cooking-hacks

آشپزی کردن یکی از لذت هاییه که باید اونو وارد برنامه روزانه تون کنین؛ اینکه چیجوری آشپزی میکنین رابطه مستقیمی با وزن شما داره پس اگه از اضافه وزن رنج میبرین شاید وقت اون هستش که روش آشپزی خودتون رو تغییر بدید.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله تناسب اندام؛ غذاهایی که در خونه آماده می شن، همیشه بهتر از فست فودها هستن. هم اینکه پختن وعده های غذایی در خونه، یه روش هدف دار عالی واسه افرادیه که میخوان وزن کم کنن. بدیش اینه، بعضی از عادات پخت و پز به طور کامل چاق کننده هستن. حتی وعده های غذایی سالم هم با روشای آشپزی نادرست، ناسالم می شن. در پست امروز، ما لیستی از ترفندهای ساده آشپزی جفت و جور کردیم که به شما کمک می کنن به بهترین اندام زندگی تون برسین.

از روغن پخت و پز مناسب استفاده کنین

تموم روغنای پخت و پز مانند هم نیستن. بعضی از روغنا، نقطه دود بسیار پایینی دارن که باعث می شه واسه سرخ کردن مواد غذایی، ایده آل نباشن. بدتر اینکه وقتی این روغنا به نقطه دودشان می رسن، شروع به تجزیه شدن می کنن. اونا رادیکالای آزاد و مواد سمی تولید می کنن که به روشنی ناسالم هستن. روغن زیتون، روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ واسه استفاده در سسا، چاشنیا و پخت و پز با حرارات کم، مناسب هستن چون اونا تقریبا سریع می سوزن. روغن کانولا، روغن ذرت وروغن نباتی واسه سرخ کردن زیاد، مناسب هستن چون به سرعت نمی سوزن.

اگه شما می خواین از روغن زیتون بکر واسه سرخ کردن استفاده کنین، می تونین این کار رو انجام بدین. با این حال، شما باید اون رو با یه روغن آروم سوز ترکیب کنین تا نقطه دود روغن زیتون رو بالا ببرین.

بررسی مقدار وعده

وقتی صحبت از کاهش وزن می شه، مقدار وعده های غذایی، اهمیت زیادی پیدا می کنه. اما راستش رو بخواین، کنترل مقدار وعده های غذایی، اونم وقتی که شب قبل مقدار زیادی پاستا درست کردین، کار سختیه. اگه مراقب اندازه وعده تون نباشین، کالری بیشتری از چیزی که معمولا می خورید، مصرف می کنین. پیشنهاد ما اینه که واسه سالم نگه داشتن وعده غذایی، مراقب اندازه وعده غذایی تون باشین، مخصوصا اگه غذاهای براساس کربوهیدرات یا غذاهای گوشتی سرو می کنین.

از یه تابه فر استفاده کنین

بریان کردن، یکی از بهترین راه ها واسه پایین نگه داشتن کالری غذاس. اما خیلی از آدمایی که عاشق گوشت بریان هستن، به جای تابه های فر از ظروف پخت و پز معمولی استفاده می کنن. این کار باعث می شه که گوشت موقع پخته شدن، در چربی خودش برشته شه و محتوای کالری گوشت زیاد شه. به کار گیری یه تابه فر، این مشکل رو حل می کنه. یه تابه فر به چربی امکان میده که از گوشت به پایین چکه کنه و کالری و سطوح کلسترول رو پایین نگه می داره.

مقدار زیادی ادویه اضافه کنین

عادت نکنین که واسه خوشمزه کردن غذای مورد علاقه تون از نمک، کره، شکر یا روغن زیادتر از اندازه استفاده کنین. این چاشنیا می تونن محتوای کالری غذای شما رو به طور زیادی زیاد کنن. به جای به کار گیری چاشنیای ناسالم، از اودیه ها استفاده کنین. گیاهان خشک و ادویه جات، بدون چربی و کالری اضافه، غذاهای مورد علاقه شما رو سیر کننده تر می کنن. شما می تونین واسه ایجاد طعمای جدید و باحال، گیاهان و ادویه های جور واجور رو هم با هم ترکیب کنین.

از روغن کمتری استفاده کنین

عاشق غذاهایی هستین که در روغن زیاد سرخ می شن؟ با این کار می تونین صدها کالری به وعده های غذایی خونگی تون اضافه کنین. فقط چند قاشق غذاخوری روغن می تونه بیشتر از ۱۰۰ کالری به هرغذایی که می پزید، اضافه کنه و این کالریا، خیلی سریع جمع می شن.

روغن پخت و پز باید واسه جلوگیری از چسبیدن غذا به تابه استفاده شه و به این معنا نیس که هر غذای سرخ کردنی رو در روغن زیاد، غوطه ور کنین. پیشنهاد ما اینه که موقع سرخ کردن غذا در ماهیتابه از اسپری روغن استفاده کنین. اینطوری، شما در به کار گیری روغن زیاده روی نمی کنین و غذاتون، زیادتر از اندازه چرب نمی شه.

از گوشت گاو استفاده کنین

بر خلاف باور عموم، ماکیان، سالم تر از گوشت گاو نیستن. یه وعده ۱۱۳ گرمی از گوشت بوقلمون چرخ شده، ۲۰۵ کالری داره. در حالی که یه وعده همون مقدار از گوشت گاو بدون چربی و چرخ شده، ۱۵۵ کالری داره. شما می تونین با به کار گیری دست کم روغن، کالری رو بیشتر کم کنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

آشپزی مدرن مجله تناسب اندام کاهش وزن