بهترین راه واسه بالا اومدن سایت شما در یافته های، به کار گیری بهترین محتوا هستش. اما بهترین محتوایی که هم موتور جستجو و هم سرچ کننده رو راضی می کنه دارای چه ویژگی هاییه؟
درواقع در این مقاله به شما درخواهید یافت که چه نوع محتوایی می تونه روی بهینه سازی سایت شما تاثیر مثبت بزاره. حواستون باشه که محتوای مورد بحث در این مقاله، محتوای یه محصول و یا صفحه ای مانند صفحه تماس با ما نبوده و بیشتر در مورد Content Marketing و Content Strategy و اینکه باید از کدوم یکی استفاده کنین صحبت می شه.

سئو

واسه اینکه به درک عمیق در مورد چگونگی کار کردن موتور جستجو رسید باید یافته های جستجوها رو در مورد یه محتوا بررسی کرد و براساس تغییر رنک اون محتوا به نتیجه رسید. با این کار lمیشه فهمید که چه نوع بازاریابی محتوا می تونه روی سئو سایت تاثیر مثبت بزاره.

بازاریابی محتوا

فرمت محتواهای موثر بر بهینه سازی سایت در ۱۰ دسته تقسیم می شه.

    1. پستا که آشنا هستن که یا از اول نوشته می شن و یا به صورت بازنویسی (متنی که ترجمه می شه) منتشر می شن.
    2. فرم کوتاه محتوا (در قسمتهایی مانند صفحه اصلی و یا در لیستها و دسته بندیای محتو از چکیده مقاله استفاده کنین)
    3. فرم دراز محتوا (چگالی کلمات کلیدی رو در محتوا رعایت کنین)
    4. به کار گیری گالری تصاویر (تصاویر به طور کامل در رابطه ، در میان متن می تونه کاربران رو بیشتر علاقه مند به خوندن متن شما کنه و کاربران رو بیشتر در سایت شما نگهدارند).
    5. به کار گیری محتوای لیستی (همین کاری که در این پست انجام شده).
    6. به کار گیری وسایل تعاملی در سایت (ایجاد قسمتی مختص کاربران که در این قسمت بتونن آگهی ثبت کنن و یا در آگهیا جستجو کنن)
    7. ایجاد یه دسته بندی کامل (یه منبع بسازین)
    8. به کار گیری محتوای آموزشی در رابطه و سلسله وار
    9. انتشار محتوای پیچیده (مانند اندازه دلار که هر روز کسائی خواهان اطلاع از اون هستن)
    10. دلار

  1. انتشار ویدیو در سایت (این نوع محتوا طرفداران بیشتری نسبت به عکس داشته و خیلی راحت هدف یه محتوا رو به کاربر نشون میده و باعث اشتیاق کاربر واسه بازدید از دیگر محتواا در سایت می شه)

نوع محتوای یازدهمی هم هست که به کار گیری اون واسه اهداف سئو پیشنهاد نمی شه که اونم محتوایی از نوع PDF و یا Powepointه، چون موتور جستجو قادر به خوندن محتوای اون نبوده و نقطه ضعف دیگه اون نداشتن user-friendly بوده که این نوع محتوا به سختی در دستگاه های موبایل باز می شه.

موبایل

اما باید از چه نوع محتوایی در سایت خود استفاده کنیم؟

جواب به این سوال هم جهت با جواب به چند سوال بدست میاد.

هدف جستجو کننده چیه و به چه محتوایی نیاز داره؟ 

  • واسه رسیدن به یه جواب کامل
  • واسه مقایسه چند موضوع
  • از روی کنجکاوی و دونستن حقیقت
  • جستجویی حرفه ای و علمی
  • یه جستحویی که همه حالات بالا رو داشته باشه.

اما این که کاربر واسه تحقق جه هدفی این جستجو رو انجام داده در این سوال نهفته است که بیشتر مردم ، کدوم هدف رو واسه جستجو دارن؟ واسه جواب دقیق به این سوال باید به سوال بعدی جواب داد!

نتیجه جستجو چه هستش و یا کاربر به چه محتوایی می رسه؟

تحت چه شرایطی این جستجو رو انجام داده؟

  • نوع دستگاه کاربر و یا نیاز به رسیدن به جواب سرچ در کمترین زمان: فرض کنین با یه مویایل سرچ رو انجام دادین و به دنبال یه جواب روشن و کوتاه هستین، پس صفحه ای رو انتخاب می کنین که محتوای اون از نوع فرم کوتاه محتوا باشه و بتونه به طور خلاصه به شما جواب دهد.
  • اگه پاسخی که سایت پیش روی کاربر قرار داد، امیدوار کننده بود، ممکنه وارد مرحله های دیگه آموزش و یا مقاله شه و اونا رو هم بخونه. پس نوع محتوایی که کاربر به اون رسیده می تونه از نوع راهنماییای سلسله واری، محتوای لیستی و یا محتوای تعاملی باشه.

پیشنهادات

  • از یه فرمت استفاده نکنین و تلاش کنین در داخل متن از عکس و ویدیو هم استفاده کنین تا خواننده رو بیشتر علاقه مند به خوندن این محتوا کنین.
  • از کسائی که در  یافته های بالاتر هستن یاد بگیرین
  • از منتشر کردن محتوای کپی در سایت خود دوری کنین.
  • قبل از تولید و یا انتخاب نوع محتوا باید طراحی سایت حرفه ای و معماری استانداردی داشته باشین تا موتور جستجو راحت تر بتونه محتوای شما رو ببینه. مقاله زیر می تونه در این باره شما رو راهنمایی کنه.

منبع :هانت