خانواده و کودکان، فیلم و ویدئو، پزشکی و سلامت، دکوراسیون
بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران در سال کرونا

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران در سال کرونا

 

قبل از شرح و معرفی بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران بد نیست در مقام مقدمه، اشاره  کنیم سالی که گذشت، سال نحس کرونا بود. ویروس کرونا و پاندمیِ کووید 19 همه‌ی دنیا را اسیر خود کرد. در این میان اما پرستاران، سالی به‌مراتب سخت‌تر از سایرین داشتند. حجم مراجعات مردم به بیمارستان‌ها، توان و نفس پرستاران کشور را بریده است. در این میان، بسیاری از پرستاران، به دو دلیل عمده، تصمیم به مهاجرت از کشور گرفته‌اند:

  • نارضایتی از وضعیت نظام پرستاری در کشور (عدم پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا،…)
  • ساده‌تر شدن قوانین مهاجرت پرستاران به کشورهای دیگر (مثلا قوانین مهاجرت پرستاران به کانادا در همین یک‌سال اخیر، راه را برای مهاجرت پرستاران به این کشور باز کرده، به‌گونه‌ای که می‌توان در همین یکسال گذشته، کانادا را از نظر ساده‌شدن قوانین مهاجرتی، بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نامید)

معیارهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

طبیعتا پرستاری که تصمیم به مهاجرت می‌گیرد، اولین سوالی که با آن مواجه می‌شود این است که بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کدام کشور است. معیارهای بسیار متفاوت و متنوعی برای رسیدن به پاسخ این سوال وجود دارد که بعضی از آن‌ها شخصی و بعضی نیز اجتماعی، فرهنگی، یا اقتصادی‌اند.

واقعیت این است که پرستاری، رشته‌ای است که در اکثر کشورهای پیشرفته‌ی جهان، چه از جانب دولت‌ها و چه از جانب خود مردم، مورد حمایت بسیار زیادی قرار می‌گیرد. البته در کنار این فاکتورهای اجتماعی و فرهنگی، پرستاری در اکثر کشورهای پیشرفته‌ی جهان، شغلی پردرآمد محسوب می‌شود.

اما برای رسیدن به بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران باید نکته‌ای بسیار مهم را همواره در نظر داشت: شرایط پذیرش پرستاران در کشورهای مختلف و قوانین مهاجرتی هر کشور است. این قوانین مهاجرتی برای رسیدن به بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران اهمیت بسیاری دارد و خود، بستگی به عوامل متعددی دارد که مهاجرت را دشوارتر یا ساده‌تر می‌سازد. مثلا این‌که متقاضی، قصد دارد برای اقامت دائم و زندگی همیشگی برود یا به طور موقت قصد مهاجرت دارد؟ آیا می‌خواهد با همه‌ی اعضای خانواده‌ی خود مهاجرت کند؟ آیا قصدش ادامه‌ی تحصیل است؟

بعلاوه، جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران فاکتورهای دیگری نیز اهمیت می‌یابند. مثلا آب و هوای کشور مقصد، یا میزان پیشرفته‌بودن زیرساخت‌های آن کشور از نظر امور بهداشتی، آموزشی و فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توانند حائز اهمیت فراوانی برای متقاضی باشند.

فاکتور بعدی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت فاکتور زبان است. اکثر پرستارانی که قصد مهاجرت دارد، ترجیح می‌دهند به کشوری انگلیسی زبان مثل کانادا یا انگلستان یا استرالیا مهاجرت کنند علت این انتخاب نیز واضح است: اکثر متقاضیان، در دوره تحصیل خود، زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم فراگرفته‌اند و شروع کردن زبان دیگر، سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد. پس از نظر خیلی‌ها، بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کشوری است که الزاما زبان رسمی‌اش انگلیسی باشد. اما همین بحث زبان هم خودش قصه‌ی مفصلی دارد. نوع آزمونی که باید برای اثبات سطح زبان‌تان بدهید، حداقل نمره‌ی قبولی در آن آزمون، و مسایلی از این دست نیز شاید در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نقش داشته باشد.

مهاجرت به کانادا : کانادا بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

کانادا بی‌تردید در وضعیت کنونی، از نخستین کشورهایی است که متقاضیانِ رشته‌های مختلف برای مهاجرت در نظر می‌گیرند. اما آیا در شرایط و وضعیت کنون، امکان مهاجرت پرستاران به کانادا  از ایران وجود دارد؟ آیا می‌توان گفت کار و زندگی پس از مهاجرت پرستاران به کانادا در این کشور ایده‌ال یا نزدیک به ایده‌آل خواهد بود؟ آیا اخذ ویزای تحصیلی نیز می‌تواند منجر به مهاجرت پرستاران به کانادا شود؟ آیا برای مهاجرت پرستاران به کانادا شرط سنی نیز مهم است؟

کانادا دومین کشور پهناور جهان است که فقط 35 میلیون جمعیت دارد. جمعیت کم این کشور، نیاز به مهاجران را برای کانادا حیاتی کرده است. مهم‌ترین نقطه‌ی قوت کانادا برای مهاجران، همین نیاز کشور به پذیرش مهاجران جدید و حفظ تعادل جمعیتی خود است. همین دلیل سبب شده تا قوانین مهاجرتی کانادا ساده‌تر از تمام کشورهای مهاجرپذیر دیگر باشد. اقتصاد کانادا بدون مهاجران، عملاً از کار می‌افتد. در این میان، یکی از تخصص‌هایی که کانادا شدیداً به آن‌ها نیاز دارد و این نیاز در سال جاری بواسطه‌ی همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا کاملا مشهود شد، تخصص پرستاری است. به همین دلیل مهاجرت پرستاران به کانادا در حال حاضر، گزینه‌ای کاملا دست‌یافتنی برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند و صلاحیت‌های لازم برای پذیرش در هر یک از برنامه‌ها و پلن‌های مهاجرتی این کشور را دارند.

زندگی پس از مهاجرت پرستاران به کانادا

وقتی گفته می‌شود بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کشور کاناداست، طبیعتا باید انتظار داشت زندگی پرستاران و خانواده‌ی آن‌ها پس از مهاجرت به این کشور، از استانداردهای بسیار بالایی برخودار باشد. در واقع، این ادعا چندان هم دور از واقعیت نیست. یکی از شاخص‌های سنجش کیفیت زندگی در هر کشور، امید به زندگی در آن کشور است. امید به زندگی در کانادا طبق آمارهای رسمی، 82.30 سال است که این عدد، به نوبه‌ی خود، بیانگر زندگی‌ای شاد و ایده‌آل در این کشور محسوب می‌شود. کانادا از نظر توسعه‌ی انسانی در رده‌های بسیار بالایی در مقایسه با سایر کشورهای جهان قرار دارد.

مطلب دیگر :   آموزه مهدویت در احیاء هویت اسلامی۹۱۵

اجازه دهید به عنوان یک نمونه از اموری که برای اکثر متقاضیان مهاجرت به کانادا اهمیت دارد اشاره کنیم: حقوق و پرستاران در کانادا.

حقوق و درآمد پرستاران در کانادا

به طور کلی میزان حقوق دریافتی هر پرستار با عنایت به سابقه‌ی کار و مدرک تحصیلی وی متفاوت خواهد بود. اما آمارهای رسمی نشان می‌دهند به طور میانگین، متوسط درآمد یک پرستار تازه‌کار در این کشور، رقمی بیش از 75 هزار دلار است. البته میزان حقوق پرستاران در استان‌های مختلف این کشور نیز متفاوت است. فی‌المثل در استان آلبرتا، میانگین حقوق سالانه‌ی یک پرستار حدود 94 هزار دلار است.

بالاترین حقوقی که در این کشور برای یک پرستار به ثبت‌رسیده است، مربوط به استان نوااسکوشیا است که به پرستاری با بیش از 20 سال سابقه کار تعلق گرفته و رقمی نزدیک به 418 هزار دلار در سال بوده است. البته بدیهی است در برخی از استان‌ها نیز حقوق پرستاران بسیار کمتر از این رقم‌هاست. آمارها نشان می‌دهد یک پرستار تازه‌کار در استان ساسکاچوان سالانه حدود 44 هزار دلار و در استان کبک، حدود 65 هزار دلار درآمد دارد.

روش‌های مهاجرت پرستاران به کانادا

پرستارانی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند روش‌ها و گزینه‌های متعددی پیش روی خود خواهند داشت. پرستاری یکی از مشاغل و تخصص‌هایی است که در لیست طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا آمده است و کشور کانادا همواره به این تخصص نیاز داشته است. به همین دلیل همه‌ی استان‌های کانادا در برنامه‌های نامزدی استانی خود که به برنامه‌های PNP معروف است، پرستاران را به عنوان نیروی کار و ماهر متخصص به رسمیت می‌شناسند و پذیرای این متخصصین هستند. مثلا استان انتاریو با مرکزیت شهر تورنتو، یکی از استان‌هایی است که در برنامه‌های خود، هر ساله به پرستاران فراوانی اقامت دائم می‌دهد.

اما در سطح فدرال، شناخته‌شده‌ترین، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به کانادا، روشی است که به اکسپرس اینتری کانادا معروف است. اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم یا سامانه‌ی جامع است که بر اساس امتیازاتِ کسب‌شده توسط هر متقاضی، برای بالاترین امتیازات، دعوتنامه صادر می‌کند. اجازه دهید در ادامه، شما را با سیستم اکسپرس اینتری کانادا بیشتر آشنا سازیم.

اکسپرس اینتری کانادا

برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری کانادا متقاضی باید در وهله‌ی اول، در سایتی که اداره مهاجرت کانادا به همین منظور طراحی کرده است برای خود یک پروفایل ایجاد نماید. این پروفایل شامل تمام اطلاعات مورد نیاز برای هر متقاضی خواهد بود. شما پس از ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری کانادا باید اطلاعات شخصی خود شامل سن، سطح تحصیلات، نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی، سابقه کار، وضعیت تاهل، وضعیت همسر (یعنی سابقه کار، سطح زبان همسر،..) را وارد نمایید.

هر یک از فاکتورهای فوق، در سیستم اکسپرس اینتری کانادا برای شما نمره‌ای در پی خواهند داشت. شرح دقیق ریزنمرات هر فاکتور، خارج از حوصله‌ی این مقاله است. فقط کافی است بدانید معیارهای نمره‌دهی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا به شرح زیر است:

معیارهای نمره‌دهی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا

  • سن
  • سطح تحصیلات
  • سطح تسلط به زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی و فرانسوی)
  • سابقه کار در کانادا
  • داشتن هر نوع مدرک تحصیلی از موسسات کانادایی
  • داشتن خواهر یا برادری که در مقیم یا شهروند دائم کاناداست
  • داشتن جاب آفر (پیشنهاد کار از یک کارفرمای معتبر کانادایی)
  • داشتن نامزدی استانی (نامزد شدن از جانب یکی از استان‌های کانادا برای اخذ اقامت دائم)

همان‌طور که گفتیم، هر یک از فاکتورهای فوق، امتیازی را برای شما به همراه دارد. به عنوان مثال، حداکثر امتیازی که یک متقاضی از فاکتور سن دریافت می‌کند 110 امتیاز است. این امتیاز به طور خاص، به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که سن‌شان بین 20 تا 29 ساله باشد. سایر دامنه‌های سنی نیز هر کدام امتیاز می‌گیرند، به جز سنین کمتر از 18 و بیشتر از 45 که هیچ امتیازی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

آن‌چه مطالعه فرمودید، مختصری از معیارهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران، توصیف نحوه‌ی مهاجرت پرستاران به کانادا و نهایتا نمایی کلی از سیستم اکسپرس اینتری کانادا (به عنوان یکی از گزینه‌های سریع و ارزان مهاجرت پرستاران به کانادا) بود که توسط تیم تولید محتوای موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر تهیه و تدوین شده است.

رهپویان مهاجر آتی‌نگر: همراه پرستاران از گام اول (تصمیم به مهاجرت) تا گام نهایی (اخذ اقامت دائم و نقل مکان به کانادا). برای کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما تماس بگیرید:

دفتر مرکزی: شیراز- معالی‌آباد- ابتدای خیابان بهاران- مجتمع اداری آرین- طبقه سوم – واحد 4

تلفن‌های تماس: 07136383246– 07136383392– 09120973437 –09120973427- 09122189355

دفتر تهران: تهران- خیابان فرشته- خیابان بیدار- نبش کوچه مریم غربی- پلاک 1/2 – واحد 4

تلفن‌های تماس: 02122055621- 09120973437

دفتر مشهد: مشهد- سلمان فارسی، بین راهنمایی 22 و فلسطین 21، ساختمان اداری کیان، طبقه 4، واحد 8

تلفن تماس: 09151237938-09911223155-05138462543-05138462544

دفتر کرج:  کرج- خیابان طالقانی- جنب پل آزادگان– ابتدای بلوار بسیج (کاج سابق)- پلاک۴۷۹- ساختمان پژواک- طبقه پنجم- واحد 13

تلفن‌های تماس: 02632515881- 02632513321