این دو روش نیازمند دو حجم جور واجور از کار و تلاش واسه به ثمر رسیدن می باشن.

فرصت های کوچیک و تقریباً بی ارزش فروش رو به آدمایی واگذار کنین که قدردان اون بوده و چشم انتظار اون ها هستن، اما خودتون اون ها در اولویت قرار ندین. از حالا به بعد، فقط و فقط به دنبال ماهی های بزرگ باشین، و پس از یه مدت ببینین که فروش های شما سودده تر از گذشته شده، درحالی که حجم تلاش شما واسه به ثمر رسوندن اون ها کم و کمتر شده.

۴. تماس های بدون هماهنگی رو با درخواست از مشتریان واسه معرفی شما عوض کنین

به طورکلی دو راه جور واجور واسه دسترسی پیدا کردن به مشتریان بالقوه جدید هست: می تونید از تماس های یه باره و بدون هماهنگی استفاده کنین یا اینکه از هر کدوم از مشتریان فعلی که با اون ها تماس برقرار می کنین، بخواین که شمارو به بقیه معرفی کنن.

تماس های یه باره و بدون هماهنگی بیشترً سخت تر از معرفی توس بقیه هستن، به زمان بیشتری واسه انجام شدن نیازمند بوده و از تاثیر کمتری هم بهره مند هستن. اگه می خواهید هم تنبل باشین و هم موفق، باید خودتون رو نسبت به درخواست از بقیه واسه معرفی شما مسئول بدونین. یه هدف قابل اندازه گیری واسه خودتون در هر هفته مشخص کنین و به اون وفادار باشین.

حالا که از این چهار روش تعجب برانگیز واسه فروش بیشتر با انجام کار کمتر خبردار شدین، چه کاری رو می خواهید به طور متفاوت در صنعت خودتون انجام بدین؟ اینجاش خیلی مهمه که صنعت شما درواقع هیچی اهمیتی نداره که چه صنعتی باشه، این راهکارها همه می تونن تأثیری عجیب بر اندازه فروش شما در یه مدت کوتاه داشته باشن.

البته به عنوان نکته آخر باید این رو هم به شما یادآوری کنم که هر کاری دارای خطرات و خطر های خودشه و باید توجه کنین که جذب و پایانی کردن مشتریان بزرگ که این مطلب به اون تأکید داشت هم نیازمند مهارت هاییه که اگه بر اون ها تسلط نداشته باشین، مطمئناً خطر زیادی رو متحمل میشین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی