روی پشت بخوابین: یه آکادمی امریکایی در مورد پوست مدعیه که چگونگی و شکل خاص خوابیدن در شب منتهی به پیدایش خطوطی در صورت می شه که به اون خطوط خواب می گن. چروکهایی که در سطح پوست ترسیم شده و زمانیکه از خواب بیدارمی شید از بین نمی ره. خوابیدن بر پهلو چروکهای روی گونه و چانه رو زیاد می کنه. و خوابیدن بر شکم باعث چروک روی پیشونی می شه. پس به خاطر کاهش چروکا بهتره روی پشت بخوابین.

ماهی بیشتری بخورین به خصوص ماهی قزل آلا

ماهیا به خصوص ماهی قزل آلا پر از پروتئینه . یکی از مواد اصلی ساختمانی واسه پوست.هم اینکه ماهیا منبعی لازم و پر از اسید چرب امگا ۳ه . این اسید چرب باعث پروردن پوست و جوونی و سرحالی اون می شه. و چروکای پوست رو کم می کنه.

واسه مطالعه چشمون خود رو ریز نکنین! بلکه از عینک مطالعه استفاده کنین.

حرکتای تکرار شونده ماهیچه های صورت -مثل همین ریز کردن چشم هنگام مطالعه واسه بهتر دیدن- باعث خسته کردن ماهیچه ها صورت و در نتیجه پیدا شدن شیارهایی در سطح زیر پوه می شه. این شیارا آخرسر تبدیل به چین و چروک می شه. پس چشمون خود رو گشاده نگه دارین. و اگه نیاز به عینک مطالعه دارین حتما ازش استفاده کنین. و به خاطر مراقبت پوست دور چشم از آسیبای نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنین.

از اسیدهای آلفا- هیدروکسی روی پوست استفاده کنین.

این اسیدهای طبیعی سلولهای پوستی مرده سطحی رو می زداید و باعث کاهش خطوط و چروکای سطحی پوست صورت می شه به خصوص چروکها و خطوط دور چشم. دلایل جدید نشون می ده که به کار گیری این ماده با غلظت بالا تولید کلاژن رو تحریک می کنه.

صورت خود رو بیشتر از اندازه نشویید.